כשאנחנו נפגשות בחדר המלון ברחובות, שבו שוהים המתמודדים של הריאליטי החדש "2025" בהסגר, שרי לביא עוד לא יודעת שבערב היא כמעט תמצא את עצמה מחוץ למשחק המדובר של השנה. לצערה, בפרק פתיחת העונה היא לא גברה על המתמודדת נטע צ'רנר בהצבעות הקהל, אך בהמשך התברר שהאחרונה תרמה לה מחצית מכספה והצילה אותה מחזרה מבישה הביתה.

כמו שאר המתמודדים, ובכלל שאר המדינה, גם היא לא ידעה לקראת מה היא צועדת, לכמה זמן היא נפרדת מבני משפחתה, מהם חוקי המשחק ומהו בכלל הפורמט. עם זאת, כשאני דופקת בשעות הבוקר המאוחרות על דלת חדרה, היא פותחת אותה במראה מעוך משינה עמוקה. למי שתוהה, גם כך היא נראית יפה וזוהרת.

אני מבינה שאת לא ממש מתרגשת.


“אני לא מתרגשת מדברים גדולים, אלא רק מקטנים. אס.אמ.אס מהבן שלי יכול להמיס אותי. אני מתרגשת מפידבק חיובי מבעלי ומהצוות שלי, אלה דברים שנוגעים בי, מילה קטנה וטובה מאנשים שאני אוהבת".

שרי לביא (צילום: ערן לוי)
שרי לביא (צילום: ערן לוי)

את "2025" הגה וביים יורם זק, עד לא מזמן האיש שעמד מאחורי קולו ומוחו של "האח הגדול", והיא משודרת בקשת בימים ראשון שני, שלישי ורביעי. הפורמט: כבר לא בית שבו נסגרים הדיירים, אלא עיר שלמה חכמה ועתידנית, מרושתת במצלמות, שאליה נכנסו המתמודדים לחודשיים. לכל אחד מהם תקציב אישי וכל פעולה עולה להם כסף. המודח בכל פרק הדחה הוא מי שמחזיק בתקציב הנמוך ביותר. מי שינצח בסוף העונה הוא מי שיהיה במקום הראשון בטבלת התקציב. אבל את כל הפרטים האלה, כאמור, היא לא ידעה בזמן הראיון. "אני לא יכולה להגיד שאני מוכנה למשהו שאני לא מכירה ולא חוויתי", היא אמרה. "אני יודעת בתודעה שאני נכנסת לריאליטי, אבל זה לא משהו שחוויתי על בשרי. אני יודעת שמתמודדים נכנסים לרחוב ביבנה, מישהו מודח ומישהו אחר נכנס במקומו. מעבר לזה כלום. אני סקרנית בדיוק כמו הצופים. אני די קונטרול פריק, אני מאוד מתוכננת, מאוד מאורגנת ויש לי תחושה שהשטיח עומד להימשך מתחת לרגליים שלי וזה דווקא מגניב לי, כי בא לי שזה יקרה, לאתגר את עצמי".

למה את נכנסת לתוכנית? את חולמת על פרסום, על קריירה בתעשיית הבידור?

"באתי לשם החוויה ולא בשביל פרסום או חשיפה או עבודה בתחום. אני לא זקוקה לזה. יש לי עם בעלי עסק מצליח ובינלאומי לקוסמטיקה ואני לא מעוניינת להחליף אותו ב־20 השנים הקרובות".

אל תיעלבי, אבל זה לא נשמע ממש אמין.

"זה אומנם יומרני להגיד שאני לא רוצה עבודה בתחום כי הכל יכול לקרות, אבל לא שמתי את זה כמטרה. לצערי הרב, אני לא כישרונית בשירה ולא בבישול, אז כנראה יש אצלי משהו לא פתור, וזאת הסיבה שאני נכנסת".

אילו תכונות אופי תחשפי בתוכנית?

"אני מאוד מאופקת אבל גם חוטאת לפעמים בכעס. אני אדם דעתן ואני יכולה להעיד על עצמי שאני עומדת על העקרונות שלי. אבל אם מישהו מוכיח שאני טועה, אני מאוד קשובה ואין לי בעיה ללמוד ולהפנים. תמיד יש ללמוד מכל אחד. אני אדם מאוד חברותי וקצת ביישנית, למרות שיש כאלה שטועים לחשוב שזה מגיע מסנוביות".

את גם יפהפייה וגם יש לך אישיות חזקה. אני מניחה שיהיה לך קשה להתחבב על מתמודדות אחרות.

"אני מאוד מחוברת לנשיות שלי ואני מברכת עליה, אבל זה רק קלף אחד בתוך חבילת קלפים גדולה. זה רק כרטיס ביקור ראשוני. אין לי בעיה לא עם הבנות ולא עם בנים. אצלי זה האופי של הבן אדם שקובע, לא רלוונטי אם זה בן או בת. אני יכולה למצוא את עצמי עם כל אחד, לא שמה אנשים בתוויות. אומנם לוקח לי זמן עד שאני נפתחת כי אני דמות מתפתחת, פחות יורה הכל על ההתחלה. אני משתדלת למכור את מה שיש לי בפנים. לא פעם אמרו לי שאני אדם של עשר דקות - צריך לשבת איתי עשר דקות בשביל שישפטו אותי, ולא על פי המראה שלי".

מה יכול לשבור אותך רגשית?

"הגעגעועים לבן שלי, הדאגה לעסק שלי וזה שארגיש זרה במקום שהוא לא נוח לי מבחינה רגשית".

איך לדעתך תתמודדי עם טוקבקים קשים?

"אין דבר כזה ביקורת רעה וגם לא טובה. כבר הדליפו את השם שלי ברשתות וכבר נחשפתי ללא מעט עלבונות ולתגובות אכזריות, כמו 'בחרו אותה לא על פי מידת מוחה אלא על פי מידת גופה'. בסדר, הם לא מכירים אותי. אני לא נפגעת מאנשים שאני לא מכירה. אני מאמינה שאם מישהו ייפגע זה יהיה הבן שלי, ומקווה שלא ייאלץ להיחשף לתגובות מרושעות".

(צילום: אורטל דהן)
(צילום: אורטל דהן)

מנגנון משומן

שרי לביא בת ה־30 נולדה בצפת, למשפחה אמידה ומסורתית, אחות לשלוש אחיות ואח. היא אמא לנהוראי בן ה־12 מנישואיה הראשונים לזוכה "מאסטר שף" יהודה עמר. לפני ארבע שנים היא נישאה בשנית לאיש העסקים גבי לביא, שניהל בעבר מערכות יחסים רומנטיות עם הדוגמנית אור דניאל ועם משתתפת “הישרדות” נטע־לי זלצרמן. בצבא היא לא שירתה. "התחתנתי בגיל 17", היא מסבירה. "זה לא היה שידוך, למרות שבאתי מבית מסורתי. זאת הייתה החלטה שלי. בדיעבד, אני מאוד מצטערת שלא התגייסתי. בגיל 18 ילדתי את נהוראי, ואחרי ארבע שנות נישואים התגרשנו".

לא פשוט להיות גרושה ואם בגיל 20.

"אני לא מכירה משהו אחר. כיום כיף לי ויש לי ילד גדול, אבל כילדה שמגדלת ילד זה היה אתגר יומיומי, ואני מקווה שצלחתי אותו. פחות הייתי ממליצה לנערות להיות אמהות בגיל הזה כי יש טיימינג לכל דבר, מוכנות נפשית ובשלות רגשית. אני מאוד מאמינה שלכל דבר יש זמן".

למה התגרשת מיהודה?

"התגרשנו כי היינו שני אנשים שונים שניסו לחיות על מסלול אחד. ילדה בת 17 שבטח לא מכירה את עצמה זה פי כמה וכמה קשה. וכשאתה לא מכיר את עצמך, איך אתה בכלל יכול לדרוש מאחר שיכיר אותך? זה מתכון לכישלון. לא היה קל. לא קל להיות גרושה ואמא בגיל 20. אבל אני לא נשענת על הכאב, אלא יותר צומחת ממנו. לא תראי אותי בוכה על מר גורלי, כי אני אשתדל לעשות הכל כדי שזה לא יהיה כך. הייתה לי תמיכה מהוריי, אבל זה מסע שהוא לגמרי שלך, לא משנה כמה תמיכה תקבלי".

איך המשפחה המסורתית שלך מקבלת את השתתפותך בריאליטי?

"באתי ממשפחה ששומרת חגים ושבתות וכיוצא בזה, אבל לא לבוש דתי. לא תראי אותי עם חשוף מדי, אני לא פרובוקטיבית, אבל זה לא קשור לדת. אני מאוד מאמינה שדת היא לא תחפושת חיצונית. אני עד היום מדליקה נרות שבת ושומרת וחוגגת חגים. דת זה פנימי, זה בהרגשה. מי ששמה כיסוי ראש לא יותר דתייה ממני. זאת הקרבה הפנימית שלך וצינור ישיר בינך לבין הבורא. בעניין התוכנית, חלק מהמשפחה מקבל באהבה את ההחלטה שלי וחלק בפחות הבנה, אבל בתמיכה. ההורים שלי פחות מתחברים, הם לא מבינים מה הצורך שלי בזה ואני מבינה אותם, אבל הם יודעים שכשאני מחליטה משהו, זה לדבר לאוזניים ערלות. הם מכבדים ותומכים. בעלי גם לא אוהב את הרעיון, אבל זה בסדר".

למה לא?

"הוא שונא פרסום, שונא טלוויזיה וכל מה שקשור לזה. הוא אדם פרטי ולא מעוניין להיחשף. הוא גם לא יראה את התוכנית, הוא עסוק מדי. אני מכבדת את זה שהוא לא אוהב את זה וגאה בו שהוא לא אומר לי 'לא' או 'אל תלכי'. רק אמר שהוא לא מתחבר ולא רוצה קשר לזה, אבל שאני אעשה מה שטוב לי ובעיניי זה ראוי להערכה".

איך גבי ואת הכרתם?

"דרך מכרים. אני לא מאמינה באהבה ממבט ראשון, אהבה זה משהו עמוק שמגיע אחרי שאתה מכיר את כל הפגמים וגם אותם אתה אוהב ומקבל. בעלי הוא לא רק בעלי, הוא החברה כי טובה שלי, הוא האדם שאני הכי סומכת עליו ואנחנו עומלים קשה יחד על העסק המשותף שהקמנו".

ומה עם ילד משותף?

"אני עובדת הרבה אז לא יצא לי להביא ילד נוסף. צריך להביא ילד כשאתה מוכן אליו בכל מיני רבדים. אני רוצה לפנות את כל־כולי בשבילו או בשבילה, וזה לא מפני שהצבתי לעצמי יעד כלכלי, כי אני לא מונעת מיעד כלכלי. אני רוצה לאפשר לעצמי להגיע בשעות מוקדמות, להוציא אותו או אותה מהגן. אנחנו לא ממהרים, גם בעלי הוא אבא, יש לו ילד בן 8 וכיף לנו כרגע ככה".

יהודה עמר (צילום מסך)
יהודה עמר (צילום מסך)

הניסיון ה־101

בני הזוג לביא הם הבעלים של "סקין קר אונליין", חברה שמוכרת ומשווקת מוצרים לעור באינטרנט. השניים חיים על קו בולגריה־תל אביב, אולם לדברי שרי, רק פה, בדירתם שבשדרות רוטשילד, הם מרגישים בבית באמת. "כסף לא מקנה לך חיים קלים אלא אפשרויות אחרות", היא אומרת בהתייחס למצבה הכלכלי. "יכול להיות אדם עשיר מאוד עם חיים קשים. אני מספרת לך על ילדה שהתגרשה בגיל 20 וזה לא היה פשוט, אבל רק צמחתי מזה. למרות שזה עשוי להישמע פייק, אבל זאת גישה חדשה שלמדתי מהפסיכולוגית שלי שמטפלת בי כבר כמה שנים בשיטה בודהיסטית. למדתי להיות כלי יותר גדול ליכולות הכלה. אין לי בעיה להיכשל כי סטטיסטית בסוף אני אצליח. כמה באד לאק יהיה - 100? ב־101 אני קונה הצלחה. זאת הגישה שלי לחיים".

נראה שכסף נמשך אלייך. לפני שנישאת בשנית היית במערכת יחסים ארוכה עם אדם עשיר מאוד.

"הוא אכן היה בסטטוס כלכלי גבוה וזה לא באמת שינה לי. חיינו במרבייה בספרד, יש לו הרבה בתים, הייתה אופר בבית שלו, אבל זה לא מה שעניין אותי. עובדה שאני לא שם. יותר מעניינת אותי הגשמת עצמית".

"2025" מבוסס על כסף. איפה בכל זאת הכסף תופס אותך בחייך? את בזבזנית?

"אם המשחק הוא על כסף, אז אני די סומכת על עצמי בעניין הזה. אני אדם מאוד זהיר ומחושב עם כסף, יותר חושבת על העתיד וחוסכת. אני כן אבזבז על הנאות החיים כמו חופשות ארוכות, חייבת לפחות שלוש־ארבע פעמים בשנה לטוס לחופשה, לטייל, לראות, לספוג תרבויות. אני אוהבת לבזבז על מסעדות טאפאסים טובות, אבל אני לא אחת שמבזבזת כסף על בגדים".

אם תיאלצי לתת מכספך למתמודד אחר במסגרת משימה?

"אני אדם מאוד לארג', אז ככל הנראה אתן".


היו שמועות שחברתך טיטי איינאו תיכנס לתוכנית.

"טיטי חברה טובה שלי כבר כמה שנים. כשקראתי את הפרסומים שהיא ככל הנראה נכנסת הייתי בהלם, כי לא אמרתי לה שגם אני נכנסת, אבל שאלתי אותה והיא אמרה שממש לא. גם נטלי דדון הייתה חברה טובה שלי, היום קצת פחות, ועכשיו היא ב'אח הגדול', ככה שגם היא לא יודעת שנכנסתי".

את יודעת שהקהל מתחבר יותר למתמודד חלש, שעבר חיים קשים. זה לא בדיוק התיאור שלך.

"אני לא חושבת שהקהל צריך להתחבר אלי בגלל שאספר כמה אני שרוטה או כמה קושי עברתי בחיים, למרות שיש כסף ועטיפה שכביכול יש בה הכל. מצוקות הן לאו דווקא משהו כלכלי. יתחברו אלי כי אני פייטרית. גם כגרושה ואמא צעירה תמיד אמרתי לעצמי 'תמשיכי, אל תפסיקי, אל תישארי במקום שאת לא רוצה אף פעם'. עדיף כישלונות מפוארים מחלומות במגירה. גם אם אתה במקום שאתה חושב שהוא הכי אפל, תמיד יש נקודת אור. וזה לא שאני מזליסטית, אני עושה הרבה כדי לא להגיע למקומות נמוכים. אולי לשם שינוי, העונה לא יתחברו לאנדרדוג, אלא למישהו אחר. המטרה שלי עכשיו היא שיקבלו את הגישה שלי. הייתי רוצה שהצופים יכירו גם משהו אחר, את זה שלא מתבכיין ומתקרבן או רוכב על כישלונות העבר כדי למצוא חן".

ואם תודחי מוקדם, תרגישי אכזבה?

“אני לא אדם של אגו, אני עם אפס אגו. אני לא יכולה להכריח אף אחד לאהוב אותי. ברור שיבאס אותי אם אצא מהמשחק מוקדם, כי זו פדיחה ואני אראה בזה כישלון, אבל אני אעביר את זה מאוד מהר. אני מנגנון משומן".

טיטי איינאו (צילום: אלינה קרביץ')
טיטי איינאו (צילום: אלינה קרביץ')