>חזרתה למרקע של הסדרה המצליחה, "שנות ה-80", לוותה באירוע שמבוסס על מקרה אמיתי. ביום שני נחקר באזהרה במשטרה בחשד לפרשת השחיתות ברשויות המקומיות, מוריס אסייג, בכיר בעיריית טירת הכרמל, שהוא גם אחיהם של שלום ומני אסייג, השניים שכותבים ומככבים בסדרה. בשלישי אחה"צ הותר לפרסם כי גם האח, שלום, נחקר באזהרה.

מני אסייג, המציאות עולה על כל תסריט?

"גם דרייפוס נחקר בעבר. אני מכיר הכי טוב את אחי הבכור והוא ישר וצח כשלג. את כל חייו הוא מקדיש לאימוץ חמישה ילדים, שחלקם על הספקטרום. זאת בנוסף לשלושת ילדיו הביולוגיים, כך שהוא עסוק רק בלתת לחברה ולא לקחת. מגיע לו לא פחות מפרס ישראל. הכל יתברר כשטויות במיץ בלי כל ספק".


מני אסייג בהשקת העונה החדשה של שנות ה-80 (צילום: רפי דלויה)
מני אסייג בהשקת העונה החדשה של שנות ה-80 (צילום: רפי דלויה)

>רני רהב שם נפשו בכפו בכנס איגוד דוברי הרשויות המקומיות שנערך בנתניה בראשות היו"ר, אמנון יוסף, ובפאנל "מי מפחד משקיפות", שאל את אדווה דדון מערוץ 12, האם היא אינה חוששת במרדפים המצולמים שלה אחרי העבריינים: "את לא מפחדת? אני לא חושב שגבר, אני אומר דווקא במובן חיובי, היה מעז לעשות מה שאת עושה. אני אומר לך כל הכבוד, אבל זה מפחיד אותי עם כל הפושעים המטורפים האלה, את כל כך קטנה והם יכולים להעיף אותך על איזה פיגום". דדון ענתה מיד: "אתה רוצה את התשובה הטלוויזיונית או את האמיתית? מישהו פה מצלם או שזה אוף דה רקורד? אל תספרו מה שאמרתי לכם. אני מרוקאית מראשון לציון, מי יתעסק איתי, ועוד כשאני בהריון".

רני רהב (צילום: אביב חופי)
רני רהב (צילום: אביב חופי)

>מחר (שבת), אמור להיערך היה בבית יד לבנים ברמת השרון אירוע "שבתרבות" בהנחיית עמליה דואק, בהשתתפות, בין השאר, ח״כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת. עשרות תושבים נזעמים והורים שכולים החליטו לא לעבור לסדר היום ודרשו לבטל את השתתפותו של טיבי באירוע, או לחילופין להעבירו למקום אחר.

יו"ר ארגון "יד לבנים" ברמת השרון ויו"ר ועד המשפחות השכולות הארצי, אלי בן שם, יש בעיה עם ח"כ טיבי?

"אכן פנו אלינו עשרות משפחות שכולות ותושבים מרמת השרון בבקשה למנוע מח"כ טיבי להתארח במקום בגלל אמירותיו כנגד חיילי צה"ל. פניתי מיד במכתב לראש העיר, אבי גרובר, בדרישה להעביר את האירוע לאולם אחר בקרבת מקום, כדי לא לפגוע בקדושת הבית ובכבודו של ח"כ טיבי".

מעיריית רמת השרון נמסר בתגובה: "מתוך התחשבות בבקשת ארגון יד לבנים, האירוע יתקיים במבנה אשכול הפיס הסמוך לבית יד לבנים. נשמח לראות את הקהל מגיע ביום שבת".

מלשכתו של ח"כ טיבי נמסר: "ברור שיש הבדלי דעות פוליטיים בינינו, אבל זו המטרה של הפאנל הזה: לשמוע ולהשמיע כדי לגשר על פערים ולהפחית דעות קדומות, לרבות כאלה שגרמו להתנהלות כזו של כמה גורמים סביב ה"שבתרבות". שמחים שזה מתקיים בבניין העירייה".

>מאמן מכבי ת"א, יואניס ספרופולוס, רכש מזרן חדש של "עמינח ספורט" לקראת שבוע עמוס של משחקים מול קבוצות צמרת היורוליג.

יואניס ספרופולוס ורונן אברהמי (צילום: מורג ביטן)
יואניס ספרופולוס ורונן אברהמי (צילום: מורג ביטן)

>בחמישי האחרון השיק אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל, יחד עם מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה, את תכנית הכותרת "מתנדבים ומשפיעים". במסגרת הפרויקט החדש, בשיתוף עם עיריית נתניה נרקמה שותפות עם שבעה ארגונים חברתיים הפועלים בעיר בתחומי פעילות מגוונים, תוך דגש על העצמת נשים.

>היסטוריה תרבותית בבאר שבע. ביום ראשון הקרוב יופיעו במרכז לאמנויות הבמה בעיר בפעם הראשונה יחדיו שניים שנולדו וגדלו בעיר, המאסטרו תום כהן והזמר עמיר בניון. ״אני מרחף מהתרגשות״, מגדיר את זה בניון.

עמיר בניון (צילום: משה ציטיאת)
עמיר בניון (צילום: משה ציטיאת)