אף שהיא לא עשויה מהחומרים שמהם נולדים כוכבי ריאליטי, הפכה דיירת "האח הגדול" אורנה דנינו - גרושה, דתייה ואם לשני מתבגרים - לאחת הדמויות הבולטות של העונה רגע לפני כניסתה לבית המפורסם ביותר בישראל, פגשה אותה מיקי לוין ושמעה ממנה על משברי העבר, הציפיות לעתיד, יחסיה המיוחדים עם הדת ועל הסיכוי הקלוש, לדעתה, שתמצא אהבה בתוך הווילה בנווה אילן  בכל זאת, אז היא עוד לא ידעה מי זה דן רושנסקי.

בשקט בשקט הצליחה אורנה דנינו להפוך לאחת הדיירות הבולטות בעונה הנוכחית, השמינית במספר, של "האח הגדול". עד כה היא עשתה זאת בלי תחבולות, מניפולציות, גידופים או צעקות.

פגשתי אותה יומיים לפני שנכנסה לבית הכי מתועד במדינה. אז היא עוד הייתה בטוחה שאין סיכוי שתמצא אהבה מול המצלמות, ובוודאי שלא ידעה לחזות את הרומן המתפתח בינה לבין הדייר דן רושנסקי הרווק, הצעיר ממנה בתשע שנים.



"אני בהחלט פנויה לאהבה אבל לא, אני לא חושבת שזה יקרה לי בבית האח הגדול", אמרה. "כבר תשע שנים שאני גרושה, ולא מצאתי אף קשר שהוביל אותי לפרק ב' בחיים. אז לא נראה לי שאמצא אותו דווקא בבית הזה. אני מפחדת לצאת בהצהרות, אבל דברים מסוג של אינטימיות צריכים לבוא בצניעות ובסתר, ואני מניחה שלא יראו אותי על המסך בקרבה עם אף גבר בבית".

איך היא הייתה מאושרת. אורנה דנינו (צילום: יונתן זינדל)
איך היא הייתה מאושרת. אורנה דנינו (צילום: יונתן זינדל)

כבר חיפשת אהבה בתוכנית טלוויזיה, אז למה את שוללת באח הגדול?

"השתתפתי בקיץ בתוכנית 'אהבה עיוורת', תוכנית היכרויות שהנחתה סיוון קליין. זאת הייתה חוויה נחמדה ומעניינת, ואני אוהבת את אור הזרקורים. אני לא שוללת להכיר אנשים בדרך כזאת. אבל לא נראה לי שבאח הגדול זה יקרה".

איך זה שכל כך הרבה שנים לא מצאת אהבה?

"יצאתי עם גברים אבל שום דבר לא התפתח למשהו רציני. השקעתי את כל כולי בקריירה ובגידול הילדים. זה לא פשוט להיות אם חד־הורית".

"לא הבאתי בגד ים"

דנינו בת ה־37, ילידת בני ברק שמתגוררת כיום בפתח תקווה, היא גרושה זה כתשע שנים ואם לשני ילדים מתבגרים - דניאל ועדיאל בני 16 ו־14. היא גדלה בבית דתי, נישאה כשהייתה בת 19, ושנה לאחר מכן כבר הפכה לאמא. "התחתנתי עם גבר דתי", היא מספרת.

"הוא היה הגבר הראשון שהכרתי בחיים. אבל כשהגיעו הילדים לעולם עברנו משבר והיינו צעירים מדי בשביל לדעת איך להתגבר עליו. אחרי שמונה שנים של נישואים התגרשנו. בדיעבד אני חושבת שצריך לדעת לעבור את הגלים האלה והמשברים שיש בכל נישואים, ולצערי לא הצלחנו לשרוד אותם. אם היו לי אז את התובנות של היום, אני חושבת שאולי היינו עדיין יחד".

"אוהבת לצאת לחתול והכלב"
"אוהבת לצאת לחתול והכלב"

אז חווית משבר בגירושים?

"לא משנה מי היוזם, מי רצה יותר ומי רצה פחות, גירושים זה דבר קשה מאוד. זה היה גל סוחף ומסובך. הפרידה עצמה הייתה קשה בעיקר בגלל העול והנטל הכלכלי שזה מביא איתו. פתאום יורדים ברמה של 50% פחות ומידרדרים כלכלית, ומדירה אחת ונטל כלכלי שמתחלקים בו שניים פתאום אני לגמרי לבד, וכל גידול הילדים נופל רק עלי. זה לא פשוט בגיל כזה צעיר. אז אין ברירה, משנסים מותניים ועושים הכל כדי להרים את החיים שלך בחזרה. לקח זמן, הרבה זמן, למען דיוק תשע שנים, וחזרתי למקום הקודם שלי לפני הגירושים. זאת הסיבה שגם לא היה לי זמן להיכנס לפרק ב'. ברוך השם הצלחתי, ועכשיו אני במקום מאוזן ומוכנה לפרק ב' ולאהבה חדשה".

אז מי זה הגבר שיצליח לכבוש את לבך?

"לא משנה לי אם הוא יהיה דתי או חילוני, אבל אני חייבת שהוא יהיה בעל מידות טובות ומעשים טובים. אם בנוסף לכל זה הוא גם יהיה דתי אז זה בהחלט בונוס".

או אולי דן רושנסקי? (צילום: צילום מסך)
או אולי דן רושנסקי? (צילום: צילום מסך)

מה תביאי לבית?

"אני אשתדל להביא לבית את הערכים שהתחנכתי עליהם, את האמונה שלי, את ניסיון החיים שצברתי. אני אבלוט בעיקר באורח החיים השונה שלי. הלוואי ואמן שאני לא אצעק ואצליח לשמור על המידות. זה סוג של אתגר וניסיון שאני מעמידה בו את עצמי, זה המבחן האמיתי. אני מחנכת את הילדים שלי לערכים מהסוג הזה, אז חשוב לי שהם יראו זאת על המסך, ולכן אהיה חייבת לשמש דוגמה ולשמור על דרך ארץ ולהבליג כשצריך. אני מניחה שזה יהיה לא פשוט להתמודד עם אנשים זרים ממגזרים שונים וכאלו שלא יקבלו אותי. אני מאמינה שכל אחד צריך לעשות מה שהוא מאמין ומה שהוא דוגל בו, וזה יפה אם אנשים יכבדו את הסביבה שלהם ואת האחר כמו שאני מכבדת. לא תראו אותי בבית עם בגד ים בשכשוכית, כי אני אשמור על צניעות, לא הבאתי בכלל בגד ים. אני אתפלל לפחות פעם ביום. אני בוודאי גם אבלה הרבה במטבח, כי אני מבשלת טעים ומושקע, אני לא שפית אבל עושה מאכלים מזרחיים מעולים ועוגות טובות, וכשאני מבשלת אז כולם מתענגים".

מהאבל לבית האח

חודש לפני שנכנסה לבית "האח הגדול" חוותה דנינו אובדן קשה, כשאחותה נפטרה ממחלת הסרטן. לא בכדי היא התפרצה במהלך העונה בבכי על הדייר שם ברדוגו, כשאיחל לכל הדיריים בבית שיקבלו סרטן, לאחר שלטענתו לא דאגו לו לאוכל במהלך אחת המשימות. "אני רגילה להיות חייכנית ומאושרת, אבל אני כבר לא שמחה.

הגירושים, המצב הכלכלי והאובדן של אחותה לא היו המשברים היחידים שחוותה דנינו בחייה ושעיצבו את אישיותה. שלוש שנים לפני שהתגרשה הייתה מעורבת בתאונת דרכים קשה "הייתי עם בעלי לשעבר ובני הבכור בדרך לאירוע ברית, למזלי, הבן הקטן שלי היה אז בן חצי שנה והשכנה שלי עזרה לי ושמרה עליו", היא משחזרת. "משאית נכנסה בנו, אני נפצעתי יחסית קל, רק שברתי כתף, סדקים בצלעות וחתכים ברגליים. אני לא זוכרת כלום חוץ מהתעוררות במיון. גם הבן נפצע קל עם שריטות וחתכים. אבל הגרוש שלי נפצע קשה מאוד. הוא נפגע בראשו, הוציאו לו טחול וכליה, הוא היה במדד 3 בגלאזגו (מדד הכרה שבו שלב 3 הוא החמור ביותר - מ"ל). הוא שכב מונשם ומורדם במשך שבוע בטיפול נמרץ ועוד חודש וחצי בבית החולים. הוא עבר שנה של שיקום יומיומי בתל השומר. הוא מתפקד כיום בבריאות מלאה, זה היה נס רפואי, אבל הפגיעה בראש הפכה אותו לקיצוני יותר. עברתי שנה לא פשוטה, התמודדתי לבד עם תינוק בן חצי שנה וילד בן שנתיים וחצי ועם בעל שמאושפז בבית חולים וכל הדברים שמתלווים לזה, זה היה קשה אבל מחשל".

צוחקת כל הדרך אל הגמר
צוחקת כל הדרך אל הגמר

עכשיו תסבירי לי משהו שלא הצלחתי להבין. את מגדירה את עצמך דתייה אבל יושבת מולי בראיון עם חצאית מיני.

"אורח החיים שלי שונה ומיוחד. אני באה מאורח חיים דתי, אפילו חרדי, ההורים שלי מבני ברק, אבל לקחתי איתי רק את הדברים היפים של הדת שמתאימים לי, כמו שמירה על השבת, כשרות, ערכים של מידות טובות, דרך ארץ. אני כן מבלה בברים, שותה כוסית יין אחת או שתיים, מאוד אוהבת להכיר עולמות וחברים, בליינית תל־אביבית, אפילו יוצאת למועדון "החתול ולכלב". אין לי שאלות, כל מה שאני עושה זה דברים שיש לי עליהם תשובות או שזה דברים שאני מאמינה בהם. בחרתי לעצמי אורח חיים שמשלב בין השניים ומה שמרגיש לי טוב ונכון לעשות".

דנינו - עם הדיירים חיים שועי, שם ברדוגו ואביחי אוחנה - מועמדת להדחה שתתקיים הערב (שלישי). "אני מאמינה שבעזרת השם אגיע לפחות לחצי מהתוכנית, וכל השאר זה בונוס", הימרה טרם כניסתה לבית המפורסם ולאחר שהשאירה את שני ילדיה אצל אחייניתה, כדי שזו תטפל בהם בזמן היעדרותה. "אני חושבת שהדיירים בבית יאהבו אותי ולא יצביעו נגדי. הפרובוקציות זה דבר שמוכר לתקופה אבל לא מביא לניצחון, זה רק עושה עניין".

אז בכל הנוגע לאפשרות למצוא זוגיות בבית ולאפשרות שהדיירים יצביעו נגדה היא די פספסה, אבל אולי היא אכן תגיע לפחות למחצית מהתוכנית.

שימו לב לליטוף בפנים. (צילום: צילום מסך)
שימו לב לליטוף בפנים. (צילום: צילום מסך)