האם אין גבול לציניות ולעזות המצח? בשבוע שעבר נחת בדסק של אתר ספורט1 (המנוהל תחת קורת הגג של "מעריב") אחד המכתבים המוזרים, אם לא המצחיקים, שנצפו אי־פעם על שולחן המערכת. השולח: אייל ברקוביץ', הוא ולא אחר, האיש שניהל רומן עם אשת חברו הטוב מאחורי גבו וגבה של אשתו, הביא עמה לעולם ילד ללא ידיעת הבעל ולאחר שפירק שתי משפחות, עזב את זוגתו ואם ילדו הטרי והמשיך הלאה. אז אותו אייל ברקוביץ' טוען, קחו אוויר, שידיעה בעניין זוגיות חדשה שלו, שאליה שורבבה תמונה משותפת שלו עם הדוגמנית וכוכבת הרשת נטע אלחמיסטר, שלטענתו ניתן היה להבין ממנה שהוא לכאורה בזוגיות איתה, גרמה נזק לשמו הטוב וגם פגעה במשפחתו ובילדיו.

במכתב מוגדר ברקוביץ' על ידי בא כוחו כ"פרשן ושדר ספורט, איש טלוויזיה מוערך, ויתרה מעל הכל - איש משפחה עם ילדים המצוי בזוגיות יציבה"... וכי: "הפרסום נעשה באופן מכוון כדי לפגוע במרשי, בבת זוגו, במשפחתו ובילדיו"... לפי המכתב, שבסופו דורש ברקוביץ' גם פיצוי כספי בסך 250 אלף שקל, מדובר ב"פגיעה חמורה בפרנסתו ובמשלח ידו והכל למען בצע רייטינג וכסף". בהמשך נטען: "פעלתם אף להתעשר על חשבון מרשי שלא כדין ולא במשפט... כאשר לצורך הסתת ההמון כנגד מרשי, הכפשתם את שמו הטוב, תוך שימוש בידיעות פוגעניות, משפילות ומבזות".

התמונה שהכעיסהץ נטע אלחמיסטר ואייל ברקוביץ' (צילום: אינסטגרם)
התמונה שהכעיסהץ נטע אלחמיסטר ואייל ברקוביץ' (צילום: אינסטגרם)



ועכשיו, לגופו של "הבעל שם טוב" - מהקל אל הכבד רק לאחרונה הודה ברקוביץ', הפרשן ושדר הספורט המוערך, בראיון לתוכנית של גורי אלפי כי" הרג את סבתא שלו" על מנת להתחמק מפרשנות של משחק בבאר שבע ביום חורף קר. בנוסף העיד על עצמו שאינו קורא תחקירים לפני שהוא עולה לשידור. מה שלא מונע ממנו להתנגח במרואייניו ולעתים אף להתעמר בהם ולהשפילם.ביקורות על התוכנית שאותה הוא מגיש לצד אופירה אסייג הגדירו אותו כמי ש"עולמו רווי בורות" וכ"קרקס טלוויזיוני". עוד נטען שהוא משתמש בשפה בוטה וגסה ושכל מה שמעניין אותו הוא לשמוע את עצמו.

הדוגמנית סתיו סטרשקו, למשל , טענה בפני וואלה! סלבס: "ציפיתי שברקו לפחות יקרא תחקיר ויבין מי יושב מולו וייתן כבוד למרואיין שטרח והגיע לענות על השאלות המאוד מביכות ופולשניות שלו. אין לי ספק שהשאלות מגיעות מבורות מלאה ולא מרצון לפגוע, אבל מעולם לא נתקלתי במראיין כל כך מביך ובכאלו שאלות. לאף אדם לא מגיע שיחדרו לפרטיותו כך בשידור. ואם ברקו רוצה שיעור בחינוך מיני ומגדר, יותר מאשמח להפנות אותו לארגונים המתאימים, כי אין ספק שהוא זקוק לשיעור או שניים". ברקוביץ' התנצל בפני סטרשקו על התנהגותו.

(צילום: דני מרון)
(צילום: דני מרון)

וזה כמובן רק קמצוץ מתיקו האישי של "הקוסם". מדובר באדם שאמר ש"ממאיר איינשטיין יזכרו רק את התסרוקת" מיד לאחר מותו בטרם עת של השדר. זה גם האיש שאמר למירי נבו: "אני לא סופר אותו, הוא על הזין שלי" בשידור בערוץ הספורט, שבו הודה שסירב לעלות כמחליף במשחק. זה השחקן שהתפלל, לדבריו, שנבחרת ישראל תפסיד במפגש שאליו לא זומן. אדם שהבורות, הבוטות והגסות הפכו אותו לדמות פארודית שאף זכתה לחיקוי ב"ארץ נהדרת".




הפתיע במיוחד לקרוא על "הזוגיות היציבה" של ברקוביץ', שכפי שכבר פורסם ניהל רומן עם אשת חברו בעודם נשואים וללא ידיעת הבעל, הביא איתה ילד לעולם, אך לאחר מכן עזב אותה. כל זאת כשבמקביל התגרש מרעייתו טלי ופירק את משפחתו. אכן, איש משפחה למופת. ממש לאחרונה פצח בזוגיות עם אישה אחרת, שאותה הוא מגדיר כ"זוגיות יציבה", אם כי ניסיון העבר לפחות מלמד שיש להתייחס לדבריו אלה בעירבון מוגבל.

אייל וטלי ברקוביץ' (צילום: רפי דלויה)
אייל וטלי ברקוביץ' (צילום: רפי דלויה)

וזהו אותו האיש שחרד כל כך ל"שמו הטוב", שקילל "בן זונה" ובשאר קללות שהנייר אינו סובל את שופט הכדורגל מאיר לוי לעיני ולאוזני מצלמות הטלוויזיה. שלא לדבר על האחיזה הבלתי נשכחת שלו במבושיו של איציק זוהר במהלך משחק בין קבוצתו דאז מכבי חיפה למכבי תל אביב. השערוריות סביב ברקוביץ', שהוא אחד הכדורגלנים הגדולים והמבריקים ביותר בתולדות המדינה ואת זה אף אחד לא ייקח ממנו, לא הסתיימו כאן: מי לא זוכר את הסצינה המחרידה שבה ספג בעיטה בפרצופו מחברו לקבוצת ווסטהאם האנגלית, ג'ון הארטסון, בעת ששכב על הדשא. גם אחרי שפרש המשיך ברקוביץ' לייצר כותרות, אבל כבר לא בזכות הצטיינותו על המגרש. התקרית הבולטת ביותר הייתה כשתקף את המאמן של בנו, דני עציוני, והורשע על כך בעבירה של תקיפה ואיומים. את כל המקרים הנוספים שבהם היה מעורב עם פיו הגדול וחסר המעצורים נחסוך מכם מפאת חוסר מקום.

קשה להחליט אם לצחוק או לבכות לנוכח מכתבו של ברקוביץ'. מכדורגלן העבר הגדול, שניסה בכל דרך אפשרית לקבל ג'וב בנבחרת ישראל, נשאר טיפוס חסר מודעות עצמית, שמבזה את עצמו פעם אחר פעם, אך מעז להטיף מוסר לכל העולם ועוד להתלונן בשיא חוצפתו על פגיעה בשמו הטוב, שספק אם כבר קיים.

(צילום מסך)
(צילום מסך)

הנה חלק מהתמונה לגבי "שמו הטוב" של ברקוביץ'. מה באמת חושבים על איש המשפחה ואיש הטלוויזיה המוערך אנשים שמכירים אותו. אומנם ברקוביץ' וגרושתו טלי הגיעו לשלב שבו היחסים ביניהם כיום טובים (בעיקר בשל הסתלקותה של “הצלע השלישית" מהתמונה), אבל היו ימים קשים יותר. לפני פחות משנתיים התראיינה טלי לתוכנית “אנשים" בערוץ 2 וסיפרה על השתלשלות האירועים שצילקו את נפשה ואת נפשם של ילדיה:

"הוא עשה דבר מגעיל, הכל נתעב, הכל מלוכלך, הוא כבר הצהיר שיש לו ילד, הצהיר שיש לו בת זוג. אנחנו עדיין לא גרושים, אבל הוא כבר קורא לי גרושתו, וזה בסדר, סופגים. אני, בניגוד לאייל, קצת יותר שקולה, תמיד הייתי, תמיד חושבת כמה צעדים קדימה. יש פה ילדים, הילדים שלי נפגעים מכל הסיפור הזה, איך שלא תסובב את זה״.

אשת החברה החיפאית קולט ממן לא אהבה, בלשון המעטה, את הפגיעה בבעל המקורנן, שאותו היא מכירה אישית. היא לא חסכה מברקו פוסטים רבים שנכתבו בפייסבוק. הנה דוגמה מנובמבר 2015: "רבים מכירים את אופיו ומזגו של אייל. חבל שכך הוא בחר לפרק משפחה יפה. והאישה עוד עשתה ברית וקראה לילד על שם אביו של בעלה. האבא היה אדם עם ערכים ומידות. הוא מתהפך בקברו. אין סליחה, לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. ולא בתורת ישראל. הכאב כבד מנשוא, אני מכירה את הנפשות. טלי, אני אוהבת אותך וכולם תומכים בך ומחזקים אותך".

ממן, יותר משנתיים אחרי, תרצי להוסיף משהו על שמו הטוב של ברקוביץ'?

"שמו הטוב? מי שנפגעה מכל הסיפור הייתה אמא של הבעל, שחלתה בגלל מה שהם עשו לבן שלה. לעשות ילד ולקרוא אותו על שם האבא, ואז מתברר שזה בכלל לא הנכד שלה?".

(צילום: רוני שיצר)
(צילום: רוני שיצר)

אדם נוסף שהצטרף למועדון הנפגעים של ברקוביץ' הוא רוני מאנה. איש העסקים הוזמן לא מזמן לתוכנית של ברקוביץ' ואסייג כדי לדבר על הזוג נתניהו, אבל השיחה הפכה לאישית וביקורתית. מאנה הותקף על ידי ברקוביץ', שטען כי הוא נוהג בראש הממשלה וברעייתו בצורה לא חברית ולא לויאלית ושהוא מנסה לתפוס כותרות על חשבונם. מאנה התקשה להתאושש מהראיון ויצא מאז למסע של ציוצים בטוויטר הכוללים פרטים קשים על חייו האישיים של ברקוביץ'. הנה מספר דוגמאות:

"לאיזה עוד דרגות אכזריות יירד האיש הזה? באנשים הוא מזלזל, נשים הוא מחפיץ, ועכשיו מתברר כי היה נוהג לזרוק אפרוחים למאווררים על מנת להמית אותם. איפה אנשי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו שמאפשרים לו להמשיך לשדר? איש בלי חמלה. רשעות לשמה".

‏"אתה צופה בטלוויזיה, רואה חלאה בדמותו של ברקוביץ' ואומר לעצמך: 'איך נותנים לבן אדם שלקח לחבר שלו את האישה, הביא איתה ילד בזמן שהיא נשואה. בקי גריפין טענה שהוא רדף אחריה והטריד אותה מינית (ברקוביץ' הכחיש בתוקף וטען שלא היו דברים מעולם - לג"ש). זה האיש שמטיף מוסר לאנשים".

"‏ברקוביץ' גם לא יכול לפרשן כדורגל. לקחת לחבר שלך את החברה. אסור לאייל לבוא במגע עם אנשים, אסור להכניס אותו לבית שלך, כי הוא עוד עלול לגנוב לך את האישה".

רוני מאנה ואשתו ג'ני צ'רוואני
רוני מאנה ואשתו ג'ני צ'רוואני

רוני מאנה, מדובר בשמו הטוב של אדם. אתה מצטער שנגררת לזה?

"מה שהיה לי להגיד עליו צייצתי בטוויטר. אחד שיש לו חמאה כזו גדולה על הראש, שלא יבוא בטענות לאף אחד".

דני עציוני, לשעבר המאמן של בנו של ברקוביץ', איך היית מגדיר את שמו הטוב?

“הייתה תביעה וזכיתי".

במהלך השנים הוא ביקש להתנצל?

“כתבו איזשהו משהו מטעם העורך דין. אני לא יודע אפילו אם הוא חתם עליו". 