בימים האחרונים האמא הטרייה מאיה ורטהיימר ואשתו של שר התיירות, אסף זמיר, חטפה ביקורת ממאות אמהות ששמעו אותה מדברת על שיטת הרדמה שהתחילה לתרגל עם בתה הפעוטה, אסיה מרים ונחרדו. בתכנית הרדיו של נלי תגר ולירון ויצמן, שיתפה ורטהיימר בשיטה שעוזרת לפעוט להירגע בכוחות עצמו כאשר הוא מתעורר בלילה וכך להרגיל אותו לשינה רציפה ללא הפרעות להורים.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

מאיה ורטהיימר (צילום: אינסטגרם)
מאיה ורטהיימר (צילום: אינסטגרם)

הרשת סערה כשאמהות רבות הגיבו לדבריה בתכנית הרדיו וכתבו בין היתר: "תינוק לא עושה מניפולציות עד גיל שנתיים בכי הוא מנגנון טבעי שמסמל רעב, כאב, קושי רגשי. אסור בתכלית האיסור להתעלם מבכי של תינוק". ורטהיימר היא לא אחת ששותקת לביקורת ציבורית והיא הגיבה על התגובות הקשות באינסטגרם שלה וכתבה:

"אהלן. שומעות שניה?! איזה קטע אני אמא 4 חודשים, נולדה לי תינוקת בלי הוראות הפעלה!! הלם אני יודעת!! (אני מציינת את זה כי יש פה כמה אמהות בקהל שכנראה קיבלו) אבל שלי בלי. היא הבת שלי. היא לא שלך והיא כנראה גם קצת שונה מהילד שלך. אבל וואלה אני בטוחה שגם אתן אמהות חביבות שלי אוהבות את הילדים שלכם יותר משאתן אוהבות את החיים שלכן/יותר מאת הבעל שלכן/פחמימות/סייל בזארה!! אני בטוחה! והקטע הזה של אמהות, תקנו אותי אם אני טועה. הוא אינדיבידואלי!!", הדגישה וורטהיימר.

מאיה ורטהיימר, אסף זמיר, אסיה מרים זמיר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מאיה ורטהיימר, אסף זמיר, אסיה מרים זמיר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)


"אני בהלם מהקלות בה נשים שופטות אותי בלי להכיר אותי, בלי להכיר את הסיפור שעומד מאחורי ה״כתבה״ או מאחרי הראיון ברדיו שבו התבקשתי להציג במשך חמש דקות ״חוויה של אמא״. 1.זו לא האג’נדה שלי 2.אני לא קוראת לאף  אחד לעשות את מה שאני מנסה ולומדת. יש לי 0 נסיון! 3.הבת שלי הולכת לישון עם חיוך וגם אני. (לא הולכת לשתף איך כי וואלה למדתי לקח) אבל זה לא מה שאתם חושבים. 4.אני אוהבת את הבת שלי. אני הולכת לחנך אותה לא לשפוט אף אחד שהוא לא היא, ואני אחנך אותה לא להיות אלימה ברשת. אחנך אותה לעשות רק טוב ולהפיץ אהבה".

"אני מאחלת לכל האימהות הצלחה גדולה בגידול הילדים שלהן. זאת המשימה המורכבת והחשובה ביותר שאנחנו לוקחות על עצמינו בכל החיים, ואין לי ספק שכל אחת עושה את הכי טוב שהיא יודעת. כנשים, רק אנחנו מבינות את הקושי האדיר בניסיון לשלב אימהות וקריירה. רק אנחנו מבינות את היקף החרדות ותחושות האשמה שמתלוות אלינו לכל החיים מרגע הלידה. והדרך הכי חשובה לצלוח את זה זה ביחד. בפרגון הדדי ואחווה נשית. אז תודה ענקית לכל מי שהתקשרו וכתבו כדי לחזק ביומיים האחרונים. אתן נשים כלבבי. לא שופטות. תומכות. רק ככה אפשר". 

הפוסט של מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הפוסט של מאיה ורטהיימר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)