הכינו את היומנים ואת הפנקסים. מ״מ נשיא המדינה ויו״ר הכנסת יולי אדלשטיין ורעייתו אירנה נבזלין, בתו של המיליארדר ליאוניד נבזלין, שלחו בשקט הזמנה לחברים לחגוג איתם יום הולדת משותף 60/40. האירוע יתקיים ב–6 בספטמבר אי־שם בדרום תל אביב, במקום ששמו שמור במערכת מטעמי ביטחון. ליאורה תוהה אם כל 800 עובדי הכנסת פלוס 120 הח"כים ו–240 עוזריהם הפרלמנטריים הוזמנו לאירוע. מקורות יודעי דבר סיפרו שעל ההזמנה לא מצוין קוד לבוש, אך יש סבירות גבוהה שלוח הטיסות הפרטיות הנוחתות באותו שבוע יהיה עמוס.

אירינה נבזלין, יולי אדלשטיין

>אוהדי הפועל ת"א יכולים לתלות דגלי גאווה במגרשי הספורט, כהזדהות עם מאבק הלהט"בים למען הבאת ילדים לעולם, אבל הפוסט הכואב שהעלה רגב פנאן עלול להוריד להם את הדגלים לחצי התורן. "הבוקר הגעתי לשדה דב לטיסה לאילת לחופשה משפחתית", מתאר פנאן. "בשיקוף המזוודות איזה אפסון אדום קטן שעובד בשיקוף, התחיל לשיר לי שירי נאצה על אבי המנוח, ליד שלושת ילדי ואשתי. אפסים יישארו אפסים לעד. כמה בושה, כמה גועל. ככה הם היו, ככה הם עדיין, ככה יישארו".


עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה, זה חלק מהפרוטוקול בבדיקה הביטחונית?

"אף עובד ביטחון לא השפיל את אדון פנאן או משפחתו בשדה דב, אלא עובד שמעלה את המזוודות למכונת השיקוף, אשר ככל הנראה זמזם/שרק שיר שעורר את חמתו של רגב פנאן. העובד זומן למנהליו לבירור".

פנאן, התאוששת?

״לא, תודה. לא מעוניין להגיב. לא רוצה לבזבז עליהם אנרגיות״.

>ח"כ דוד ביטן נראה נינוח מאוד באגף האלכוהול בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג.

ביטן, מילאת את עגלתך בכל טוב?

"אני נוטל חלק במשלחת של הכנסת והסוכנות היהודית לקהילות היהודיות לדרום אמריקה. צ׳ילה, פרו וארגנטינה. לא רכשתי אלכוהול אלא שוקולד ובושם לרעייתי ולבנותי".

דוד ביטן (צילום: אבשלום ששוני)
דוד ביטן (צילום: אבשלום ששוני)

>מסימני פגרת הכנסת: הצ'ילבות לשעבר, תמר זנדברג וזהבה גלאון, ישבו ב"לנדוור" הבימה לקפה צפוף. במרחק שני שולחנות מהן ישב חבר הכנסת, ניסן סלומינסקי, לפגישה צפופה משלו עם שני יועצים.