בערב שישי האחרון, התארחה הדוגמנית סתיו סטרשקו בתוכניתם השנויה במחלוקת של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', ובמהלך הראיון המנחה, שלא היה לו מידע מוקדם לטענתו לגבי סטרשקו שאל אותה שאלות חודרניות, פוגעניות ולא הולמות לגבי הרגלי המין שלה. התגובה של יוצאת "האח הגדול" לא איחרה להגיע והיא שיתפה את הרגשות שלה בפוסט זועם ברשתות החברתיות וטוענת "הוטרדתי בתוכנית".


היום ב2018 כבר ברור שהבינאריות לזכר ונקבה או אפילו לגבר ואישה מפספסת, ולא מכלילה את כל האפשרויות שקיימות. אישה יכולה להיוולד זכר, וגבר יכול להיוולד נקבה. כי גבר ואישה הם תפקידים חברתיים שהחברה מלמדת אותנו לקחת על עצמנו. אני מצפה מהחברה ובטח שממנחה טלויזיה להתייחס בכבוד לכל אדם באשר הוא אדם" כותבת סטרשקו.

"אני מרגישה שהוטרדתי בתוכנית של אופירה וברקוביץ', ששאלו אותי שאלות חודרניות ואינטימיות שלא היו מעיזים לשאול דוגמנית או שחקנית שמרגישה תאימות בין המגדר שלה לבין המין שאיתו נולדה.  טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות היא הקבוצה המוחלשת ביותר בחברה בכל העולם. אחוז נסיונות ההתאבדות עומד על 42 אחוזים. זה מספר בלתי נתפס, רק השבוע נפטרה בישראל בחורה טרנסית מנזק בלתי הפיך של נסיון התאבדות".

 

A post shared by Stav Strashko (@stavstrashko) on


"לטלויזיה יש את היכולת להשפיע ולשנות את המציאות העגומה הזאת, אך במקום זאת בחר אייל ברקוביץ' להתנהג אליי בחוסר רגישות ובבוטות, ובכך נתן לגיטימציה לאנשים להטריד ולהציק לטרנסים וטרנסיות בחדירה לפרטיות ובשאלות אינטימיות, לעגניות וחודרניות שאין להן מקום לא בטלויזיה, לא ברחוב ולא בשום מרחב אישי או ציבורי. אני מבינה שאנשים רבים יכולים להיות מבולבלים ממיניות לא בינארית, אך זה עדיין לא מקנה להם את הזכות לפלוש לפרטיותו של בן אדם."

אייל ברקוביץ' מסר בתגובה: "אני מכבד כל אדם באשר הוא אדם והבהרתי זאתא גם מספר פעמים במהלך השידור, ודאי שלא התכוונתי לפגוע בסתיו או באף אדם אחר".

סתיו סטרשקו (צילום: אביב חופי)
סתיו סטרשקו (צילום: אביב חופי)