עם ישראל והקהילה היהודית ברחבי העולם, מתייחדים היום (חמישי), יום הזיכרון לשואה ולגבורה, עם זכר ששת מיליון קרבנות השואה - ומוקירים את חייהם של הניצולים שנותרו בחיים. כמה מכוכבי תעשיית הבידור הישראלית, ששוהים בארץ או בחו"ל, החליטו לשתף ביום זה את סיפוריהם האישיים של בני משפחתם שנספו או ניצלו בשואה, לצד אחרים ששיתפו את תחושותיהם ומכאובם כלפי הרצח ההומי שהופנה כלפי בני עמם.

בין הכוכבים המוקירים את קרוביהם שניצלו מהתופת בתקופת מלחמת העולם השנייה, היו עברי לידר, ששיתף תמונה מהמסע שלו לפולין - זאת יחד עם אמו, שהצליחה לברוח מוורשה ושאר בני המשפחה.




המעושרת לאה שנירר, בת לניצולת שואה, חולקת כבכל שנה כבוד לאמא שלה (אותה היא מכנה "הגיבורה של החיים") ולדודתה ורה, שהצליחו לשרוד את הניסויים והתופת. קרן פלס שהקדישה את הפוסט שלה לסבתו של בעלה נועם טור, שחגגה באופן סימבולי את יום הולדתה ה-96 בערב יום השואה, ומזכירה את ילדיה אורי ולונה ש"זוכים בה יום יום מחדש, על אפו וחמתו של כל הרשע בעולם".





לצד הכוכבים המקומיים, גם השליחים המופרסמים שלנו בחו"ל, חלקו כבוד. אלונה טל, החליטה לשתף את העולם בפוסט מרגש בעברית ובאנגלית. "היום מציינים בישראל את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בתור נכדה לניצולת שואה, ליום הזה יש משמעות אדירה עבורי", כתבה. "לזכור ולעולם לא לשכוח - גם מרחוק, היום הזה קשה במיוחד. חושבת על סבתי ועל כל משפחתה וכל הסבל שעברו ומודה לה על ששרדה את הסיוט ההוא והקימה משפחה מדהימה. ויותר מכל, מתגעגעת אליה".  הזמר עידן רייכל ושחקן ה-NBA הישראלי עומרי כספי שיתפו אף הם תמונות הנצחה עם כיתוב לקהל דובר אנגלית.

 



 

Remember.

A photo posted by Omri Casspi Moshe (@omricasspi18) on


היו כאלה שהחליטו להנציח את זכרונם של יקיריהם בשיתוף תמונה מן העבר, לצד טקסט מרגש. שי מיקה יפרח למשל, שיתפה את משמעות שמה השני - "האח הגיבור של סבתא שלי שלחם בנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה ומאז נעלמו עקבותיו , על שמו השם השני שניתן לי ביום היוולדי".



 

A photo posted by Shaymika (@shaymika) on


המגיש חיים אתגר, בחר אף הוא לספר את סיפורה של סבתו, "זו תמונה יפה מורשה, פולין. מזמן ומעולם אחר. שלישית מימין, יפה ומהודרת, סבתי, לילי. הוריה, משפחתה ובנה, אחיו התאום של אבי-דודי סטפן, נרצחו בגטו, במחנה. עצוב היום. לא רק היום. יהי זכרם ברוך".




לצד הזיכרון, המפורסמים לא נשארים אדישים למצבם הכלכלי של אלו שהצליחו לשרוד את השואה וכיום נאלצים לחיות מתחת לקו העוני. מיה דגן למשל, מגייסת בפרוייקט מיוחד תרומות לניצולי שואה.






אליה הצטרפו מיכל ינאי, שכתבה בזעם "אלו ששרדו את הזוועות צריכים לעבור שואה נוספת. כלכלית, הפעם. מזעזע! ושוב העולם שותק...", הביעה את כעסה, "חייבים להתעורר למען כבודם האחרון... כבודנו! לא לשכוח זה לא מספיק, צריך לזכור! מה הם עברו, מה מגיע להם בזכות ולא בחסד".



 

A photo posted by Michal Yanai (@michalyanai) on



אל הזיכרון, הצטרפו עוד זמרים, שחקנים, אנשי אופנה ותעשיית הבידור. לירן כוהנר, למשל, שיתפה תמונה של השמיים המקומיים שנצבעו באדום. "השמיים. אתמול, בערב יום השואה, זועקים את 6,000,000 הגיבורים של האנושות. איזה יום עצוב. מצטערת שהשורדים שביניכם חיים מתחת לקו העוני. מצטערת שאנחנו לא יכולים להגיע אליכם כל יום ולהגיד תודה, שלעולם לא נוכל להבין באמת מי אתם. שורדים, ולא ניצולים".



 

A photo posted by Liran Kohener Geyor (@liranko) on


 

A photo posted by Shiri Maimon (@shirimaimon1) on



 

יד ושם..לזכור את הקדושים,לעולם לא עוד!!!!!!!

A photo posted by kobi aflalo (@kobiaflalo) on



 

"יומני הקטן, אני איני רוצה למות, אני רוצה לחיות אפילו אם מכל הסביבה הזאת כולה רק אני לבדי אוכל להישאר פה. אני הייתי מחכה לסוף המלחמה בתוך איזה מרתף, או על הגג, או באיזה סדק חבוי. אני, יומני קטן, הייתי מניחה אפילו לאותו ז'אנדארם (שוטר) פוזל שלקח מאיתנו את הקמח, שינשק אותי, ובלבד שלא יהרגוני, ובלבד שיתנו לי לחיות!" מתוך יומנה של הילדה אווה היימן ז"ל אשר נרצחה באושוויץ. לזכרה ולזכר היהודים אשר נספו בשואה. יהי זכרם ברוך.

 photo posted by Idan Yaniv (@idan_yaniv) on


 

ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה, נזכור ולא נשכח!

A photo posted by Omer Adam (@omeradam10) on