האם התגלתה הסיבה לעלייה של הליכוד בסקרים? מתברר שהח"כ לשעבר אורן חזן פקד, לדבריו, אלפי מתפקדים חדשים למפלגה. ליאורה, שלא צפתה מעולם בערוץ 99 כשחזן לא היה על המסך, התקשרה מיד לבדוק את העובדות.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

אורן חזן, חזרת בסערה?
״האמת שכן. הבאתי למעלה מ־2,000 מתפקדים חדשים, ליכודניקים ומצטרפים חדשים".

ביבי יודע שאתה הבאת את הקבוצה הזאת?
״בוודאי. אני מניח שהוא יודע שפקדתי אלפי אנשים. אני יכול לשתף אותך שבמערכת הבחירות הזו התבקשתי על ידי אנשים מטעמו לסייע, וזה מה שאני עושה בימים אלה. מתרוצץ בכנסים". 

אורן חזן (צילום: אמיר מאירי)
אורן חזן (צילום: אמיר מאירי)


וזאת למרות כל מה שאמרת על ביבי כשיצאת מהליכוד?
״לי ולראש הממשלה נתניהו היו ועדיין יש מחלוקות אידיאולוגיות גדולות".

אתה מצטער שפרשת והקמת מפלגה חדשה?
״כשזה מגיע לעתיד המדינה, אני מניח את הפרסונה בצד, שם את עצמי בצד ושם את העם לפניי. כרגע אני עושה מה שנכון למדינה. הפער בין האהבה שאני זוכה לה ציבורית לבין העובדה שלא נבחרתי גורם לי למחשבות לא פשוטות.
"בלאומיאדה אנשים עטו עליי וגרמו לי להרגיש הכי בבית בעולם. אני מקווה שאצליח להביא את זה לידי ביטוי בבחירות הבאות בהן אתמודד".

איפה היה יותר קשה, בכנסת או בבית "האח הגדול"?
״לא כאן ולא כאן. 'האח הגדול' היה מיקרוסקופ על ההתנהלות כלפיי ושלי בחיי. ב'אח הגדול' עברתי את מה שעברתי לאורך השנים בכנסת בשבוע אחד במרוכז. ב'אח הגדול', בניגוד אגב לכנסת, בשידור החי, אנשים זכו לראות אותי ממש כמו שאני, בלי כל הפילטרים והמסננים של התקשורת, שניסתה לעוות את מי שאני ולייצר לי תדמית של מפלצת. אני שמח על מה שקרה לי שם".

האח הגדול, אורן חזן (צילום: צילום מסך רשת 13)
האח הגדול, אורן חזן (צילום: צילום מסך רשת 13)


ממה אתה בעצם מתפרנס עכשיו?
"אני נותן הרצאות גם בארץ וגם בחו״ל על פוליטיקה ותקשורת, חוץ וביטחון. מזכיר לך שהייתי חבר בוועדה הזו, ישבתי בוועדות הכי חשובות בכנסת. בכל זאת הובלתי עשרות חוקים, הייתי מהח"כים המדוברים ועודני. אני הולך ברחוב ויש מי שקורא לי ׳כבוד השר׳ למרות שמעולם לא הייתי שר״.

איך אתה מסביר את זה שמצד אחד אתה בחור חכם, רהוט ובכל זאת נתפס כגימיק?
״אם תכתבי את הדברים שאת חושבת עליי אצלך במדור, אני כבר לא אתפס כגימיק. מה שקרה איתי זה דבר עצוב. טרגדיה. הרבה מאוד כתבים, אנשי תקשורת, רוח ואקדמיה פוגשים אותי וכל אחד מסיבותיו הוא מעדיף להעלים את הדברים הטובים ומעדיף להבליט את הדברים הרעים, שלפעמים לא קיימים״.

אורן חזן (צילום: אור גפן)
אורן חזן (צילום: אור גפן)

בוא נודה. תרמת לזה.
״כשנכנסתי לכנסת לא נתנו לי הרבה סיכוי. פרסמו עליי הכל. אפילו קראו לי מרגל. סיפרו שמכרתי סודות למאפיה. לאט־לאט גילו שלא מדובר באיזה אוויל מהרחוב, אלא במישהו שהוא יודע מה הוא אומר ומה הוא עושה. אחרי שיצרו לך תדמית של מפלצת, אי אפשר לבוא ולומר, בטח לא בתקשורת, בסך הכל מדובר בח״כ טוב ופרלמנטר מצוין, ואני זה שמשלם על זה מחיר. הדרך שלי הייתה יותר קשה ומורכבת. אני מזכיר לך שבשעתו הייתי הסמל של הליכוד אחרי שנתניהו קיבל 30 מנדטים למרות כל הסיפורים מסביב. חיפשו קורבן ומצאו אותי. למזלי ולצערם מצאו אדם שלא נשבר בקלות ולא ריק מתוכן כמו שחשבו. אני שמח שהציבור לא מטומטם".

עם עמית סגל, למשל, היית מוכן לעשות סולחה?
״אני מדבר עם עמית סגל לפחות פעם בשבוע. הוא ביקש סליחה ואמר לי ׳מה שהיה היה׳. אמרתי לו ׳הכל בסדר, את החשבון שלך תעשה עם בורא עולם'. אני את האמת ידעתי. הוא אמר לי משפט מעניין: ׳אתה פה לעוד הרבה שנים, ואני פה'. אנחנו מדברים והכל בסדר. אנחנו לא נוקמים ולא נוטרים, ואני בטוח שלמרות שהוא עשה לי נזק, לאורך השנים הוא גם יידע לתקן".

שלום לעמית סגל. אורן חזן טוען שביקשת ממנו סליחה וגם שאתם מדברים ביניכם.
“לא התנצלתי בפניו כמובן, אבל הוא אכן צודק ואנחנו עומדים בקשר".

עמית סגל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
עמית סגל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)