לפני הבחירות שעומדות בפתח, ליאורה מכוונת זרקור אל הנשים של בכירי כחול לבן. רויטל גנץ, שמועמדת להיות אשת ראש הממשלה, היא ילידת קיבוץ גן שמואל. את ילדותה ונעוריה העבירה בפתח תקווה, ואת בני הכירה כששירתו יחד בחטיבת הצנחנים, בגדוד 890 - הוא מג"ד והיא קצינת ת"ש תחת פיקודו. הקשר ביניהם החל כאשר רויטל ביקרה משפחות שכולות ופגשה שם את בני, שנתן לה טרמפ בסיום הביקור. לדבריה ולדבריו, הקשר הרומנטי ביניהם החל רק אחרי שחרורה מהצבא. רויטל ובני נשואים כמעט 30 שנה, מתגוררים בראש העין, ויש להם ארבעה ילדים: נדב (26), נגה (22), ניר (17) ונעם (15).

לגנץ תואר ראשון בריפוי בעיסוק ותואר שני בייעוץ חינוכי במגמת הגיל הרך. היא שימשה כמנהלת הארצית של "ניצן הורים", מרכז הדרכה והעצמה להורים עם לקויות למידה, הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד.

רויטל ובני גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
רויטל ובני גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)


רויטל עמדה לצד בעלה גם כאשר מונה לרמטכ"ל, והדגישה שהשקט הנפשי מבית הוא שאפשר לבני למלא את תפקיד הרמטכ"ל בטוטאליות מלאה. במהלך מבצע צוק איתן ולאחריו ביקרה רויטל משפחות שכולות רבות וכן את פצועי צה"ל. היא כאבה את הביקורת שנמתחה על גנץ במהלך המבצע, ומודה שהשתדלה לא לצפות בחדשות ולהדחיק את הביקורת. עם זאת, קשה לתהות אם הצליחה להדחיק את המתקפות האישיות עליה כשהחליט גנץ להתמודד על ראשות הממשלה, אז החלו לצוץ השמועות שהיא כביכול פעילה בהפגנות של נשות ווטש, דבר שהוכחש בתוקף הן על ידי גנץ והן על ידי ארגון נשות ווטש.

ליהיא לפיד נולדה בערד למשפחת מן. אביה הוא נכדו של הרב משה אביגדור עמיאל. בנעוריה עברה לרמת השרון, והיא מוכרת לתושבי השכונה מחנות מתנות ומזכרות שהחזיקו הוריה. ליהיא למדה ב"תלמה ילין" במגמת אומנות פלסטית ופנתה ללימודי צילום ב"קמרה אובסקורה". את לימודיה באוניברסיטת תל אביב היא לא סיימה. הקריירה התקשורתית שלה החלה בעיתון "במחנה", בו שימשה כצלמת שטח, תפקיד שאותו המשיכה גם ב"מעריב", שם הכירה את לפיד. בשני העשורים האחרונים היא כתבה טור אישי פופולרי במקומוני "ידיעות אחרונות". ב–2016 התמנתה לתפקיד נשיאת עמותת שק"ל - שירותים קהילתיים לאנשים עם צרכים מיוחדים, עמותה המפעילה הוסטלים ומפעלי עבודה מוגנת למוגבלים.

אורית אשכנזי, רויטל גנץ וליהיא לפיד (צילום: פייסבוק)
אורית אשכנזי, רויטל גנץ וליהיא לפיד (צילום: פייסבוק)

מאחורי השתיקה הרועמת של עדה יעלון, גורסים המקורבים, מסתתרת מישהי שלוחשת באוזני בעלה לא מעט, אבל מקפידה לשמור על תדמית סוניה פרס. היא נזהרת ממגע ישיר עם התקשורת אבל משמשת כיועצת מיומנת לבעלה. יעלון הייתה הראשונה לזהות שסטטיק, האחיין, הוא פוטנציאל לקולות נודדים וכדאי שדוד בוגי יעשה איתו סרטון - שאכן הפך ויראלי ושחרר את הדוד מהתדמית האפרורית.

בינואר 2008 פורסם בעיתון "מודיעין News" כי עדה מעבירה שיעורים פרטיים במבנה בית הספר "יפה נוף" ברעות, אף שהיא לא ממש מורה בבית הספר, ואת כל זה היא עושה בלי לשלם שכר למועצה ואף שחל איסור להשתמש במבני ציבור לצרכים פרטיים. בתגובה אמר יעלון כי אשתו לא יכולה ללמד בביתם הפרטי מסיבות ביטחוניות, וכי בתמורה לשימוש במבנה היא העניקה שיעורים ללא שכר לתלמידים מעוטי יכולת.

בשנת 2005, לאחר שהוחלט שלא להאריך את כהונת יעלון כרמטכ"ל, פורסם שהזוג אומנם שמר על חברותו בקיבוץ גרופית אבל עבר למרכז הארץ בעקבות לימודיה של עדה, בעלת תואר בספרות ובמחשבת ישראל, שבעבר לימדה ילדים שנפלטו ממסגרות חינוכיות רגילות.

עדה יעלון ובוגי (צילום: משה מילנר, לע"מ)
עדה יעלון ובוגי (צילום: משה מילנר, לע"מ)

רונית אשכנזי, רעייתו של הרמטכ"ל לשעבר, פגשה אותו ב–1972 וכל אחד מהצדדים טוען שהשני חיזר אחריו בלהט. רונית הקריבה המון למען הקריירה הצבאית של בעלה. היא ניהלה את הבית וגידלה את שני הילדים הרחק מאור הזרקורים. היא נולדה לפני 55 שנים לניצה וצביקה קרני. סבה, ראובן לויטה, הוא בנה של אחת מהמשפחות שייסדו את פתח תקווה והיה לימים ממקימי כפר סבא. אחד מקרוביה ייסד את בית הספר "מקווה ישראל", תחנה ציונית משמעותית. בנעוריה למדה רונית בבית הספר כצנלסון בכפר סבא.

באוגוסט 2007, חודשים ספורים לאחר קבלת דרגות הרב־אלוף של אשכנזי, יזמה רונית את הקמתן של קבוצות העצמה לרעיותיהם של המפקדים הלוחמים. על מנת לסייע להן להתמודד עם דילמות בנושאי חינוך ילדים ועם ההשפעה של אב שנעדר תכופות מהבית. לצד גידול הילדים עסקה רונית בתחום הנדל"ן. עד מינויו של בעלה לרמטכ"ל, בפברואר 2007, היא עבדה במשרד התיווך של רשת רימקס בכפר סבא. שמה עלה לכותרות בזמן פרשת הרפז המפורסמת, כשהתברר שניהלה חלופת מסרונים עם בועז הרפז.