שי מיקה יפרח
השמועות סביב גמר העונה של "האח הגדול", טענו כי קיים שוויון בין שני מתמודדים בולטים לתואר מנצח העונה השביעית. אמש (רביעי), המתח הגיע לסיומו כאשר שי מיקה יפרח, בת ה-23 מקצרין, הוכרזה כ"דיירת האחרונה בבית האח הגדול". דקות ספורות אחרי ההכתרה המרגשת, אשת יחסי הציבור הצעירה מסבירה שהיא מתרגשת מאוד, "אני צריכה לעכל, אני לא מאמינה... קיוויתי להיות הזוכה, אבל אני עדיין לא מאמינה. נראה לי שייקח לי קצת זמן להבין".
 עבור יפרח ושאר המתמודדים, בהם ארבעת הפיינליסטים שהגיעו אחריה - ברק אדרי, עמרי בן נתן ודודו כהן - הייתה זו תחרות מלאת שערוריות, ריבים ותככים. עם זאת, יפרח השתדלה לחיות בשלום עם כולם. כשנשאלה אם היה דייר ששמחה לראות עוזב במהלך התחרות, ענתה בדיפלומטיות ש"אף פעם לא הייתי שמחה בשביל אף אחד שעזב. זה לא משהו שאני חיה ממנו, להפך".

שי מיה יפרח, רגע אחרי ההכרזה על המנצחת של "האח הגדול" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שי מיה יפרח, רגע אחרי ההכרזה על המנצחת של "האח הגדול" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המתמודדת מהיישוב קצרין עוררה עניין רב כשנכנסה לבית "האח הגדול", גם בגלל היותה חברת ילדות של תאיר ראדה ז"ל. עם זאת, היא לא ממש דיברה על הפרשה במהלך שהותה בבית המצולם. "אני לא נכנסתי לבית על רקע הסיפור הזה, הסיפור הזה הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי, משהו שמלווה אותי תמיד", הסבירה יפרח.
אי אפשר בלי השאלה שמסקרנת את כולם לגבי הפיינליסטית - שקיבלה את תמיכתו של שי חי, שביקש מאוהדיו ברשת שיצביעו עבורה כזוכה בגמר, כיוון שעשתה עבורו מעשה טוב. יפרח, שמעה על המחווה אך לא נשמעה נלהבת מדי מהעניין. "מעריכה את זה, כיף לשמוע את זה, תענוג", אמרה ולא הרחיבה לבקשה שככל הנראה הביאה אותה לניצחון. "לכו עם הדרך שלכם, עם האמת שלכם, הלב שלכם", הפצירה זוכת "האח הגדול" והמשיכה, "לא להפעיל את הראש, רק מהלב ותגיעו לגדולות".