בשבוע שעבר הכותרות דיווחו כי הדוגמן והחייל הצעיר ברק שמיר הסתבך עם הצבא, לאחר שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה מביתו, כשהוא לובש מדים בצורה לא תקנית. מקורביו של הדוגמן הדליפו למדורי הבידור ידיעה כי גורמים בצה"ל לא אהבו את התיעוד המרושל של שמיר מול מאות אלפי עוקביו ברשתות החברתיות ובעקבות כך ולמען יראו וייראו החליטו להעמידו לדין, כשמאסר צבאי עומד על הפרק.

העניינים קצת נרגעו, והשבוע התייצב שמיר על סט הצילומים שם מקורביו ומנהליו סיפרו כי לאחר משפט בבית דין צבאי ולאחר בקשה להסרת התמונה לאלתר החליטו להקל על עונשו אך הדוגמן הבינלאומי קיבל עשרה ימי ריתוק ביחידה. במהלך התקופה סירב שמיר להגיב באופן רשמי וגם מנהלו הקפיד על נוסח קבוע של "אין תגובה" מאחר והנושא צה"לי ואין לדון עליו.



נראה שלמרות הסיפור המאוד משכנע, לדובר צה"ל יש גרסה אחרת לחלוטין לכל העניין. גורמים בכירים בצבא וביחידה בה משרת שמיר, לא שמעו מעולם על מקרה כזה. לטענתם, מדובר בהמצאה מופרכת מן היסוד ובאירוע שמעולם לא התרחש. עוד הוסיפו כי שמיר לא הועמד לאף משפט ולא קיבל שום עונש לא בגין התמונה ולא מאף סיבה אחרת.

זה לא טרנד חדש שבתעשייה יש לא מעט גורמים ויח"צנים שמקדמים את הטאלנטים שלהם במעשיות ובדיות רק על מנת לזכות בכותרות שעשויות לשים אותם בקדמת הבמה, אבל לצעד מרחיק לכת כמו זה ממש לא ציפינו.

ברק שמיר (צילום: ניר פקין)
ברק שמיר (צילום: ניר פקין)