לאחר דיונים רבים הוחלט כי מתווה החזרה לשגרה בגני ילדים ובמעונות לגיל הרך יחל ביום ראשון הקרוב. על פי המתווה נקבע כי הגנים יפעלו שלושה ימים עם מחצית מילדי הגן ושלושה ימים עם המחצית השניה של ילדי הגן, על מנת למזער הדבקה של ילדי הגן והצוות המלמד. המגישה לירון ויצמן ששולחת את בתה קרני בת החמש לגן, נאלצה להתמודד עם המצב החדש ונאמר לה כי בתה תגיע לגן רק בימי רביעי עד שישי, בהתאם למתווה שנקבע במשרד החינוך. 

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

ויצמן שלא נוהגת להביע את דעותיה בנושאים חברתיים או פוליטיים לא יכלה לשתוק והביעה כמה תהיות בנוגע למתווה של משרד החינוך. המגישה תהתה איך היא ובעלה, אורי סמיט, יצליחו לפרנס ולשמור על מקום עבודתם כאשר בתם תלך לגן פעמיים בשבוע בלבד. 

לירון ויצמן (צילום: אמיר מאירי)
לירון ויצמן (צילום: אמיר מאירי)

 "יש רגעים ששווה להפעיל את האינסטוש לא רק כדי להשוויץ עם הבגד. אתמול קיבלתי את מתווה החזרה לגן של קרני. בשתי מלים? לא הבנתי. והנה כמה תהיות ברשותכם:
1. הבת שלי שובצה בקפסולה היוקרתית של הילדים שמגיעים לגן רק מרביעי עד שישי. ואין רוטציה. מצב קבוע. עד מתי? מי יודע. ככל שניסיתי לשכנע את עצמי שהם בטוח מבינים שם מה הם עושים, ולהיות סבלנית. אני לא מוצאת הסבר הגיוני לתשובה- למה אין רוטציה? מה אתם בעצם אומרים לי, שראשון-שני-שלישי מעתה ועד לא יודעת מתי לילדה שלי, בת חמש וחצי, אין שגרה, אין סידור? מגיעה לגן יומיים בשבוע. וכן. שישי לא נספר. זה יום אחר ויוצא מן הכלל, שלא נדבר על זה שאף הורה עובד בישראל לא מוטרד כרגע אם הילד שלו הולך או לא הולך לגן בשישי. מי החליט ומה עומד מאחורי ההחלטה לא לקיים רוטציה בין הקבוצות? לכל בר דעת זה ייראה לא הגיוני ולא הוגן".

לירון ויצמן, האח הגדול (צילום: צילום מסך)
לירון ויצמן, האח הגדול (צילום: צילום מסך)


"2. איך אפשר לצאת לעבודה ולהתפרנס כשהילדה שלך הולכת לגן במשך יומיים בלבד, עד השעה 14:00? סמיט ואני שנינו מפרנסים, שנינו עובדים - אז מה אתם אומרים לנו בעצם? מי יהמר על הקריירה? אולי נעשה הגרלה ומי שייצא יודיע בעבודה שהוא פורש?
3. ועוד תהייה שעולה כל פעם מחדש- אם אני מפרנסת וכבר מצאתי בייביסיטר (שתעלה לי בערך 1000 שח לחודש יותר מהורה בקבוצה השניה) וכבר הבאתי אותה- ויצאתי לעבוד- אז זו גם לא הוצאה מוכרת. למה זה לא מאושר בעצם? מישהו מבין?".


"4. ועוד מחשבה- האם להסתובב בקניון ובחדר כושר עם ילדים (כי מה לעשות, הם איתנו) זה בטיחותי יותר מלשלוח אותם לגן? מי קבע?
5. ולסיום סיומת. בשבוע הבא נחגוג את ל"ג בעומר ובשבוע שאחרי את שבועות. כמובן ששוב לא יהיו גנים, גם לא חצאי ימים. חג שמח.
אולי עולה השאלה מדוע אני כותבת את כל זה כאן ולא לגורמים המתאימים. האמינו לי שניסיתי. שאלתי שאלות. השתמשתי בקשרים. הגעתי לכל מי שצריך. תשובות לא קיבלתי. אני לא כתבת חינוך, וגם בדרך כלל אדם לא ממורמר בעליל. אני פשוט אמא בהזיות שתוהה מי מנהל את כל הסיפור הזה והאם הוא ראוי לתואר מנהל. העיקר מדינת פרו ורבו. נודניקים".

לירון ויצמן (צילום: אמיר מאירי)
לירון ויצמן (צילום: אמיר מאירי)