בין משפחות השכולות שלא יכלו להיות אמש והבוקר בשעת הצפירה ליד הקבר של יקיריהם נמצאת גם השחקנית טל טלמון שאיבדה את דודה, אח של אמה, סגן אלוף אלי שחק מכניק ז"ל, שנפל לפני 39 שנה, בגיל 33. מדי שנה עולה טלמון יחד עם בני משפחתה לקברו של אלי ז"ל ומתייחדת עם זכרו ביום הזיכרון, אלא שהשנה בעקבות הנחיות משרד הבריאות והתפשטות נגיף הקורונה נאלצה טלמון יחד עם בני משפחתה להתייצב בקבר מספר שעות לפני שסגרו את שערי בית העלמין. הפעם היא גם לקחה איתה את ארוסה לירן שטראובר.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tal Talmon | טל טלמון (@talmontal) on

בפוסט מרגש כתבה טלמון: "דוד אהוב שלי, הפעם ביקרנו אותך בקונסטלציה אחרת. הפעם היינו רק אנחנו ללא שאר המשפחות השכולות. השנה אמא השמיעה את "הנסיך הקטן" במקום הצפירה והתקווה. כמה דברים השתנו. לא דמיינתי בחיים שאבקר אותך בקבר, לא בטקס יום הזיכרון, לא דמיינתי שאהיה גדולה ממך, הרי היית בן 33 במותך. תמיד הייתי הילדה הקטנה שדודה נהרג ופתאום אני גדולה ממך, בארבע שנים. הייתי נשואה פעמיים ובכל זאת לירן הראשון שהגיע איתי לקבר שלך".

טל טלמון ולירן שטראובר (צילום: אור גפן)
טל טלמון ולירן שטראובר (צילום: אור גפן)

"כמה דברים משתנים, תמרי הקטנה כבר אמא, היית משתגע על דן דן שלנו. אמא כבר סבתא לכל כך הרבה נכדים, החיים ממשיכים ואתה נשאר תחת חלקת השיש הזו. יש משהו נורא קשה בביקור הקבר ביום הזיכרון ובמעבר חד ליום העצמאות, והנה פתאום הקורונה נתנה לנו הזדמנות אחרת. לאוויר לנשימה, לשקט, לרחש העלים שמעולם לא שמעתי, ולמבט הכואב על כל אותם חללים כמוך שהגנו על המדינה והותירו אחריהם משפחות כואבות וסיפורים. נוח על משכבך אהוב שלנו, אמא בסדר אנחנו שומרים עליה מכל משמר".

טל טלמון בקבר של דודה ז
טל טלמון בקבר של דודה ז