בן אפלק עושה חשבון נפש ומדבר על השנים הקשות שעבר, ביניהם המשברים במערכת היחסים עם גרושתו, השחקנית ג'ניפר גארנר. השחקן ההוליוודי, שכיכב ביותר שוברי קופות משאפשר לזכור ביניהם "ארמגדון", "נעלמת" ו"ארגו", חשף בראיון מרגש עם "הניו יורק טיימס" מה הסיבות שהובילו את עשר שנות הנישואים שלו לגרנר לדעוך, ומדוע התנהג בצורה כל כך מסתורית לגבי קעקוע חדש שעשה על גבו.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

בן אפלק וגל גדות בהשקת הסרט 'ליגת הצדק' (צילום:  AFP Contributor  Getty Images)
בן אפלק וגל גדות בהשקת הסרט 'ליגת הצדק' (צילום: AFP Contributor Getty Images)

השחקן, שגילם את באטמן במספר סרטים לצד הכוכבת האהובה עלינו, גל גדות, פתח את ליבו וניצל את המעמד כדי לחשוף את מה שחווה באותה תקופה מטלטלת. "אנשים עם התנהגות כפייתית, ואני אחד מהם, סובלים מאי נוחות בסיסית כל הזמן והם מנסים לגרום לה להיעלם", אמר אפלק.

"אתה מנסה לגרום לעצמך להרגיש טוב יותר באכילה או שתייה או סקס או הימורים או קניות או כל דבר אחר. אבל בסופו של דבר, זה גורם לחייך להיות במצב רע יותר, ואז אתה ממשיך לעשות יותר מזה כדי לגרום גם לאי הנוחות הזו להיעלם. ואז הכאב האמיתי מתחיל. זה הופך למעגל קסמים שאתה לא יכול לשבור. זה לפחות מה שקרה לי", הוסיף השחקן בן ה-47.

נדמה כי הכוכב החליט לקחת אחריות על חייו ולהמשיך הלאה, לאחר שבשנים האחרונות עלה לכותרות בנסיבות לא טובות בכלל. בשנת 2017 נקלע אפלק למרכזה של סערת #MeToo, כשעלו נגדו האשמות על הטרדות מיניות ועל כך שידע על מעלליו של הארווי ויינשטיין ושתק. אם כל זה לא מספיק, בשנת 2018 קיבל הודעה על פיטוריו מסרטי "באטמן" של אולפני וורנר, לאחר שכיכב בשני סרטים קודמים של הסדרה.

בן אפלק ג'ניפר גארנר כשעדיין היו נשואים (צילום:  Pascal Le Segretain  Getty Images)
בן אפלק ג'ניפר גארנר כשעדיין היו נשואים (צילום: Pascal Le Segretain Getty Images)

לגבי השמועות על התמכרותו לאלכוהול שעלו במהלך השנים, אפלק הודה כי היה שותה באופן רגיל יחסית במשך מרבית נישואיו לגרנר, אך בשנת 2015 או 2016, ככל שהנישואים החלו להתדרדר, הוא החל לשתות הרבה יותר, מה שיצר יותר בעיות בזוגיות.

אפלק, שכבר ידע מוסד גמילה או שניים בחייו, נכנס שוב לגמילה בשנת 2018. את ההחלטה להיכנס לגמילה הוא פרסם אז בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו, שם כתב על ההתמודדות הקשה והודה לאנשים שתמכו בו.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ben Affleck (@benaffleck) on

באותה שנה, הודיעו אפלק וגרנר, גם היא בת 47, על גירושים אחרי פרידה ארוכה. לפי מה שדווח אז בכל מדורי הרכילות, חיי הנישואים של אפלק וגארנר נהרסו בשל הבליינות המוגזמת של אפלק, בעיות הימורים, התנהגות לא נאותה עם נשים אחרות ואפילו בגידה. "החרטה הכי גדולה בחיי היא הגירושים האלה", חשף אפלק והסביר כי בעוד הוא עדיין מרגיש אשם בגלל הפרידה, הוא כבר לא מתבייש במה שקרה ומנסה לשים את העבר מאחוריו. "הבושה היא דבר ממש רעיל. אין שום תוצר לוואי חיובי של בושה. זו פשוט תחושה רעילה של ערך עצמי נמוך ותיעוב עצמי".

"זה לא בריא לי להיות אובססיבי על הכישלונות ולהלקות את עצמי", אמר זוכה האוסקר. "בהחלט טעיתי. בהחלט עשיתי דברים שאני מתחרט עליהם. אבל אתה צריך לאסוף את עצמך, ללמוד מזה, ללמוד עוד קצת, לנסות להתקדם".

בראיון, אפלק התייחס גם לסיפור הידוע לשמצה על הקעקוע והסביר מדוע שיקר בהתחלה שהוא מזויף, לאחר שתמונת פפראצי שהתפרסמה חשפה קעקוע עוף חול גדול וצבעוני שמכסה חלק גדול מגבו. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sean Harry (@sean_w_harry) on

לאחר פרסום התמונה, השחקן טען שהקעקוע מזויף והוא צויר על גבו לטובת סרט, אבל למעשה הקעקוע היה אמיתי לגמרי. "התמרמרתי על כך שמישהו קיבל תמונה של הקעקוע כשהוא בעצם ריגל אחריי... זה הרגיש לי פולשני", התוודה אפלק בראיון ל"טיימס".

ההרהורים המרגשים של אפלק מגיעים רגע לפני (ואולי גם לא במקרה) סרטו החדש, "הדרך חזרה", בו הוא מככב כמאמן כדורסל בתיכון העומד בפני מאבקים דומים לשלו, כמו אלכוהוליזם ובעיות בזוגיות. רק בריאות!