מי שתובע צריך להיות מוכן גם להפסד - רק תשאלו את ליאור פרחי. שופטת בית המשפט השלום בתל אביב נתנה את הכרעתה אמש (רביעי) בתיק התביעה של הזמר ושדרן הרדיו נגד ההרכב הפרויקט של רביבו. השופטת דחתה את תביעתו של פרחי, וקבעה כי לא נקבע שום הסכם שותפות בין הצדדים ולכן חייבה אותו לשלם לפרויקט של רביבו כ-20,000 שקלים (!) בגין הוצאות משפט.

הפסיד בקרב. ליאור פרחי (צילום: דורון עדות)
הפסיד בקרב. ליאור פרחי (צילום: דורון עדות)

לפני כארבע שנים, הגיש פרחי תביעה לבית המשפט השלום, בה לטענתו יש לו חלק בהקמת הפרויקט של רביבו וכי בעזרתו הם הניבו רווחים גבוהים מאוד,  אך הוא עצמו נושל מהמיזם המוזיקלי ולא קיבל אחוזים מההכנסות. בנוסף טען פרחי כי הוא זה שעזר להם לשווק ולקדם את הפרויקט כשהשמיע אותם בתוכנית הרדיו שלו.



בתמורה לעזרתו לכאורה, פרחי דרש פיצויים בסך של כמיליון וחצי שקלים על חלקו בתרומה והקמת המיזם. ניר בן מנחם שהוא מייסד הפרויקט, טען באמצעות עורכי דינו עידו חיטמן ואידן רגב ממשרד יגאל ארנון ושות', כי מעולם לא הייתה הסכמה או שותפות עם פרחי, אלא כל קשר עם ההרכב הייתה מתוקף חברות טובה וארוכה. לכן, על בית המשפט לדחות את התביעה.




רחל ערקובי, שופטת בית המשפט השלום, טענה כי לא ניתן לקבל את עמדתו של פרחי התובע, שכן בזמן הקמת הפרויקט הוא לא חשב שהוא חלק מההרכב, וידע שאם יבקש לקחת בו חלק - יזכה לסירוב מהשלושה. מכיוון שלא הייתה שום הוכחה להסכם שותפות כלשהו, הכריעה השופטת לטובת הפרויקט של רביבו.

"על רקע קיומה של מערכת היחסים החברית ארוכת השנים, בהעדר ראייה שממנה ניתן יהיה להסיק קיומה של מודעות של הנתבע (חברי הפרויקט של רביבו) לאופן שבו התובע (פרחי) רואה את פני הדברים, אני סבורה כי לא ניתן לקבל את עמדת התובע, ויש לקבל את גרסת הנתבע", כתבה השופטת ערקובי. כן, הוא הפסיד!