בניגוד לבעלה, שלאורך כל עונת "האח הגדול VIP" לא הפסיק לדבר על חברתו הטובה ואם ילדיו, אשתו שלעדי לאון, מלי, מסכימה רק כעת להיישיר מבט אל המצלמה ולדבר על חייה באופן פומבי. הכל כדי לסייע להביא לבעלה את הזכייה בגמר הגדול שיתקיים במוצאי השבת הקרובה. לאון הוא אחד הדיירים הבולטים שכיכבו העונה על המסך, שגם השתתף בעבר בלא מעט תוכניות ריאליטי מוזיקליות. מלי מעידה על עצמה שאינה אוהבת פרסום והעדיפה כל השנים להישאר הרחק מאור הזרקורים. "אני לא מתחברת לזה, זאת לא אני, לא הסגנון שלי", היא אומרת. "אני אוהבת את החיים האישיים שלי, החיים של מלי כמו שאני, מבלי שאף אחד יכתוב או יעביר ביקורת".

מלי לאון (צילום: אלוני מור)
מלי לאון (צילום: אלוני מור)

ובכל זאת, הנה את כאן, מדברת.


"כשעדי נמצא בחוץ אני לא עושה מה שאני לא אוהבת, אבל כשעדי נמצא בבית סגור ואין אף אחד שקרוב אליו יותר ממני שיכול לדבר בשמו, אז אין ברירה. אני מכירה את הרגשות שלו, את כל המכלול של עדי, אין מישהו שמכיר אותו יותר טוב ממני ויכול לדבר בחוץ בשמו. עדי לא יאמין כשייצא מבית 'האח הגדול' ויראה את כל הראיונות שאני עושה כדי לקדם ולייצג אותו. ושוב, זאת עדיין לא אני. אני לא אוהבת להצטלם, מרגישה נבוכה, אבל עושה כל מה שאני יכולה כדי לייצג את בעלי בחוץ בכבוד".

איך את מרגישה לקראת הגמר הגדול?

"אני מתרגשת מאוד, יש הרבה לחץ, אנחנו בהיערכות מאוד גדולה, כל המשפחה. הדפסנו חולצות בשבילו, פליירים, מריצים אותו ברשתות. אנחנו מאוד רוצים שהוא יזכה, מגיע לו. הוא עשה את כל התוכנית ותמיד שמר על צחוק, נתינה ואהבה לחברים שלו בבית. עדי איש אמיץ, נדיב, חם, אוהב, עם חוש הומור מטורף, תמיד הראשון לסייע לזקוק לעזרה ולחלש. הוא ישיר ואמיתי ואין אצלו אחד בפה ואחד בלב. אני מאוד מקווה שהוא ינצח".

ואם הוא לא, מי לדעתך חוץ ממנו ראוי לנצח?

"אסף גורן, בלי שאלה בכלל. לא סתם אסף ועדי התחברו, גם עדי בעצמו ילד. עדי אומנם בוגר בגילו אבל מתנהג כמו ילד ומתחבר לצחוק ולאנרגיה הטובה של אסף. אסף מדהים, מלא ברגש של אהבה, ואני בטוחה שהוא יהיה בן בית אצלי. אני כמעט בטוחה שהגמר יהיה בין עדי לאסף, ראש בראש, אבל אם אסף ייקח, אני אשמח בשבילו ועדיין ארגיש שעדי ניצח כי אני מאוד אוהבת את אסף. אבל קודם כל בעלי כמובן".

איך הסתדרת חודש וחצי בלעדיו?

"קשה לי מאוד בלעדיו, הוא חסר לי מאוד, למרות שאני רואה אותו כל רגע על המסך. מעבר לזה שאנחנו בעל ואישה, הוא באמת חבר שלי. אנחנו מדברים על הכל, צוחקים על הכל, עושים הכל ביחד: ילדים, בילויים, שיחות אישיות. עדי הוא לגמרי החצי השני שלי".

לאורך כל העונה עדי מעולם לא עשה את מטלות הבית ולדבריו, ככה הוא מתנהל גם בבית איתך. זה לא מפריע לך?

"לא. בבית שלי אף אחד לא עושה שום דבר והכל זה נטו מבחירה אישית שלי. אני גדלתי בבית כזה, וכמובן שזה מה שאני ממשיכה גם בבית שלי. עדי לא יודע לעשות את מטלות הבית, לא ניקיונות, לא בישולים ולא כביסות. ולא רק משום שאני לא מאפשרת לו, כי הוא בא מבית שאמא שלו גם עשתה הכל. אי אפשר לכעוס עליו, הוא בחיים לא עשה כלום בבית, לכן גם אין לו מושג. בבית 'האח הגדול' הוא דווקא עשה המון בשביל אחד שלא יודע. לכל אחד יש תפקיד מוגדר בבית שלנו הוא אחראי על פרנסת הבית העיקרית, וזה מקובל על שנינו".

ועדיין נשמע שהשלמת עם גורלך מתוך חוסר ברירה. בינינו, מי לא רוצה עזרה בבית?

"אני. אני לא מחפשת את זה. גם אני עובדת במשרה מלאה, מנהלת לשכה והנהלת חשבונות כבר 21 שנה ב'ניקולטי', מגדלת שלושה ילדים ונשבעת לך שלא קשה לי. אני נהנית מעשייה בלתי נגמרת. אם אני יושבת מול הטלוויזיה זה עונש בשבילי. בזמן שעדי רואה תוכנית, אני מספיקה לעשות הכל – לבשל, לנקות, וגם לבלות עם עדי ועם חברות. זה ממלא לי את החיים ואת הזמן האישי שלי. זה לגמרי מבחירה".

ודאי נחשפת ללא מעט תגובות קשות ברשתות גם בעניין הזה.

"אני חשבתי שזאת רק תוכנית טלוויזיה ורק משחק, ואז נכנסתי לעולם של הפייסבוק והרשתות החברתיות והייתי בהלם. אנשים נוגעים בנקודות שפלות של משפחה, כותבים דברים איומים. לא נעים לי לראות תגובות רעות, אבל אין ברירה, זה חלק בלתי נפרד כנראה מהאח הגדול. אני מבינה שיש גם אנשים כאלה. בעניין של המטבח והמטלות כתבו עלי שאני שפחה, שאני אישה מוכה, דמות נמוכה, אבל אני בוחרת את הדרך שלי ואני יודעת מי אני בדיוק. אז שיכתבו מה שבא להם. אף אחד באמת לא יודע כמה אושר יש לי עם עדי".

עדי ומלי. (צילום: פרטי)
עדי ומלי. (צילום: פרטי)

פתיחת מעגל

כמעט מיד עם כניסתו לבית, זכה עדי לצבא שלם של מעריצים ולאיחוד מרגש בין "האמת הבלתי מנוצחת" - הקבוצה שהקים שמעון זק למען הדיירת לשעבר שני גולדשטיין - לבין "צבא האמת" שהיה שייך פעם לשי חי, שחברו יחד כדי לקדם אותו לניצחון. "ברשתות מתנהל המשחק האמיתי", אומרת מלי. "שני הצבאות התחברו יחד והפכו לים של אנשים שמקדמים את עדי לאון. הם באמת אנשים מדהימים. הם עובדים בזה יום וליל, מעלים פוסטים ויש לנו קבוצה אישית של המנהלים שאני חברה בה. מדהים לראות איזה תהליך הם עושים כדי לקדם את עדי, זה מחמם לי את הלב. אני נתקלת מדי יום בהרבה תומכים שכותבים לי, ואני עונה לכל אחד ואחד, ושולחים לי סיפורי חיים שאני לפעמים ממש בוכה. הם כותבים לי שבזמן הכי קשה שלהם, בזמן מחלה או התמודדות קשה שלהם בחיים, עדי מצחיק אותם ומביא להם רגעים קטנים של נחת".

עדי אמר לנטלי דדון שהיא זקוקה לסיליקון בחזה. איך הרגשת עם זה?

"הוא אמר את זה רק ממקום של לפרגן, ואני מבטיחה לך שנטלי לא נפגעה וגם אמרה שלא נפגעה. שי חי לא הפסיק לדבר על זה ועשה מזבוב פיל. עדי אמר את זה נטו בקטע חברי. גם נטלי פרסמה על הניתוח שעברה להסרת השתלים בכל הרשתות ובכל מדורי הבידור, כך שזה לא סוד. אני הרגשתי עם זה בסדר גמור, אנחנו חיים בבית פתוח ומדברים על הכל. אין קנאה, עדי הוא חבר טוב, הביקורת שלו תמיד מגיעה מתוך רצון להאיר את זה שמולו. אצלנו ביקורת היא לא מילה גסה".

מה דעתך על היחסים העכורים שהיו בין עדי לנרי ליבנה?

"בהתחלה זה היה יותר מדי. עדי התרגז עליה מאוד וזה הגיע לרף גבוה, אבל אני שמחה שאחרי רבע שעה הוא התנצל והבין שזה לא נכון לדבר לא יפה כי היא אישה מבוגרת וזה לא מתאים לו. נרי היא אישה מאוד חכמה, כיף לשמוע אותה, היא צינית וצוחקת על עצמה. אני אהבתי את הדמות שלה בטלוויזיה. אני אומנם לא מתחברת לדעות שלה, אבל כדמות וכאדם אני מאוד מחבבת אותה".

את מי את הכי אוהבת בבית "האח הגדול" חוץ מבעלך ואת אסף?

"אני מאוד אוהבת את אורלי. אני חושבת שהיא אישה חזקה שיודעת לעמוד על שלה. אני מאוד אוהבת את הקשר של עדי ושל אורלי".

מה הרגשת כשלירן שטראובר, חברו הטוב של עדי גם מחוץ לבית, העמיד אותו להדחה?

"לא אהבתי את זה בכלל. לירן הצטייר לא כחבר. הם היו חברים ועדי ראה בו חבר טוב, וכל שבוע לבוא ולהעמיד להדחה את החבר הטוב שלך זה לא אמין. הוא לדעתי חד־משמעית ראה בו איום ותחרות, ולכן שם את שמו. אם לירן היה חכם, הוא לא היה מודח בשבוע שעבר. הוא היה יכול בקלות להגיע רחוק יותר. ברגע שהוא עשה את המהלכים המכוערים האלה, שם הוא נפל".

בשבוע שעבר ויקי כנפו התלוננה שעדי מבייש אותה בניסיון להתבדח על חשבונה. מה דעתך?

"מהרגע הראשון שעדי נכנס לבית הוא ראה בויקי דמות אמהית והוא מאוד אוהב אותה. ויקי יושבת איתם כל ערב וצוחקת איתם עד הבוקר על דיירים אחרים. אבל כשזה נוגע אליה, היא לא יודעת לצחוק. כמו שהיא יודעת לצחוק על אחרים, היא היתה צריכה לדעת לצחוק גם על עצמה. היא דיברה המון מאחורי הגב של עדי, וזה ממש לא מכובד".

מי לדעתך היה העונה הדמות הכי לא אמינה, זו שמשחקת משחק בבית?

"אני לא רוצה ללכלך על אף דייר, וגם עד עכשיו לא אמרתי מילים רעות על אף אחד אבל ברור ששי חי. הוא מגלם דמות והוא לא אותנטי. הוא נכנס לבית בשביל לסגור מעגל ולדעתי הוא לא סגר מעגל, רק פתח אותו מחדש. הוא בחר לבודד את עצמו משאר הדיירים, והיה עסוק בעצמו יותר מאשר בחברים שלו וזה שלו וזה בסדר, כי אי אפשר לשפוט אף אחד. הם סגורים בסיר לחץ וזה לא פשוט".

עדי לאון (צילום מסך)
עדי לאון (צילום מסך)

החבר מהשכונה

השבוע דלף לרשת סרטון שבו נראו עדי ושי חי בעימות שנראה נפיץ ביותר. עדי היה הראשון לקחת צעד אחורה. "לעדי יש סנטר פנימי מאוד חזק. הצורה ששי חי בא אליו הייתה מאוד מאיימת, הוא מהר מאד הבין שהמצב יכול לאבד שליטה, ולכן הוא הפעיל את השכל הישר והחליט לנהוג באיפוק ובאחריות", מסבירה מלי.

איך הילדים שלכם חווים את זה?

"הילדים בסדר גמור. בבתי הספר מאוד אוהבים את עדי, אז הם מרוצים באופן כללי. בכל הדחה אנחנו מגיעים יחד לאולפנים, חוץ מהקטנה שלנו, שהיא בת 6. למזלי הם לא נכנסים לפורומים ולפייסבוק, כך שהם לא נחשפים לתגובות השליליות, והסביבה שלנו היא מאוד תומכת. כשהבן שלי נכנס עם אייל גולן הוא נורא פחד שהוא יבכה מהתרגשות ושיצלמו אותו. האמת שהיה לי מאוד קשה לראות את הילד שלי בוכה ולקח לי כמה שעות להירגע אחר כך. אבל זה היה מדהים ומרגש".

איך אייל תומך בעדי?

"הוא מדהים. קורא לעוקבים אחריו ברשתות לסמס לעדי, ושלח בשלישי האחרון מסוק תמיכה לאולפנים של נווה אילן. הוא בקשר קבוע איתנו, מפרגן לו מאוד. הוא מבסוט מההתנהלות שלו בבית. עדי בתוכנית בדיוק כמו שהוא בחיים האמיתיים בחוץ. אין משחק, הכל נקי ואייל מת עליו".

ואת, האם נחשפת לצדדים חדשים של עדי על המסך?

"אנחנו 24 שנים ביחד, וכן, הוא הצליח ממש להפתיע אותי כשהוא גילה צד מאוד רגיש ובכה על המסך. בפעם הראשונה והאחרונה שראיתי את עדי בוכה זה היה עוד לפני שהתחתנו וזה קרה כשסבתא שלו נפטרה. מאז לא ראיתי אותו בוכה. את לא מבינה כמה פעמים רציתי להיכנס לבית ולחבק אותו. הבית הזה מוציא ממנו המון רגשות, לי אישית זה ממש קשה לראות אותו במצבים האלה. בערב, כשהוא עובר לצחוקים, זה עובר לי גם. רק הקטע הרגשי חדש לי, כל השאר זה עדי לחלוטין".

"הילדים בסדר גמור" (צילום: אלוני מור)
"הילדים בסדר גמור" (צילום: אלוני מור)

מלי בת ה־42 נולדה בבת ים, אחות לשני אחים. בגיל 12 היא עברה להתגורר בחולון ושם בילתה את כל ילדותה. "יש לי הורים מדהימים, אנשי חסד, צנועים. הנתינה שלהם לא מובנת מאליה", היא מספרת. "גדלנו בקן חם ומפנק מלא באהבה. אני מרגישה בת מזל שנולדתי למשפחה הזאת, ואני מקווה שהילדים שלנו יחשבו עלינו אותו דבר. אני ואחיי בקשר יומיומי, הם החברים הכי טובים שלי". עם לאון היא מאז גיל 18.

איך משמרים זוגיות טובה לאורך כל כך הרבה שנים?

"פשוט להיות החברים הכי טובים שמדברים ומשתפים בהכל, וזה בדיוק מה שאנחנו". 

(צילום פרטי)
(צילום פרטי)