מי שינה את הערך על רון בן ישי, זוכה פרס ישראל הטרי, בוויקיפדיה? אחרי השורה "בשנת 2004 מונה בן ישי ליועץ תקשורת לנשיא המדינה" נכתב בזמנו אך הורד בינתיים המשפט הבא: "עשר שנים מאוחר יותר תאשים אורלי רביבו, א' מבית הנשיא, את בן ישי כי ידע על מעשי האונס אך העלים עין במודע מהנעשה בלשכת הנשיא".
אורלי רביבו, תגיעי לטקס כאורחת כבוד?

"אני בהלם, זה לא נכון. רון לא ידע דבר. מי ממציא כאלה שקרים? רון איש מדהים וראוי מאין כמותו לקבל את הפרס. מעולם לא אמרתי כזה דבר. מדובר בהמצאה. לדעתי, חבל לך, ליאורה, כי זה ממש לא מתיישב עם דעתי לגביו. אני אוהבת אותו ומגיע לו מאוד הפרס. הוא נגעל מכל מה שקרה בלשכה, מהאנשים, מקצב, מהתת־תרבות, אך מעולם לא אמרתי שידע והעלים עין. הוא תמיד אמר לי שאני מוכשרת ומקצועית וסתר את כל הגרסאות הראשונות לגבי. וגם אמר לכולם שאני בחורה פשוטה וצנועה ובכלל לא פאם פאטאל כמו שחשבו".


בן ישי, ברכות על הפרס. הידעת ולא דיווחת?


"תודה לך על הברכות. אני משוכנע שהן נובעות מפרגון אמיתי. אשר למה שאת מכנה ׳סיפורה של אורלי רביבו׳ אני לא פניתי לוויקיפדיה וגם לא מישהו מטעמי. את מה שהיה לי להגיד אמרתי כשהעדתי במשטרה ומעבר לזה לא היה - ואין לי - עניין לדבר על הפרשה. לכן גם לא ידעתי - וגם לא אכפת לי - אם הערך שונה ומי שינה אותו. אולי מישהו שיודע את העובדות על מה שעשיתי בבית הנשיא ועל נסיבות התפטרותי. ערב טוב לך".

אורלי רביבו  (אוראל כהן, פלאש 90)
אורלי רביבו (אוראל כהן, פלאש 90)

דוברת ויקיפדיה, דנה דקל, מסרה בתגובה: "היי ליאורה, המשפט הזה אכן הוסר מהערך על ידי אחד העורכים. המשפט השני שאת מציינת לא נכתב בערך, אלא בדברי ההסבר לסיבת מחיקת המשפט. כרגע הערך אינו כולל התייחסות. לידיעתך, ויקיפדיה מקפידה כי כל נתון מגובה במקור, ולכן מידע כזה כדי שיופיע חייב להיתמך על ידי מקור מהימן המאשר את נכונות הדברים".




>גיל שוויד חגג בשבוע שעבר: לא רק את זכייתו הצפויה בפרס ישראל להייטק, אלא גם את שחרורן מהפגייה של התאומות שנולדו לו ולעו"ד מיטל דנינו, שזכו בשמות הכפולים: שיר–ג׳וי ואנה–בל. השווידיות החדשות.

גיל שוויד ומיטל דנינו (צילום: אביב חופי)
גיל שוויד ומיטל דנינו (צילום: אביב חופי)