מרגישים "חופשיים ומאושרים"? בעוד שתושבי מדינת ישראל חוגגים 68 שנות עצמאות בין הזיקוקים לבמות הבידור, נפנוף על המנגל לטקס הדלקת המשואות לציון "הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל" - רגע מכונן בהיסטוריה המקומית - ישנם אנשי מפתח בביצת הבידור הישראלית, שיכולים לציין רגע משמעותי בהיסטוריה הפרטית שלהם בחודשים האחרונים.

כמה מהאנשים הנערצים בארץ הקודש, הפכו בשנה האחרונה מתלויים במישהו או משהו - לעצמאיים במיוחד, כך שאין סיבה שלא יחגגו את זה בשמחה ובששון. איזה זוג מדובר נפרד, מי השתחרר מעול המנהל שלו ומי קיבלה עצמאות מהמותג שכל כך מזוהה איתה? אלה המפורסמים שהשתחררו השנה, פלוס אחד שהשתעבדה, אבל לא כמו שחשבתם.

שיר אלמליח | סטטוס זוגי: רווקה

עשור של זוגיות צמודה, מתוכן שלוש שנים כזוג נשוי - הספיקו לדוגמנית שיר אלמליח, שהחליטה להפריד כוחות מבן הזוג אלרואי כהן ולעזוב את ביתם המשותף - בדרך לגירושים. לפני כמה שבועות, תוך כדי שהקריירה של אלמליח כדוגמנית בינלאומית ממריאה לאופקים חדשים, גם בסיועו של כהן (שפרש מעבודתו כשחקן כדורגל כדי לנהל אותה), השניים החליטו לפרק את החבילה. כעת, שיר אלמליח זוכה לעצמאות זוגית כשהיא חוזרת, לאט לאט, לעולם הרווקות.


גל גדות | אשת הפלא כבר לא "הפנים של"

 

Red forever. @castrofashion

A photo posted by Gal Gadot (@gal_gadot) on

פעם, הכרנו את גל גדות כמלכת יופי ואז שחקנית מקומית, אך כיום ניתן לומר בגאווה מקומית שהיא כוכבת ההוליוודית, וונדר וומן אם תרצו. תוך כדי הפעילות בתעשיית הקולנוע העולמית, גדות שימשה גם כדוגמנית הבית (הפרזנטורית) של חברת האופנה "קסטרו" - שהפכה אותה לפנים שכל כך מזוהות איתה, בשעה שסביבה הדוגמנים המסוקסים לצדה לא הפסיקו להתחלף. מתברר שהעשייה ההוליוודית התגברה לאחרונה, כך אחרי שמונה שנים ארוכות של שיתוף פעולה פורה, אין ספור מערכות לבוש ותצוגות אופנה, גדות יצאה ל"פסק זמן זמני" ונפרדה מהמותג. וכולם יודעים שאין דבר קבוע יותר מזמני. 


דודו אהרון | מנהל את עצמו!

חופש פעולה אמנותי? כי עשור של שיתוף פעולה בין דודו אהרון לאמרגן שגילה אותו בגיל 22, אייל מלכא, הסתיים בטונים צורמים. סיפור ההיפרדות הפך לדרמה משולשת בין דודו, אמא ציפורה אהרון ומלכא, זאת אחרי שציפורה הביעה את דעתה על החברה של דודו בזמנו, שיר רוזנבלום (שבימים אלה כבר על תקן ארוסתו). מלכא דאג להביע את דעתו על הבחורה החדשה בחייו של הטאלנט מסלסל, אחרי שנפגע מקבלת מכתב הפיטורים מעורכי דינו של הזמיר. אז נכון שהיה איום לתביעה על הפרת חוזה, אבל בשורה התחתונה אהרון זכה לעצמאות מהאמרגן הוותיק והתחיל דרך חדשה עם האישה היחידה שמרגשת אותו.

יהודה לוי | פלוס המלכה החדשה שלו

 

A photo posted by Official Yuda Levi (@yuda29) on

יהודה לוי ונינט מאורסים, יהודה לוי ונינט נפרדים, נינט גרמה ליהודה לוי להיות  מבואס, יהודה לוי מוצא ריבואנד אחרי נינט, יהודה לוי כותב סדרה על החיים אחרי הפרידה מ...נינט? נדמה שבעוד שהכוכבת שנולדה להיות האקסית המיתולוגית של לוי התקדמה (חתונה, ילדים, אלבומים) - בשנה וקצת שאחרי הפרידה המרעישה של השניים, כל מה שכתבו על השחקן הוותיק נעשה איכשהו בהקשר לבת הזוג לשעבר. ואז, לפני קצת יותר משנה, נכנסה לחייו צעירה מהפנטת בשם שלומית מלכה. זה אמנם לקח כמה חודשי הסתגלות עבור מדורי הבידור המקומיים, אבל הפלא ופלא, החיבור הרומנטי לדוגמנית המקסימה עבד כמו כמו קסם - יודה הוא של שלומית, שלומית היא של יודה, המלכה של חייו, דובי ודובי לנצח. "האיש החשוב מאוד" השתחרר מנינט. רגע, מי?


שי חי | בעט בחוקי הריאליטי

86 ימים של דרמות ו"כל האמת בפרצוף", הספיקו לדייר היחיד שדיברתם עליו במהלך העונה השביעית של "האח הגדול", שי חי, כדי להחליט לעזוב בדרמטיות את הריאליטי - ולהשאיר את הבית שרוף וריק מתוכן. כוכב הטלוויזיה, ששהה בבית המצולם ביותר בישראל נטול קשר חיצוני לעולם, חופש פעולה או משפחתו, אמנם השתתף במשימות, ניסה להתקרב למתחרים האחרים, אך גם היה מעורב בתקריות אלימות. אחרי ויכוח סוער שנגמר בבעיטה במיצג אמנות של דיירת אחרת, זאת למרות שהוזהר מראש על השלכות מעשיו, "האח הגדול" ביקש ממנו לעזוב. העובדה שלקח איתו עוד שני דיירים ל"חיים האמיתיים", גרמה לשי חי לשחרר גם את הצופים מהעניין המועט שעוד נותר בעונת הריאליטי המדוברת ולהפוך את המשכה לנטול עוקץ.


רוסלנה רודינה | אייל גולן מי?

 

A photo posted by @ruslanarodina on

רוסלנה ניסתה את מזלה בעולם הדוגמנות כבר בגיל צעיר מאוד ועם השנים השתחלה להפקות שונות והופעות על המסך - אבל סביר להניח שהעולם הבחין בה לראשונה רק כאשר התחילה לצאת עם הזמר אייל גולן, אי שם בשנת 2012. מאז השניים עברו פרידה זוגית, קאמבק מרגש ואף הביאו לעולם ילד משותף  - אך בשנה שעברה, כשכבר התחיל להימאס עליה הטייטל "חברה של", רודינה החליטה שהיא חזקה מספיק כדי להשתתף בריאליטי "הישרדות", שם הוכיחה את עצמה כשהגיעה עד לגמר התחרות ולאהדה מהקהל הרחב בזכות עצמה. לא ברור אם מדובר באופי המרשים או בגוף שנחשף, אבל בלי שבן הזוג שלה יבחין, רוסלנה יצאה לעצמאות והחלה לתפקד ככוכבת מבוקשת בזכות עצמה, ואפילו סיפרה שאנשים התחילו לשאול את גולן עליה ופחות התעניינו בו. בצדק!


ואחת שדווקא השתעבדה | בר רפאלי

 

A photo posted by Bar Refaeli (@barrefaeli) on

שנה מלאת שינויים עברה על הטופ מודל בר רפאלי, שבמהלכה הספיקה להתחתן ולהיכנס להריון - בסופו תגיח לעולם יורשת העצר שלה. הדוגמנית הבינלאומית שכולם אוהבים לאהוב (או לשנוא), העסיקה את עם ישראל והעולם באמצעות רומנים בינלאומיים, בגדי ים, תמונות נועזות ופרשיות מסים, ותמיד נראה שהיא שקועה בפרויקט הבא. אז נכון, עצמאות רפאלי לא ממש קיבלה, החתונה המדוברת של התקופה האחרונה קשרה אותה לנצח בזוגיות לעדי עזרא, מה שיהפוך בתום הריון עם בת ראשונה למשפחה של ממש, אבל אין צורך לדאוג לבר כי תלות מסוג הוא בדיוק הדבר שאליו רפאלי ייחלה!