פרופ' אמיר חצרוני הגיע לעשות טסט לרכבו במכון הטסטים פליקס בלוד. מכיוון שמשולש האזהרה של האוטו היה שבור, הוא נשלח לקנות משולש חדש במחלקת האביזרים של המכון, שאותה מנהל ביד רמה אלירן לוי, פוליטיקאי מקומי שהקים את מפלגת השכונות שחרתה על דגלה "להחזיר את לוד ליהודים" ורץ איתה בבחירות הקרובות לעיריית לוד. לוי סירב למכור לחצרוני את המשולש, ושלח אותו לקנות בעזה בנימוק שהוא "שמאלני" והוסיף קללות בעלות אופי מיני, שהופיעו בסרטון שהפך ויראלי אחרי שהופץ על ידי "הצל".

זו לא הפעם הראשונה שבה חצרוני ולוי נפגשים. זה קרה לראשונה לפני שלוש שנים באותן נסיבות ממש. אז לוי דווקא נתן שירות לחצרוני וגם הצטלם איתו בגאווה. חצרוני העלה את התמונה לדף הפייסבוק שלו. הדף נסגר מאז, וחצרוני תבע בשל כך את פייסבוק. לצד השבחים שחלק לאלירן ולמכון הטסטים, הוא מתח ביקורת חריפה על לוד, תיאר אותה כ"בירת הכספומטים של ישראל... עיר של עודפי ייצור אנושיים שהיו בורחים בשמחה אפילו לרמלה". ראש העיר אז הזהיר אותו שלא יעז להיכנס שוב ללוד. חבר הכנסת איציק שמולי, תושב לוד, הזהיר דווקא את תושבי העיר והפריפריה בכלל שחצרוני עלול לבקר אצלם.

פייסבוק
פייסבוק


חצרוני ענה לשמולי שהוא "כורדי בוגר מכללה סוג ב' שהגיע לישראל רק בגלל טעות היסטורית של בן־גוריון ונבחר לכנסת רק בגלל שלטעויות שעשה בן־גוריון יש זכות בחירה".

לוי, מדוע סירבת למכור לחצרוני משולש אזהרה?

״לא, זה לא רציני השאלה הזאת״.

למה?

"כי הוא קיבל שירות בסוף ועשה לי סרטון. תרשמי מה שבא לך, עוקב, את אלופה, בלי קשר״.

חצרוני, איך עברת טסט בלי משולש אזהרה?

"הערבים שעובדים במוסך ליד סידרו לי משולש בחינם. הם אמרו שזה כבוד גדול בשבילם לעזור לסלב אנטי־ציוני לעבור טסט".

אתה לא פוחד להגיע ללוד?

"ישראל היא הארץ שלי. אומנם אני מייחל לרגע שהמדינה תהיה פחות ציונית, פחות מזרחית ויותר אירופית, אך אין לי שום כוונה לעזוב או לפחד להגיע לאן שאני צריך. מי שלא ייתן לי שירות ימצא את עצמו בבית משפט".

מה קורה באמת במשפט שלך מול פייסבוק?

"התביעה הוגשה. אני מחכה לדיון ומשוכנע שבסופו של ההליך חופש הביטוי ייצא כשידו על העליונה, כלומר אני אנצח את פייסבוק, והפרופיל שלי יחזור על אפו ועל חמתו של מארק צוקרברג. זה יהיה תקדים לדורי דורות לישראל ולעולם כולו".

אתה עדיין חושב על איציק שמולי את כל מה שכתבת עליו בפוסט בפייסבוק?

"כן. כואב לי הלב שמפלגת העבודה שבעבר הצמיחה חברי כנסת אינטלקטואלים ברמה של ס. יזהר תקועה עכשיו עם ח"כים כאלה".

ויש עוד חצרוני: זוכרים את הפרופסור הסקוטי לקולנוע קאלום וואדל, שאחרי ששתה כמה בקבוקים יותר מדי נשך את האף של חצרוני במהלך ויכוח על רקע רומנטי, בזמן שזה לימד בסין? הנשיכה חייבה את חצרוני לעבור ניתוח באפו, והמריצה אותו לעזוב את סין. אז מסתבר שוואדל אולי סקוטי כשמדובר בוויסקי, אבל בכל הנוגע לנשים - הוא דווקא בעל אופי ים תיכוני ואפילו מזרח תיכוני. מספר חודשים אחרי הנשיכה של חצרוני שגררה עמה בירור משמעתי, נזיפה והתראה לבל יחזור על מעשיו - התלוננה סטודנטית סינית מקומית כי וואדל שהדריך אותה בבימוי שלח ידיים לא רק לעבר המצלמה. זה כבר היה יותר מדי עבור האוניברסיטה הסינית, וזו שלחה את וואדל הביתה לסקוטלנד. היום הוא מקבל דמי אבטלה ומראיין להנאתו בנות קטינות ששרות בלהקות קוריאניות, שעליהן הוא כותב בבלוג המיוחד שלו על פופ קוריאני.