שחקן הכדורגל המצליח, ערן זהבי, שמשחק בליגה הסינית וגר שם עם אשתו ושלושתם ילדיהם, נאלץ לנטוש את רכושו בסין ולטוס מחופשתו המשפחתית בתאילנד ישירות לישראל, בעקבות נגיף הקורונה המתפשט בסין

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

אשתו, שי זהבי, התראיינה אמש (רביעי) ב"תכנית חיסכון" המשודרת בערוץ "קשת 12" וסיפרה שלאחר בואם לארץ ושילובם הזמני של הילדים במסגרות הלימודיות, נאלצה להוציא אותם בעקבות בהלה של הורי התלמידים והחשש בהידבקותם של ילדיהם בנגיף הקורונה. 

"לא פשוט, ימים לא קלים עוברים עלינו. הכנסנו את הבנות לגן ואחרי 4 ימים יצאה הנחיה ממשרד הבריאות שכל מי שהיה בסין בשבועיים האחרונים צריך להיות בבידוד", אמרה זהבי, "היה קצת בלאגן בגן עוד לפני זה. אני התקשרתי למשרד הבריאות כדי לוודא מה אני צריכה לעשות כדי לא לסכן אותי ואת הסביבה. החלטתי להוציא את הבנות מהגן ליומיים, למרות שקיבלתי הנחיה ממשרד הבריאות שזה לא חל עליי כיוון שהסתובבתי שבוע בלי בידוד. בכל זאת בחרתי להוציא כי אני באמת מבינה את בהלת ההורים. ההורים טענו שאנחנו צריכים לעשות בדיקות דם והם מפחדים ולא מביאים את הילדים לבתי ספר ולגנים. בסופו של דבר מדובר בילדים שצריכים להיכנס למסגרת, גם להם קשה מאוד הסיטואציה הזאת".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Eran Zahavi (@eranzahavi) on

לשאלה איך הילדים מתמודדים עם המצב ענתה זהבי: "אנחנו מסבירים להם ונותנים להם כלים איך להתמודד. זה לא פשוט עבור הילדים האלה. מאות אלפי אנשים שהגיעו מסין נמצאים בסיטואציה לא פשוטה. אני יכולה להתמודד עם זה, הילדים שלי אולי קצת פחות. כל הדברים שלנו שם (סין). נסענו לתאילנד עם מזוודה של בגדי ים וכפכפים ופשוט נאלצנו לחזור לארץ". 

שי זהבי התראיינה גם היום (חמישי) בתכניתו של גדעון אוקו ב103FM והוסיפה דברים חדשים כשאמרה: "כהורים באמת יכולה להבין שהורים חרדים לילדים שלהם, המצב לא פשוט ומפחיד אבל אנחנו עמדנו בכל הקריטריונים, אנחנו עמדנו בהנחיית משרד הבריאות. אנחנו כמעט חודש לא בסין. כולנו בסדר גמור, בריאים ושלמים ואין ממה לפחד ובאמת אני רוצה לציין שזה לא רק אנחנו עוברים את זה, זה כל הישראלים שנאלצו לעזוב את הבתים, העסקים, המסגרות, העבודה והגיעו לבית שלהם, לישראל, למקום הכי בטוח בעולם והם עוברים את אותם דברים".

מה אומרים לכם מה שואלים.
"לנו לא אומרים יותר מידי, הרבה בצחוק- אפשר לחבק אותך? יש לך קורונה? אין לך קורונה? זה מצחיק, אתה מחייך ועובר הלאה".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Eran Zahavi (@eranzahavi) on


זה מרגיע את כל הבקשות לסלפי לפחות?
"האמת שביום הראשון שנחתנו ערן אמר לי שהוא מרגיש שאנשים מפחדים להתקרב אליו ואומרים רק שלום מרחוק. אין לנו איך להתמודד עם זה חוץ מלצחוק על המצב כשזה נוגע אלינו, וכשזה נוגע לילדים שלנו זה הופך לפחות נעים".

יצאתם לחופשה ועכשיו אתם באי ודאות.
"זה הלם, לא פשוט ולא נעים. אנחנו לא יודעים בדיוק מה קורה, וניזונים מתקשורת כמו כולם. מתי זה עומד להיגמר? מתי נחזור? יצאנו לחופשה משפחתית בתאילנד של 8 ימים ואנחנו לא יודעים מתי אנחנו חוזרים".

עד כמה לדעתך אפשר לסמוך על הנתונים בתקשורת?
קטונתי מלענות על השאלה הזאת, אני לא יודעת ולא רוצה להגיד סתם. אני שומעת שיש כל מיני דיבורים על אמיתות הנתונים אבל אני באמת לא יודעת".