את תחילת השנה האזרחית החדשה פתחה בר רפאלי למשמע הדיווחים של הפרקליטות על כך שהיא צפויה להגיש כתב אישום נגדה ונגד הוריה בגין שורה של עבירות מס בסך עשרות מיליוני שקלים, מה שאומר כי את השנה הקרובה במקום לבלות באירועים וקמפיינים רפאלי תבלה את מרבית זמנה בהליכים משפטיים.

אחת הסוגיות שעולות מרגע ההמלצה להגשת כתב אישום היא שבמידה ורפאלי תורשע לכאורה, האם היא צפויה להיכנס לכלא בדומה לזמר קובי פרץ שקיבל 18 חודשי מאסר אך ריצה רק מחצית מהן, גם הוא בגין העלמות מס בשווי של חמישה מיליון שקלים? היות שבמקרה של בר רפאלי מדובר לכאורה בעבירות מס בסכומי כסף גדולים, גורמים בכירים טוענים כי קשה לראות את המדינה סוגרת דרישה לכופר ולא דורשת מאסר בפועל. אלא שגורם בכיר הרגיע אותנו ומסר ל-TMI כי כבר במהלך החקירות שביצעה הרשות נגד בר רפאלי, הוצע לדוגמנית בשתי פעמים שונות לשלם כופר על ידי הוועדה לתשלום כופר שבסמכותה לדון בתיק ולקבל החלטה על הטלת קנס כספי כחלופה והמרת האישום הפלילי, אלא שהדוגמנית ובני משפחתה סירבו להצעה לכופר שכן בכך יודו באשמה ובמקום זה החליטו להמשיך את ההליכים המשפטיים.

תיעלם לתקופה? בר רפאלי (צילום: גטי)
תיעלם לתקופה? בר רפאלי (צילום: גטי)


עוד מסר הגורם כי גם עכשיו שהתיק כבר הועבר לפרקליטות ואחרי ההחלטה להגיש כתב אישום עדיין פתוחה האפשרות לדרישת כופר והרוח המנשבת במסדרונות הפרקליטות כי הם צפויים להגיש בקשה לכופר ולא מאסר בפועל. בתיקי כופר רבים מקובל לקבוע תשלום כופר של 30% מהסכום שלא שולם, שמתווסף לצד תשלום חוב המס שלא שולם.

כזכור, הפרשה התפוצצה בתחילת 2016, רפאלי ואימה נחקרו בחשד כי לא דיווחו לרשויות על מלוא הכנסותיה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כמו כן עלתה סוגיית התושבות של רפאלי בארץ, בגין הכנסותיה בחו"ל הנאמדות בעשרות מיליוני שקלים. רפאלי חשודה כי הציגה מצג שווא כאילו היא מתגוררת שנים בחו"ל עם בן זוגה השחקן המפורסם ליאונרדו דה קפריו, ולפי החשד שתי דירות שלה ב-YOO וב- W נחתמו על ידי אימה ואחיה כדי להציג כביכול שאינה מתגוררת בארץ. כמו כן נחקרו רפאלי ואימה על הטבות סלבס בשווי של יותר ממיליון שקלים שלא דווחו כהכנסה.

מטעמה של רפאלי טרם התקבלה תגובה

עם אמא ציפי (צילום: אבשלום ששוני)
עם אמא ציפי (צילום: אבשלום ששוני)

(צילום: אבשלום ששוני)
(צילום: אבשלום ששוני)