צלילים צורמים של עימות רב־משתתפים בעיירה הציורית אשדוד. תקציר האירועים: חברת מועצת העיר הלן גלבר דורשת מאמ"י לבטל את ההחלטה להענקת פרס מפעל חיים למוטי מלכא, מנכ"ל היכל התרבות בעירייה, בטענה שמדובר באדם שאינו עומד בקריטריונים וגם זכה לדוח ביקורת נוקב ממבקר המדינה על ניהול התזמורת האנדלוסית אשדוד בגלגולה הקודם.


עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

עו״ד צ׳רלי בוזגלו, שמייצג את האיגוד, ענה במייל לגלבר כי מלכא כן עומד בכל הקריטריונים וכי אינו מוכן למסור לה את פרוטוקולי דיוני הוועדה בטענה שהם חסויים. כאן נכנס לתכתובות גורם לא צפוי, שכנראה לא ידע שתגובותיו מגיעות בתכתובות המייל גם לגלבר עצמה.



הזמר חנן יובל, חבר ועדת הפרס, שכתב: “חברים - אני מבקש להתעלם מהגברת הזאת. עוד ידרשו מאיתנו להוכיח שאין לנו אחות. אין שום סיבה והצדקה לענות לכל נודניק ש - סליחה - מזיין את השכל. זה עניין שלנו בלבד ולא של אף אחד אחר. אני מבקש שתרדו ממנה כבר. פשוט היא צריכה תשובה יותר אלימה וגסה. לא מתאים לה - שתפנה לבג"ץ. תראו עם מה אנחנו מתעסקים ומבזבזים אנרגיות. בסוף היא עוד תשכנע מישהו כאן. די. אני מתנגד נחרצות להיענות לדרישתה ל׳התייחסות עניינית׳". ובמייל נוסף כתב: “כל הכבוד (לתגובה של עו"ד בוזגלו - לג"ש), את דעתי הבעתי - זו זכותנו להעניק למי שרוצים ולא לנמק לשום פוליטיקאי. אתה היית נחמד מדי איתם. כה לחי. חנן".

חנן יובל (צילום: אסף קליגר)
חנן יובל (צילום: אסף קליגר)

חנן יובל, גלבר מזיינת את השכל? מה לגבי הטענה שאתה הופעת אצל מלכא ולכן יש לך אינטרס להעניק לו את הפרס?

“שמחתי לפגוש אותך ב׳זאפה׳ חיפה. מעבר לכך, הרשי לי לא להגיב. בריאות לכולנו".

עו"ד בוזגלו, מה זה כאן, השב"כ, המוסד? מדוע הפרוטוקולים של הוועדה חסויים? בכל זאת, אלה כספי ציבור.

“תועבר אלייך תגובה של דובר אמ"י".

מדוברות אמ"י נמסר: “כפי שכבר הגבנו בעבר - מכתבה של גב׳ גלבר הגיע לידי אמ"י, ונענה פעמיים, בתשובה מפורטת ומנומקת ע"י עו"ד צ׳רלי בוזגלו, היועץ המשפטי של האיגוד. מהתרשמותנו, מדובר במחלוקת פוליטית מקומית, ואמ"י אינו צד בעניין. באשר לפרוטוקולים, כמקובל במקרים כאלה, על מנת לאפשר לחברי הוועדה לנהל דיון חופשי ופתוח מבלי חשש שדבריהם יצוטטו, הפרוטוקולים נשארים חסויים. באשר לתכתובות פרטיות ופנימיות של חברי הוועד המנהל - אין בכוונתנו להגיב".

גלבר, מחלוקת פוליטית מקומית?

“אין לי כל מחלוקת פוליטית עם מר מוטי מלכא ולא עם אמ״י. ההתייחסות שלי היא לגופו של עניין בלבד. ועדת הבחירה מטעם אמ״י לדעתי עשתה שגיאה גדולה מהטעם הפשוט שעננה כבדה מלווה את מר מלכא בדוחות מטעם מבקר המדינה ומהחשב הכללי על דרכי התנהלותו בניהול גופים ציבוריים שבהם כיהן ומכהן כמנכ״ל. כלל הדוחות הועברו לאמ״י, שבאופן מפתיע טומנים ראשם בחול ומחליטים להתעלם באופן בוטה תוך כדי שימוש במילים שמביישות גוף ציבורי. הגדיל לעשות מר חנן יובל באוצר מילים מן הרחוב, מילים בוטות, שמוטב היה שלא היו נכתבות כלל, שכן הן מביישות אותו ואת עברו. אני בהחלט לא מתכוונת לעצור כאן".

חנן יובל (צילום: טליה אלק)
חנן יובל (צילום: טליה אלק)