אורלי פרידמן-מרטון | סמנכ"לית ייעוץ משפטי, רגולציה ואחריות תאגידית, מיקרוסופט ישראל

(צילום: רמי זרנגר)
(צילום: רמי זרנגר)

"בעידן שבו אנו חיים היום – עידן של מהפכה תעשייתית רביעית, של טרנספורמציה דיגיטלית מואצת ובינה מלאכותית – שבו העולם משתנה במהירות רבה והטכנולוגיה שזורה בכל היבטי החיים, יש חשיבות רבה ללימוד מדעי המחשב. מדובר בתחום רחב הממזג בתוכו את כל נושאי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה, המתמטיקה ואפילו העיצוב. אנו מבינים היום שהתנסות במדעי המחשב, שכתיבת קוד - היא השפה העומדת בבסיסם, היא בגדר מיומנות חיונית, המכינה את הדור הצעיר להצלחה במגוון רחב של מגזרים ומקצועות העתיד ומציידת אותם בידע ובכישורי חיים חשובים ביותר לאזרחות בעולם של היום – מיכולת פתרון בעיות, דרך למידה מטעויות ותיקונן, המשך בחשיבה ביקורתית וגמישה וכלה בעבודת צוות.



לכן, הגברת הנגישות ומתן ההזדמנות לכל ילד ולכל ילדה להתנסות באופן חוויתי ומהנה במיומנויות הקוד, ופתיחת צוהר לכל אחד ואחת מהם לעולם מדעי המחשב מתוך תחושת מסוגלות ותוך בניית מוטיבציה, היא בגדר מחויבות שלנו במיקרוסופט. זהו תהליך אותו אנו מפעילים עם מגוון שותפים בשנים האחרונות.

אחת הפעילויות החדשניות והמרגשות של השנה הייתה במסגרת שיתוף פעולה עם עמותת 'אופנים'. הפעלנו אוטובוס ששימש כמעבדת מחשבים ניידת ועבר בישובים רבים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל, מה שאיפשר לעוד אלפי ילדים מהצפון ועד הדרום להתנסות בכתיבת קוד, להעצים את תחושת הביטחון והמסוגלות שלהם, ולהגדיל את מנעד ההזדמנויות הפתוח בפניהם – ליצור ולבנות את העתיד ולא רק לצרוך אותו".


אורן אבראשי מנהל חדשנות בחברת טמפו

(צילום: לימור בן אליהו)
(צילום: לימור בן אליהו)

"אחד היתרונות הגדולים בתפקידי כמנהל חדשנות הוא החירות לעסוק בנושאים שמעניינים אותי וקרובים לליבי. לדוגמא, במסגרת תפקידי כמנהל חדשנות ואחריות תאגידית בטמפו, ביצענו ניתוח מחזור חיי מוצר לבירה 'גולדסטאר'. הוכחנו שאריזת הבקבוק למילוי חוזר היא האריזה עם "טביעת הרגל הפחמנית" הנמוכה ביותר מבין כל אריזות גולדסטאר הנמכרות לצרכן. ניתוח זה שימש אותנו בפיתוח מארזים מיוחדים עבור הבקבוקים המקלים על החזרתם לשימוש חוזר, וכך הצרכן נהנה מיתרון כלכלי ויש גם תועלת לסביבה. המהלך איפשר שילוב של חדשנות עם נושא הקיימות - נושא שקרוב לליבי. הצלחת הפיילוט הובילה להרחבת המהלך למוצרים נוספים ובכלל לקידום הקיימות למקום גבוה יותר באג'נדה האירגונית".

מיכל אקרמן | אגרונומית ראשית ומנהלת החדשנות ביקב תבור

(צילום: לירון אראל)
(צילום: לירון אראל)

"מזה שמונה שנים שאני משמשת כאגרונומית הראשית של יקב תבור, ואחראית לגידול הענבים בכ־2,500 דונם ברחבי הארץ. לפני כשבע שנים החלטנו ביקב על שינוי תפיסתי בגידול הכרמים והפיכתם לאקולוגיים, ובהובלתי חברנו ל'חברה להגנת הטבע' לפרויקט שיחזיר את הצמחייה ואת בעלי החיים לחיות בהרמוניה, כך שנבנה מעגל חיים טבעי, הפועל ביחסי גומלין נפלאים עם הכרם עצמו, מעשיר אותו ותורם לאיכותו. האדמה עליה גדלים הגפנים הפכה בריאה יותר וטעם הענבים בהתאם. אנו גאים בפרויקט, ובטוחים שבהחזרת העושר הביולוגי למקומו הטבעי, האדמה מרוויחה, החיות מוצאות בית, ואיכות הענבים והיין עולה".

גדי מיקלס | מנהל החדשנות של 'איביי ישראל' וראש תחום ניהול מוצר בתחומי מחקר ובינה מלאכותית.

(צילום: ענבל ארז)
(צילום: ענבל ארז)

"בחדשנות - חופש במחשבה, והחירות להטיל ספק במוסכמות ובגבולות הידועים לנו, הם תנאים הכרחיים. אחד הפרויקטים שמספרים את זה בצורה הטובה ביותר, אשר הובלתי ביחד עם הצוות שלי ב- ebay, הוא פרויקט שנוצר באמצעות שילוב נפלא של אומנות, יצירתיות מחשבתית וטכנולוגיה מתקדמת.

הפרויקט נקרא Shop-The-Sketches, או ״קנה את הסקיצה״ בתרגום קצת יותר מידי חופשי לעברית. במסגרת הפרויקט אשר יצא לאור בארצות הברית, פנינו למספר אמנים ומובילי דעה אשר פועלים באינסטגרם, ואספנו מהם סקיצות של טוטאל לוק לקראת שבוע האופנה בניו יורק. את הסקיצות המאוירות הללו סרקנו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של עיבוד תמונה, אשר זיהתה את האובייקטים השונים בתמונה מצד אחד, ואיתרה בצורה אוטומטית בגדים מתאימים לה ב- ebay. כך אפשרנו לצרכנים שלנו לצפות בקמפיין באינסטגרם, לראות לוק מעניין שמשך אותם, ומאחר שב'איביי' יש כמות עצומה ומגוון אינסופי, יכולנו להציע למשתמשים שלנו בגדים אשר נראים בדיוק אותו הדבר כמו הסקיצה המצוירת. במילים אחרות הפכנו את הדמיון למציאות!

הקמפיין הזה יצר 'באז' גדול בארצות הברית והגיע למעל 100 מיליון חשיפות ברשת. זה היה פרויקט מיוחד במינו מאחר והוא אפשר לנו לחבר טכנולוגיה מאוד מתקדמת, אומנות נפלאה וחווית משתמש מיוחדת, תוך כדי מינוף העובדה שב'איביי' באמת אפשר למצוא הכל".