השבוע דווח באחד מאתרי הבידור שהמנחה ואשת הספורט אופירה אסייג תנחה את מצעד הגאווה שייערך בשבוע הבא בתל אביב, הישג גדול שמצטרף לרזומה המרשים של האושייה. "אסייג תיכנס לנעליה של המנחות הקודמות של המצעד קורין גדעון ובר רפאלי" כך פורסם אבל נראה שזה לא מדוייק בכלל.

אסייג שיכולה בהחלט לכנות את השנה הנוכחית כשנה הטובה בחייה מבחינת קריירה והישגים מרשימים, אף העלתה צילום מסך של הידיעה על בחירתה כמנחה והוסיפה את הכיתוב מתרגשת, בכל זאת מדובר באירוע המרכזי של הקהילה הלהט"בית הנערך מדי שנה בתל אביב, לצד דגלי הגאווה שמתנוססים ברחבי העיר, הופעות ענק ומסיבות מושקעות ומסוקרות.

יממה לאחר שהעלתה את הפוסט המדובר היא הסירה אותו כלא היה: הסיבה, אחרי הכל אסייג לא תנחה את מצעד הגאווה. מקורות במצעד טוענים שאסייג בכלל לא הייתה אמורה להנחות את המצעד ועד עכשיו עוד לא הוחלט מי ינחה את המצעד המדובר למרות שיש פול של שמות אופציונאליים.


לא תחגוג עם הגאים למרות הכל. אופירה אסייג
לא תחגוג עם הגאים למרות הכל. אופירה אסייג

מקורביה של אסייג טוענים בדיוק ההיפך כי היא קיבלה הצעה להשתתף ואף הונח חוזה על השולחן, היא הסכימה בשמחה גדולה להתנדב באירוע של הקהילה אלא ששלשום בלילה התכנסו מפיקי המצעד ושם עלה על השולחן סוגיית סתיו סטרשקו שהתארחה בתוכניתם של אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג וספגה עלבונות מטעם ברקוביץ' ולכן הוחלט שבעקבות הפרשייה, אסייג לא תוכל להנחות את המצעד.

אסייג מסרה בתגובה: "איפה שיש ספק אני לא נמצאת. אם יש ספק אז אין ספק, אני מתה על הקהילה ומאחלת להם מצעד גאווה מוצלח ומשגע אני באתי בהתנדבות מלאה ובאהבה גדולה והכל בסדר".

מור שובבו הראל מטעם יח"צ של מצעד הגאווה עיריית תל אביב יפו מסר: "מצעד הגאווה של עיריית תל אביב יפו מציינת 20 שנה למצעדי הגאווה בסימן 'קהילה עושה היסטוריה'. אנו מודעים להתעניינות הרבה מסביב למנחים של הזנקת המצעד הבמה המרכזית של המצעד וכמובן האומנים שיקחו חלק במאבק הלהטבי. אופירה אסייג לא תנחה ולא תיקח חלק באירוע הגאווה וכמובן שנשמח לראותה בין החוגגות והחוגגים שבאים השנה לקחת חלק במאבק לשיוויון לקהילה הגאה".


 

היום ב2018 כבר ברור שהבינאריות לזכר ונקבה או אפילו לגבר ואישה מפספסת, ולא מכלילה את כל האפשרויות שקיימות. אישה יכולה להיוולד זכר, וגבר יכול להיוולד נקבה. כי גבר ואישה הם תפקידים חברתיים שהחברה מלמדת אותנו לקחת על עצמנו. אני מצפה מהחברה ובטח שממנחה טלויזיה להתייחס בכבוד לכל אדם באשר הוא אדם. אני מרגישה שהוטרדתי בתוכנית של אופירה וברקוביץ', ששאלו אותי שאלות חודרניות ואינטימיות שלא היו מעיזים לשאול דוגמנית או שחקנית שמרגישה תאימות בין המגדר שלה לבין המין שאיתו נולדה. טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות היא הקבוצה המוחלשת ביותר בחברה בכל העולם. אחוז נסיונות ההתאבדות עומד על 42 אחוזים. זה מספר בלתי נתפס, רק השבוע נפטרה בישראל בחורה טרנסית מנזק בלתי הפיך של נסיון התאבדות. לטלויזיה יש את היכולת להשפיע ולשנות את המציאות העגומה הזאת, אך במקום זאת בחר אייל ברקוביץ' להתנהג אליי בחוסר רגישות ובבוטות, ובכך נתן לגיטימציה לאנשים להטריד ולהציק לטרנסים וטרנסיות בחדירה לפרטיות ובשאלות אינטימיות, לעגניות וחודרניות שאין להן מקום לא בטלויזיה, לא ברחוב ולא בשום מרחב אישי או ציבורי. אני מבינה שאנשים רבים יכולים להיות מבולבלים ממיניות לא בינארית, אך זה עדיין לא מקנה להם את הזכות לפלוש לפרטיותו של בן אדם. כשירות לציבור אני רוצה להגיש לכם מספר שאלות שלא מנומס ולא לעניין לשאול טרנסים וטרנסיות: -האם עשית/תעש/י ניתוח ואיזה ניתוח? -מה יש לך בין הרגליים? -איך ועם מי את/ה מקיימים יחסי מין? -מה היה השם שנולדת איתו או לבקש לראות תמונות מן העבר. -באיזה שירותים את/ה משתמשים? -האם תחזור/תחזרי למין שנקבע לך בלידה? או כל שאלה אחרת שלא הייתם שואלים מישהו שאתם לא מכירים בצורה אינטימית. לי היה מזל גדול שהמשפחה שלי והסביבה שלי קיבלה אותי ויותר מזאת - יש לי במה וקהל לאמר את אשר על ליבי אבל אצל רוב הטרנסים והטרנסיות המצב הוא לא כזה ואת קולם אני מנסה להשמיע.

A post shared by Stav Strashko (@stavstrashko) on