למרות שהתחילה העונה החדשה, ויש מתמודדים חדשים שמתחרים על תשומת הלב של הציבור, זוכת העונה הקודמת של "האח הגדול"שי מיקה יפרח עדיין שומרת על מקומה, ונהנית מדקות התהילה שנכון לעכשיו לא נגמרות. בין שלל מופעי חנוכה, בולט המחזמר "סינדרלה" בחסות רשת חצי חינם שם יפרח נכנסה לעולם הילדים ומשחקת את הפיה הטובה לצד כוכבים גדולים כמו רינת גבאי, אילנית לוי וטום באום. תפסנו אותה לשיחה צפופה, בשבוע בו נכנסו דיירים חדשים לבית הסגור בו שהתה.


איך זה לצפות בלידתה של עונה חדשה של "האח הגדול"?

"מאוד מאוד מוזר. התחושה היא כאילו פולשים לי הביתה. כבר כמה ימים שאני ברגשות מעורבים. מצד אחד, אני מאוד נרגשת, זה מאוד מסקרן אותי. מצד שני, יש תחושה של באסה שאני לא חלק מזה שוב פעם. נכון שבסוף יצאתי זוכה, אבל החוויה שלי שם הייתה קשה".


אבל בגדול התוכנית סידרה אותך. זאת אחלה מקפצה.

"אסכם את החוויה כבלתי נשכחת. זה היה מסע עצמי מטורף. אני אומרת שאם החיים הם בית ספר, אז 'האח הגדול' זה האוניברסיטה של החיים".

רגעי הזכייה המרגשים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רגעי הזכייה המרגשים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

איך התגלגלת לעולם הילדים?

"החיבור לעולם הילדים הוא חיבור מאוד טבעי לי. אני מאוד אוהבת ילדים, ואני הכי טבעית ליד ילדים. אני חושבת שהילדים זה הדבר הכי טהור שיש, וזאת אהבה נטו. אין יותר כיף מעבודה שבה משמחים ילדים".

איך היו החזרות ל"סינדרלה"? את הרי לא שחקנית מקצועית.

"החזרות היו חוויה בפני עצמה. השגרה החדשה שנוצרה לי פתאום, זה לא עניין פשוט. נכון, אני לא שחקנית מקצועית, כי לא למדתי משחק, אבל אני לגמרי אוהבת לעבוד קשה ולהשקיע, ואני פה ללמוד ולהשתפר".

איך היה לך בהצגות הראשונות שכבר רצות? התגברת על פחד הבמה?

"פחד במה פחות מלחיץ אותי. מה שכן, לפעמים יש פשלות. בכל זאת, זו פעם ראשונה שלי בפרויקט כזה".

תני דוגמה לפשלה.

"באחת ההצגות נפל לי הנק (מיקרופון קטן שמודבק על הלחי, ר"פ), כשעליתי לבמה לפתוח את ההצגה. התחלתי לגלם את הדמות שלי, והקהל לא היה איתי. לא הבנתי מה לא בסדר, ואז ראיתי שאין לי נק על הלחי. מהר לקחתי מיקרופון מהצד ונכנסתי עם מיקרופון לבמה".

עולם הילדים מספק אותך, או שיש לך תוכניות לנסות דברים אחרים?

"כל הזמן אמרו לי שהאנרגיות שלי, השמחה שלי והחיוך שלי, מתאימים לעולם הילדים. ככה יצא שמהרגע שיצאתי מהבית, הייתי מזוהה בעיקר עם תכנים לילדים. עכשיו ב'סינדרלה' יש לי הזכות לעבור בכל הארץ לאורכה ורוחבה, מצפון עד דרום, ולשמח ילדים. זה נותן לי סיפוק, ובזכות זה כיף לי לקום בבוקר". 

פיה קסומה. שי מיקה יפרח (צילום: גבריאל בהרליה)
פיה קסומה. שי מיקה יפרח (צילום: גבריאל בהרליה)