דבריו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שנשאל אתמול (שלישי) על אלימות המשטרה כלפי יוצאי אתיופיה וטען כי "מהגרים מעורבים יותר בפשיעה" - הביאו לא רק לסערה ציבורית ודרישה לפטר את אלשיך, אלא גם לתגובה חריפה של טהוניה רובל. זוכת "האח הגדול" ובת העדה האתיופית, החליטה לפנות ברשת באופן ישיר למי שעומד בראש משטרת ישראל, כשהיא מאשימה אותו בליבוי שנאה ומחלוקת בישראל.
"אדוני המפכ"ל, אנחנו לא אוכלוסייה מסוכנת. אנחנו לא עבריינים פוטנציאליים. אנחנו אזרחים שעברו מסע ייסורים כדי להגיע לכאן. והכל מתוך אהבה גדולה", כתבה רובל ברשת. "למרות שעברו שנים מאז שעלינו הקהילה שלי עדיין נאבקת בגזענות איומה".

 

A photo posted by tahuonia Rubel (@tahuonia) on


"בדברייך אתה מנציח את הסטיגמה ומעצים את השנאה והמחלוקת. אני מפחדת ואני לא היחידה. רבים אצלנו מפחדים מהמשטרה ועכשיו החשש יתעצם", טענה הדוגמנית, "הדברים שאמרת ממחישים עד כמה אתה לא מבין מה עובר עלינו". אז, המשיכה טהוניה וטענה כי המפכ"ל מנותק מהמצב בשטח. "אני מקווה שיבוא יום ושוטרי ישראל יביטו עליי לא כעל 'שחורה' או 'פושעת', אלא כאישה שוות זכויות", סיימה רובל בתקווה, כשהיא כמובן מתכוונת לכל יוצאי העדה האתיופית. 

"מנציח סטיגמה". טהוניה רובל (צילום: אביב חופי)
"מנציח סטיגמה". טהוניה רובל (צילום: אביב חופי)

המפכ"ל אלשיך עצמו, ניסה היום (רביעי) להסביר למנכ"לית האגודה למען יהודי אתיופיה את דבריו, כשהוא טוען כי לא התכוון בשום צורה להצדיק שיטור יתר כלפי צעירי העדה: "החברה לא קלטה את העלייה בצורה מושלמת, ואנחנו צריכים להתמודד עם הדבר הזה. כשיש עלייה בפשיעה יש גם תוצאה של שיטור יתר, כי השוטר שרואה בחור אתיופי מיד מתרגם את זה בראש בצורה של כשל חשיבה, כאילו כל מי שהולך ברחוב הוא חשוד. אז אנחנו מחנכים את השוטרים איך להתמודד עם זה", אמר לה.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)