1. ערב ביומטרי דיגיטלי
בראשון בערב נערך, באופן דיגיטלי, אירוע משותף של אגודות ידידי מכון ויצמן למדע בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון שמשון הראל, מבעלי חברת אמריקה ישראל, ומנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן־וגמן.

באירוע השתתפו חברי שתי אגודות הידידים של המכון: המועדון המדעי ו־WeizmannVibe, מועדון דור ההמשך של ידידי מכון ויצמן למדע בראשות עמיר שאלתיאל. המשתתפים האזינו להרצאה של ד"ר שירה מינץ, דירקטורית בכירה ב־Data Science בחברת BioCatch , העוסקת במניעת הונאות פיננסיות באמצעות ביומטריקה התנהגותית.

"לכל אחד מאיתנו צורת גלישה המיוחדת לו", סיפרה ד"ר מינץ והוסיפה שהדרך שבה אנו אוחזים בטלפון, קצב ההקלדה שלנו, תנועות העכבר שלנו, האופן שבו אנחנו גוללים עמודים ועוד בחירות התנהגותיות רבות שאנחנו לא שמים לב אליהן – כל אלו מרכיבות את העולם הביומטרי ההתנהגותי.

עוד שיתפה מינץ: "מה שהכי מעניין, לדעתי, הוא מה שנקרא Social Engineering, הונאה אכזרית המופעלת על אנשים מבוגרים מאוד. הגנב מתקשר למשתמש, אומר לו שהוא נציג מהבנק, טוען שמשכו לו כסף מהחשבון ומבקש ממנו להעביר כסף לחשבון אחר. זאת כמובן הונאה שקשה מאוד לעלות עליה".

האזינו מרחוק: אברהם ביגר, רוני רוס, דיוויד ונעמי אסיא, ד"ר נורית הראל, אורנה נחושתן, רותי גורנשטיין, ד״ר אתי פירק, רם זאבי ועוד.

שירה מינץ (צילום: באדיבות מכון ויצמן)
שירה מינץ (צילום: באדיבות מכון ויצמן)

2. יצירות האומנות של צ'רנוי
שלחו מסרון מזל טוב לאיש העסקים מיכאל צ'רנוי שחגג את יום הולדתו ה־70. בת זוגו לשעבר ניקול ראידמן, אם ילדיו מישל וריצ'י, בירכה אותו בחשבון האינסטגרם שלה. היא אף שיתפה את עוקביה במתנה שהכינו הילדים לאביהם, יצירות פרי מעשה ידם, שכן השניים לומדים ציור עם מורה פרטית.

יובל שמלא, אורן בר-גיל ואוהד בן-ישי (צילום: איציק בירן)
יובל שמלא, אורן בר-גיל ואוהד בן-ישי (צילום: איציק בירן)

3. תקוות בהודיס
בראשון בבוקר התקיים יום צילום מיוחד לרשת האופנה הודיס (HOODIES) בהובלת אוהד בן־ישי, לוחם יחידת אגוז לשעבר, שנפצע קשה בעזה במהלך מבצע צוק איתן מרסיס שחדר לראשו, לצד פרזנטור הרשת ואלוף הנינג'ה יובל שמלא. יום הצילום נערך בשיתוף עמותת תקוות, הפועלת להעצמת פצועי צה"ל ונפגעי פעולות טרור באמצעות ספורט.

הקמפיין הנוכחי הופק במטרה להעלות את המודעות לכוח של הספורט וליכולותיו לסייע בתהליכי שיקום פיזיים ונפשיים. רשת האופנה חברה לעמותת תקוות מתוך אמונה משותפת כי הפתרון למצב הנפשי הירוד של הפצועים ושל בני משפחותיהם יגיע דרך עיסוק בספורט, המשחרר אדרנלין ועוזר ליצירת תחושה טובה של הצלחה ושל ניצחון, מחזק את ביטחונם העצמי של הפצועים וגורם להם לחייך ולחזור עד כמה שאפשר למסגרת חייהם.

נוסף על כך, נכחו על הסט נכי צה"ל נוספים מטעם העמותה, בהם אלי סופר, מתן ברמן ונועם יניב, שפגשו במקום את אורן בר־גיל, סמנכ"ל קבוצת HOODIES-CASTRO.

רוית קלוד  (צילום: סיון פרג')
רוית קלוד (צילום: סיון פרג')

4. מרס ליערות
חברת מרס (MARS), תאגיד הממתקים הבינלאומי שנוסד לפני מאה שנה ומעלה ומייצר מותגים מובילים, כגון M&M, Skittles, Snickers, ו־Orbit, הכריזה לאחרונה על מחויבותה ליעד של ניטרליות פחמנית עד שנת 2050 בכל שרשרת פעילותה ולעצירת כריתת היערות. לצד זאת, החברה משיקה תוכנית לנטיעת 130,000 עצים ברחבי העולם, עץ אחד עבור כל אחד משותפיה העסקיים. במסגרת התוכנית יבחר כל שותף באחד המוקדים ברחבי העולם באמצעות קוד QR או באמצעות דוא"ל.

מרס ישראל, בראשות המנכ"לית רוית קלוד, מתגייסת גם היא למאמץ למען הסביבה. היא משתתפת בפרויקט הנטיעות העולמי ותורמת עץ עבור כל אחד מ־54 עובדי החברה בארץ לטובת שיקום היער השרוף בהרי ירושלים, שעלה באש באוגוסט האחרון.

 שלומי צדקי ותום יער  (צילום: אילן בשור)
שלומי צדקי ותום יער (צילום: אילן בשור)

5. יער מעגלת לטובה
השחקנית והקומיקאית תום יער התנדבה להוביל קמפיין הסברה חדש עבור עמותת עיגול לטובה, הקורא לציבור להצטרף למעגל הנתינה הגדול בישראל ולתרום את עודף האגורות ברכישות באשראי. על הסט פגשה יער את מנכ"ל העמותה שלומי צדקי. מדובר בקמפיין חברתי, שלמעשה הולך "הפוך על הפוך". יער, בדרכה הייחודית והשנונה, מגלמת נובורישית חסרת מודעות המצהירה שעצם הצטרפותה לעיגול לטובה ותרומת עודף האגורות שלה מעניקות לה הצדקה לסגנון חיים ראוותני ואנטי חברתי.

שי סניור, נתנאל יהודה הלוי ודורין פרנקפורט (צילום: olga murzakova)
שי סניור, נתנאל יהודה הלוי ודורין פרנקפורט (צילום: olga murzakova)

6. מנגישים אופנה
בימים אלו סטארט־אפ הביגוד הישראלי PALTA, שהקימו היזם שי סניור והיזם והפעיל החברתי נתנאל יהודה הלוי, המלביש הרשמי של המשלחת הישראלית למשחקים הפאראלימפיים בטוקיו, מוביל מהלך לקידום תו תקן לבגדים נגישים עבור אוכלוסיית אנשים בעלי מוגבלויות. החברה מומחית בשיפור חוויית הקנייה וההלבשה של אנשים עם מוגבלויות. הפיילוט הראשון לקידום תו התקן נעשה בשיתוף מעצבת האופנה דורין פרנקפורט, ופריטים בעיצובה נבחרו על ידי החברה כמותאמים לאנשים בעלי מוגבלויות.

צחי גולן (צילום: אייל פרידמן)
צחי גולן (צילום: אייל פרידמן)

מנהלים מציאות משתנה
צחי גולן, מנכ"ל סימנס מוביליטי ישראל וסימנס בע"מ, כתב: "הגל החמישי ללא ספק מאתגר אותנו אפילו יותר, ואנו מבינים שיש עוד דרך ארוכה לעבור. סימנס העולמית הייתה בין החברות הראשונות בעולם שהודיעה על מעבר העובדים לעבודה היברידית, ואף הכריזה שגם כאשר תחלוף המגיפה והעולם יחזור לסוג של שגרה היא תמשיך להתנהל לפי מודל זה".

הוא הוסיף: "גם כעת, בגל הנוכחי, אנו מתאימים את עצמנו להתפתחות ולתנאים המשתנים ועובדים בשיטת האקורדיון, כך שמספר ימי העבודה במשרד גמיש בהתאם למצב. מעבר לכך, אנו ממשיכים לשפר את תנאי העבודה בסביבה החדשה. בריאות העובדים היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ומיד אחריה הרציפות התפקודית של פעילות החברה, וכמובן הדאגה והשירות ללקוחותינו".

לדבריו, "פעילויות הייצור שלנו ותחזוקת הרכבות ברחבי הארץ מחייבות נוכחות פיזית, ואנו מקיימים זאת תוך שמירה על הנחיות הבריאות הנדרשות. זה שנתיים שאנו עובדים באופן מקוון, משתדלים לקיים שיחות במצלמה פתוחה ועורכים מפגשים לא פורמליים ככל הניתן ופעילויות רווחה המותאמות למצב. לדוגמה, את שיעורי הפילאטיס אנו מעבירים לעובדים מרחוק באמצעות הזום".

"כחברה בינלאומית, שבמסגרתה הקשר של ישראל למדינות השונות הוא משמעותי, חסרים הביקורים ההדדיים, אך אנו מגשרים עליהם באמצעות שיחות וידאו. עם תחילת השנה האזרחית החדשה נאחל לכולנו הרבה בריאות ואולי גם שיסתלק לו האומיקרון וכל אחיו", אמר לסיום.