> בעלי עסקים עצמאים יצאו במחאה שבמסגרתה הם קוראים לאנשים להעביר שקל אחד בביט לשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שלטענתם נעלמה והם כביכול ״חוששים״ למקום עבודתה.
מלשכת השרה נמסר: ״השרה גמליאל נלחמת בישיבות הממשלה למען העצמאים, וקוראת לשר הכלכלה ושר האוצר להביא פתרון ריאלי למצב".

גילה גמליאל (צילום: דוברות המשרד לשיווין חברתי)
גילה גמליאל (צילום: דוברות המשרד לשיווין חברתי)

> רן כרמי בוזגלו, פעיל הימין הססגוני ובוגר מחאת “הילד של כולנו", אלאור אזריה, החליט להחתים עצומה לזכרו של דוד אלעזר (דדו), רמטכ"ל מלחמת יום כיפור שנפטר משיברון לב והוא רק בן 50. המטרה: לטהר את שמו של הרמטכ"ל התשיעי ולהנציח את מורשת המצביא הדגול, כהגדרתו, בתוכניות הלימודים. 

כרמי בוזגלו, נעשית מחנך?  
“ועדת אגרנט, שסימנה אותו כמטרה וחרצה את גורלו, הקלה בחלקו של הדרג הפוליטי ולמעשה הסירה ממנו כמעט לחלוטין אחריות ממחדל מלחמת יום הכיפורים. למותר לציין שהוועדה הוקמה על ידי הממשלה. בפועל, היה זה דדו שהתריע על פרוץ המלחמה ואף דרש בתוקף לגייס מילואים. במהלך הקרבות הוא תפקד בקור רוח ונטע ביטחון ותקווה בקרב העם. זאת בניגוד גמור לדרג המדיני שקרס ודיבר על 'חורבן הבית השלישי'. אין לדחות עוד את עשיית הצדק עם המפקד האגדי ועם משפחתו ששבעה מרורים. יהי זכרו למופת".

רן כרמי בוזגלו, (צילום: אבשלום שושני)
רן כרמי בוזגלו, (צילום: אבשלום שושני)


הילה כהן־אלעזר, בתו, מה את אומרת על היוזמה הברוכה?
“אני לא מכירה את היוזמה הזו, אבל ממילא המשפחה שלנו לא נוהגת להתערב ביוזמות כאלה שבאות מהציבור".

“היה כואב להיות מוחרם ומנודה במוסדות התרבות בישראל, בגלל דעה פוליטית שלא התכתבה עם הבון־טון של השמאל", כתב הפזמונאי דודו אלהרר בעמוד הפייסבוק שלו. “היו ביטולים של הופעות והיו התעלמויות של שנים מכל מי שלא יישר קו עם השמאל. אנשים פחדו. לא דיברו. כלאו את מחשבותיהם בתוך תוכם. עכשיו, אין הופעות לאיש! כל הקונצרטים מבוטלים. הדעה כבר לא חשובה. כולם אוכלים אותה. גם השמאל ואולי בעיקר השמאל. אלה שניהלו את העטינים".
אלהרר, שמחה לאיד?
“לא שמח בכלל. ציינתי עובדה, שהייתה שמחה לאידי. חוסר פרנסה שהוא תוצאה של חרמות ונידויים, זו מכה נוראה".

דודו אלהרר (צילום: מירי צחי)
דודו אלהרר (צילום: מירי צחי)