אהובה בקרב ילדיו של שימי תבורי או לא אהובה, מוזמנת לחתונה או לא, מה זה בעצם משנה כל הדרמות המיותרות האלו? כי את השליחות האמיתית שלהיהודית באומן ממנפת בכנסת.

באומן תבורי מצליחה איפה שהרבה אחרים נכשלו והיא עומדת לקדם הצעת חוק חשובה מאוד בכנסת, העוסקת באשפוז בכפייה לנערות שסובלות מאנורקסיה ובולמיה. מזה שנים שבאומן פונה לשלל חברי כנסת ומנסה להשפיע ולהוביל את הצעת החוק מצילת החיים לאשפוז בכפייה.

אתמול זכתה באומן לשיחת טלפון משמחת מאוד בה היא התבשרה כי סופסוף החזון שלה קורם עור וגידים. באומן שמגיעה עם סיפור אישי כואב משלה, על אחת מבנותיה שסובלת מאנורקסיה קשה, שלחה למספר ח"כיות ולשר הבריאות וידאו מצולם של בתה הסובלת מהמחלה שהגיעה לתת משקל, כשהיא סרבנית אשפוז, בה היא מצולמת אומרת "אין לי שליטה, בבקשה תיזמו חוק כפייה".


הפעם משקמת משפחות. יהודית באומן וילדייה (צילום: אלבום משפחתי)
הפעם משקמת משפחות. יהודית באומן וילדייה (צילום: אלבום משפחתי)

באומן מספרת שבחופשה האחרונה שלה בלונדון חייגו אליה מבית החולים ועדכנו אותה שבתה הפסיקה את האשפוז על דעת עצמה וברחה מבית החולים. השבוע הופתעה באומן כשזכתה לטלפון מלשכת שר הבריאות שבישרו לה כי החליטו בכנסת להתייחס ברצינות ונקבע דיון דחוף לתחילת החודש הבא, למען דיוק ב- 6.3.

באומן מתכננת להיות נוכחת בדיון ולרתום גם את בעלה למאבק והיא תגיע לדיון יחד עם שימי תבורי. וכך היא מסרה בתגובה: "מדובר במחלה קשה מאד, יש ילדות שמעדיפות למות מאשר לעלות במשקל. כבר שנים שאני יוצאת למלחמה בעקבות הסיפור האישי הכואב שלי, ואני חושבת שאשפוז בכפייה שיוגן בחוק יציל חיים של נערות רבות. אני שמחה לשמוע ששר הבריאות הבין את החשיבות של הדבר וקבע מועד דחוף לדיון."

היא לא מפחדת לאכול, וטוב שכך. יהודית ושימי תבורי (צילום: אמיר מאירי)
היא לא מפחדת לאכול, וטוב שכך. יהודית ושימי תבורי (צילום: אמיר מאירי)

יש לה אהבה והיא תנצח (צילום: אביב חופי)
יש לה אהבה והיא תנצח (צילום: אביב חופי)