רבותי, ההיסטוריה חוזרת: בר רפאלי שיתפה אמש (שלישי), ערב יום הזיכרון 2016, תפילת יזכר - שבאמצעותה הביעה את צערה על חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. עם זאת, רגעים ספורים אחרי שפרסמה את התמונה, הטופ מודל ההריונית המצליחה ביותר בעולם זכתה למטח של תגובות נגד חריפות וביקורת ממעריצים ועוקבים ישראלים, שהזכירו לכולם, שוב, שלא שירתה בעצמה בצה"ל.



 

יִזְכֹּר עָם יִשְׂרָאֵל אֶת בָּנָיו וּבְנוֹתָיו הַנֶּאֱמָנִים וְהָאַמִּיצִים, חַיָּלֵי צְבָא-הַהֲגָנָה לְיִשׂרָאֵל, וְכָל לוֹחֲמֵי הַמַּחְתָּרוֹת וַחֲטִיבוֹת הַלּוֹחֲמִים בְּמַעַרְכוֹת הָעָם, וְאַנְשֵי קְהִילוֹת הַמּוֹדִיעִין, הַבִּטָּחוֹן, הַמִּשְׁטָרָה וְשֵׁרוּת בָּתֵּי הַסֹּהַר, אֲשֶׁר חֵרְפוּ נַפְשָׁם בַּמִלְחָמָה עַל תְּקוּמַת יִשְׂרָאֵל, וְכָל מִי שֶׁנִּרְצְחוּ בָּאָרֶץ וּמִחוּצָה לָהּ בִּידֵי מְרָצְחִים מֵאִרְגּוּנֵי הַטֶּרוֹר. יִזְכֹּר יִשׂרָאֵל וְיִתְבָּרַך בְּזַרְעוֹ וְיֶאֱבַל עַל זִיו הָעֲלוּמִים וְחֶמְדַת הַגְּבוּרָה וּקְדֻשָׁת הָרָצוֹן וּמְסִירוּת הַנֶּפֶש שֶׁל הַנִּסְפִּים בַּמַּעֲרָכָה הַכְּבֵדָה. יִהְיוּ חַלְלֵי מַעַ‏רְכוֹת‏‏‏ יִשְׂרָאֵל עֲטוּרֵי הַנִּצָּחוֹן חֲתוּמִים בְּלֵב יִשְֹרָאֵל לְדוֹר דּוֹר.

A photo posted by Bar Refaeli (@barrefaeli) on


נדמה שבכל פוסט או פרסום פוליטי-ישראלי, רפאלי זוכה לביקורת מישראלים צקצקנים, שבוחרים לצאת נגדה בימים קשים שעוברים על המדינה - כיוון שנישאה לגבר מבוגר ממנה כשהיתה בת 18 ובכך נמנעה משירות החובה בצבא הישראלי. "היית תורמת שנתיים כולה והיו עוזבים אותך לנפשך", כתב לה גולש אחד שהאשים אותה בצביעות, בעוד שעוקב אחר ציין שאת התפילת "יזכר" נושאת מי "שסירבה בכלל להתגייס והתחתנה עם חבר של ההורים שלה, ועוד אמרה שהיא לא מבינה למה היא צריכה למות בשביל המדינה. מזל שהיו פה פראיירים אחרים שבזכותם את חיה פה #בושה".

תגובות נגד בר רפאלי ברשת (אינסטגרם)
תגובות נגד בר רפאלי ברשת (אינסטגרם)

(אינסטגרם)
(אינסטגרם)

עם זאת, היו גם כאלה שביקשו שיניחו לדוגמנית לנפשה ביום הכואב הזה, כמו גם הצדיקו אותה וטענו כי התרומה של רפאלי לתדמית המדינה חשובה לא פחות משירות בצה"ל. " חשבתם על כל הכסף שהיא מכניסה למדינה? ולאן הולך הכסף לצרכים של המדינה בניהם הצבא... ועוד הרבה כסף... הרבה מסים. זאת לא תרומה למדינה?", כתב מעריץ.

אחרים, ביקשו שלא לערב את דעותיהם של אנשים עם התפילה לעילוי נשמת החללים. "היא היתה בת 18 כשהתקבלה ההחלטה לערוק מהצבא. אמא שלה ניהלה אותה כמו רוב בני הנוער וזו היתה ההחלטה. בטוחה שאם היתה צריכה לבחור היום, היתה בוחרת אחרת. חברים, צריך בחיים לשכוח ולסלוח לפעמים. הייתי קצינה בצבא כמו רוב המשפחה שלי ואין לי שום כעס כלפיה", כתבה מעריצה.