כמה רגעים אחרי סיום הגמר של "האח הגדול"אלירז שדה, דנה רון ומנחם בן התראיינו בתוכנית הרדיו של דנה ספקטור ורן שריג ב- FM103 ודיברו על אירוע הסיום, השהייה בבית ועל "האח הגדול".

מתמודד העונה השנייה והזוכה הגדול אלירז שדה דיבר על הדייר שבת הזוג שלו אילנית לוי הצהירה שהיא אוהבת, ושלקח את המקום הראשון אביחי אוחנה: "הוא עבר את הטראומות שלו. רואים שהוא אכל שם סרט. הוא הראה חולשה לא פעם ולא פעמיים. אני חושב שמה שנתן לו בסוף את הזכייה, זו מעיין שספק אוהבת ספק לא אוהבת ובכל זאת הוא עדיין המשיך. הבנאדם הזה חכם ברמות, הוא שחקן פוקר במקצועו ולא סתם. הוא גם ידע לעשות הכול תוך כדי תנועה. הוא לא רצה את הרחמים אלא שיסתכלו על מי שהוא. הוא חתיך, הוא גבר גבר, הוא בוטה, הוא מדבר לא יפה, הוא נחמד לפעמים, הוא נשבר לפעמים, הוא בן-אדם".

הזוכה שלה. אלירז שדה ואילנית לוי (צילום: אביב חופי)
הזוכה שלה. אלירז שדה ואילנית לוי (צילום: אביב חופי)


גם דנה רון שהשתתפה בעונה השלישית דיברה בשידור, וכאשר נשאלה על החוויות שלה בבית האח ומה דעתה על אביחי, ענתה רון: "זה בית קשה, עם הרבה מאד מניפולציות והתמודדות חברתיות ורגשיות לא פשוטות. מאז שיצאתי מבית האח, רואים אותי ברחוב וישר מתחילים לדבר איתי על 'האח הגדול'. העונה העבירו ביקורת על אביחי, שהוא מנוכר רגשית ולפעמים מדבר לא יפה על נשים. אני אומרת לעצמי שהבחור הזה מתמודד עם משהו. כשלנו נכנס גרגר לעין או כאשר יש לנו דלקת בעין. אנחנו נהיים מטורפים, אי אפשר לדבר איתנו מילה. אז עוד תוסיפו לזה את בית האח הגדול שזה סיר לחץ".

הזוכה בדירה ובבחורה. אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי (צילום: אמיר מאירי)
הזוכה בדירה ובבחורה. אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי (צילום: אמיר מאירי)

אלירז המשיך והוסיף על הביקורות שהופנו כלפי אביחי: "אני עם משקפיים מלידה מגיל 3. כשנולדתי לא ראיתי כלום, לא הבדלתי בין פרח לעץ. שלחו אותי לבדיקות לבדוק אם אני בסדר ברמה השכלית. נולדתי עם מספר 9 במשקפיים, אז מה? יש לי אחות לבקנית שמתמודדת עם לקות ראייה מגיל 0. הכול בסדר. אף אחד לא מושלם, גם זוכי האח הגדול לא מושלמים. בוא נכנס לפרופורציות זו תכנית טלוויזיה שמצולמת בתוך בית בלי תסריט. יש שם קודקוד שמשחק שם בעריכה. תפסיקו לחשוב שהתרבות מסמלת כל כך הרבה את מי אנחנו. התרבות זו מסיכה היא לא מציגה את מה שקורה אף פעם. בטח לא את החלשים בחברה".

מנחם בן, שהיה ידוע בשל הפרובוקציות שעשה בתכנית, סיכם את התרשמותו הכללית גם הוא בתוכנית ואמר: "ראיתי חלק מהעונות ואני חושב שיורם עשה סה"כ עבודה יפה מאד. היו רגעים נפלאים כמו זה שאלירז יצא באופן מדומה מהבית ואז חזר. זה היה רגע נפלא. היו גם אין ספור רגעים מעולים והיו דמויות מקסימום כמו טל גלבוע שהביאה את כל עניין הטבעונות". עוד הוסיף בציוניות: "וגם טהוניה שהיא פשוט קסם של בחורה".

דנה רון
דנה רון

כאשר נשאלה דנה רון על ייצוג הנשים בתכנית, השיבה: "אני לא חושבת שלנשים יותר קשה בבית, אני אגיד לכם מה הקושי הגדול בבית הזה. כל אחד רואה את עצמו בעיני עצמו. כוכב או מלך. בטח אם בחרו בו אחרי סינונים של עשרות אלפי אנשים באודישנים. בסופו של דבר מי שנכנס לבית הזה סובל. לא מעניין אותי מה אומרים. כשאתה יוצא החוצה באיזשהו שלב. הקושי הראשוני הוא להתיידד מחדש ולהכיר את האני החדש שלך שנשקף מהמסך, כמו שכולם רואים אותך. הדבר השני והחמור יותר בעיניי - בתור דייר, אתה רואה את עצמך מיוחד בעיני עצמך ואז אתה יוצא מהבית ואתה לא רואה פריים אחד שלך בפרקים הערוכים. זה קרה ל - 80 אחוז מהדיירים. ואתה שואל את עצמך אם היית סתמי בתכנית הזו, 'הרי סבלתי, אכלתי קש, חשתי מיוחד ובעצם אני לא רלוונטי'. זה קושי עצום. אתה יוצא וחוטף סטירה של החיים".