סקר מיוחד שנערך עבור "מעריב-השבוע" לרגל יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, מעלה כי רוב אזרחי המדינה גאים להיות ישראלים וסבורים שישראל היא עובדה קיימת ומדינה שטוב לחיות בה. אבל מתברר שהצברים מעדיפים את הנשים המפורסמות שלהם כשהן מביאות גאווה על מסכי הקולנוע ברחבי העולם - ופחות כדוגמניות מפתות על שערי מגזינים.


בעוד שמהסקר עולה כי לשלוח משלחות סיוע לחו"ל ולעשות על האש נתפסים כמעשה "הכי ישראלי", כאשר התכונה הישראלית הכי אהובה היא עזרה הדדית וסחבקיות, והמאכל הלאומי הוא הפלאפל שגבר על החומוס - תושבי ישראל היו רוצים לצאת לארוחה או לבילוי בפאב עם גל גדות ו... שמעון פרס!

נעמי קמפבל כבר בילתה איתו. שמעון פרס (צילום: רפי דלויה)
נעמי קמפבל כבר בילתה איתו. שמעון פרס (צילום: רפי דלויה)

אחת השאלות המסקרנות בסקר הייתה "עם איזה פוליטיקאי היית רוצה לסעוד צהריים או לבלות בפאב?". כאן הפופולרי ביותר הוא הנשיא התשיעי שמעון פרס (12%), שמוביל לפני נתניהו ויאיר לפיד (10% כל אחד). אחריהם ממוקם נפתלי בנט עם 8%. יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון משתרכים אי שם בתחתית הרשימה עם 2%, ממש כמו אחמד טיבי. עוד מתברר כי אף אחד לא היה רוצה לבלות במחיצת השרים יובל שטייניץ או יריב לוין.

לעומת זאת, 23% מהישראלים היו רוצים לבלות כמה רגעים של פאן צברי במחציתה של הוונדר וומן, גל גדות, המובילה בהפרש ניכר על פני דוגמנית העל בר רפאלי (15%). במקום השלישי דורגה איילת שקד עם 11%. פילוח התוצאות מלמד כי עם גדות היו רוצים לבלות בעקר גילאי 30־44, בר רפאלי זוכה לרוב אצל צעירים עד גיל 29 ואילו איילת שקד מובילה בקרב דתיים, חרדים וגילאי 60 ומעלה. 


את הסקר ערך מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר בקרב 501 משתתפים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.
 
הישראלית היפה. גל גדות (צילום: Getty images)
הישראלית היפה. גל גדות (צילום: Getty images)