הזמר קובי פרץ שישב בכלא במשך 9 חודשים בגין עברות מס, שיתף את דעתו על עסקת הטיעון שחתמה אמה של הדוגמנית בר רפאלי - ציפי רפאלי, בגין עבירות מס מעבודותיה של בר. ציפי רפאלי צפויה להיכנס לכלא הנשים, נווה תרצה, למשך 16 חודשים ובנוסף לשלם קנס של שני מליון דולר, בעוד בתה תרצה עבודות שירות בלבד.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

פרץ שיתף את עוקביו וכתב כך: "במהלך תפילות השבת, כיוונתי את מחשבותיי גם על ציפי רפאלי שבקרוב לצערי היא תשלח לתקופה ארוכה לבית האסורים. אני לא מכיר את משפחת רפאלי ואין לי כל קשר עם ציפי אבל אני לצערי יודע מה עובר לה במחשבות ולבי ומחשבותיי רק איתה ועם בני משפחתה. שאלו אותי רבים בשנה שחלפה, אם לא היה איפה ואיפה ביני לבין בר ולמה עליי נגזר מאסר בפועל ועליה לא".

רגע לפני ריצוי עונשה בכלא: זה הצעד שבחרה לעשות ציפי רפאלי

בר רפאלי (צילום: שוקה כהן)
בר רפאלי (צילום: שוקה כהן)

על זה שאני מזרחי משכונת מצוקה והיא ממשפחה אשכנזית משכונת יוקרה. והאמת? אחרי מה שעברתי על בשרי, אני לא מתעלם מהטענה, אבל לא מתעסק איתה כי לעניות דעתי, אסור לאף חברה, לשלול את החופש מאדם בגלל עברות מס. לא אני ולא ציפי, אולמרט ועשרות אלפי אסירים נוספים מידי שנה מסוכנים לחברה כשהפתרון היחידי הוא לגזול מאיתנו את הדבר היקר והבסיסי ביותר לכל אדם באשר הוא - חירותו".

קובי פרץ השתחרר מהכלא אחרי תשעה חודשים

קובי פרץ (צילום: שרון רביבו)
קובי פרץ (צילום: שרון רביבו)

עוד הוסיף וכתב פרץ טענות כנגד שיטת הענישה: "בתי הכלא קיימים משחר ההיסטוריה ומעולם לא הוכח שהם כלי הרתעה יעיל ואפקטיבי. להפך, לשלוח אדם לכלא ועוד כשאין הפרדה בין עברייני צווארון לבין לרוצחים ואנסים זה להשליך אדם נורמטיבי להישרדות שבה אין כללים מלבד לעשות הכל כדי להישאר בחיים ואכן לא מעט אסירים חוזרים שוב ושוב לבתי הכלא כשאין תוכניות שיקום, אין תמיכה ובעיקר אין את הדבר שבגינו נשלחים לשם - שיקום אמיתי...אני קורא לממשלת ישראל ולרשויות אכיפת החוק לחשב מסלול מחדש ולחשוב באמת אם בצעד שהם נוקטים נגד אנשים נורמטיביים שעשו טעות בהשלכתם לכלא הוא מידתי!!! ואולי בהזדמנות זו גם לשקול מחדש את כל תרבות הכליאה ולדרוש שהיא תעשה רק במקרים שבהם יש מסוכנות אמיתית לחברה".

"בראייתי, בעבודות שירות ש-בר תעשה למען הקהילה בבית חולים או דיור מוגן, לדוגמא, יש תועלת אמיתית גדולה עשרות מונים יותר ועם צורך אמיתי ששווע ליידים עובדות. צר לי על ציפי. אני מכאן יכול רק לחזק אותה ולשלוח לה חיבוק גדול. בסוף גם זה יעבור, היא תשחרר והחיים ימשיכו אבל הצלקות לצערי ישארו לעד. ואני לא אגיד לה להיות חזקה כי גם לאדם החזק ביותר מותר להישבר, לבכות ולהיות פשוט בן אנוש", סיכם הזמר את דבריו.

בר רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: שוקה כהן)
בר רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: שוקה כהן)