בטח קראתם על מעשה הגבורה של דור רפאלי, האח והבן של, שהציל את בתה של השרה עומר ינקלביץ׳. ינקלביץ׳ יצאה לטיול עם בני משפחתה בנחל הג׳ילבון. בשלב מסוים הבת יעל חשה ברע והתעלפה. איש העסקים והדוגמן דור רפאלי, שטייל במקום עם חברים, נחלץ מידית והרים את הבת לאורך כל המסלול עד הסיום. הסבתא והאם, עדי גלינסקי, נרגשת מאוד ממעשה הגבורה. 

דור רפאלי (צילום: אביב חופי)
דור רפאלי (צילום: אביב חופי)


עדי, איך את מרגישה?

“אני גאה באמא ציפי שגידלה בן לתפארת. אם היא תסכים, אבוא ללמד ממנה, שתעביר לי סדנה".

את רומזת משהו?
“לצערי, עם כל הרצון וההשקעה העצומה וכל הכוונות הטובות שבעולם, לי זה לא כל כך הצליח".

באמת כואב הלב.
“כל הכבוד לשרה שיודעת להעריך את כל הטוב שמרעיפים עליה. היה יכול להיות נחמד אילו הותירה השבוע את הבמה לח"כית תהלה פרידמן עם הנאום המרגש שלה. מגיע לה. ושוב, כל הכבוד ותודה רבה מקרב לב לשני הבחורים שעזרו לנכדתי המקסימה, וגם לאמהות, למורים, למחנכים על החינוך הטוב לעזור, אפילו עד טיפת המים האחרונה. ויש לי גם שאלה לבת שלי, עומר ינקלביץ׳".

עומר ינקלביץ (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
עומר ינקלביץ (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)


כולי אוזן.
“תשאלי אותה אם היא מוכנה לספר מה היא עשתה כשהייתי מאושפזת עם הידיעה שסופי קרב, או אייך היא מחנכת את ילדיה להתייחס אל הסבתא. אני מודה שכשלתי". 

תספרי איך היא התנהגה כשהיית מאושפזת.
“לצערי אין מה לספר. לא התייחסה בכלל. הייתה עסוקה בענייניה".

ציפי רפאלי מסרה: “אין תגובה".
עומר ינקלביץ׳ סירבה להגיב.

ציפי רפאלי (צילום: ניר פקין)
ציפי רפאלי (צילום: ניר פקין)

> המשורר, העו״ד והלוחם נגד שחיתות, ד"ר חיים שטנגר, זכה השבוע בכבוד בינלאומי מיוחד. הספר שחיבר והוציא, ״זמן השואה שלי״, נרכש על ידי הספרייה הלאומית בצרפת. מומחי ספרות הסבירו לליאורה כי מדובר באות של כבוד והכרה בשטנגר כמשורר חשוב העוסק בכתיבת שירה בתחום השואה. הפואמה עוסקת באביו של המשורר, שמעון שטנגר, שהיה מראשוני התותחנים והיה שותף לשחרור מחנה המוות אושוויץ ומחנות נוספים. 

עו״ד ד״ר שטנגר, כבוד.
״תודה. אין לי ספק שהספר יופץ עכשיו ברחבי העולם ויסייע להנצחת תודעת השואה".

> ד״ר רפי קישון מאושפז בביתו עם קרע חלקי בגיד האכילס. “הבן שלי הזמין אותי למשחק טניס מול שני חברים. שלוש שנים לא שיחקתי, אבל אני בכושר גופני מעולה. לפחות כך חשבתי. נלחמנו בגבורה בשני הטיטאנים הצעירים שמעבר לרשת. אחרי כ-20 דקות, כשעשיתי תנועה מהירה קדימה, חשתי בתחושת קריעה מכוערת ברגל ימין מעל הקרסול. זה מאוד מדכא אותי, כי מספורטאי הפכתי לשבר כלי והשיקום יהיה ממושך. אני עכשיו במצבה של מדינת ישראל - צריך לאחות את הקרעים בחברה".

רפי קישון יפה (צילום: באדיבות המשפחה)
רפי קישון יפה (צילום: באדיבות המשפחה)


> בין השלטים שבלטו בהפגנות בבלפור היה השלט “נשבעים לך, לא בוגדים, בחייאת עיוני". את האמרגן ישראל בונדק, מי שחיבר את להיט הפאבים “נשבע לך לא בוגד", זה לא שעשע במיוחד, והוא שקל לתבוע את אנשי המחאה על גניבת זכויות יוצרים של השיר הפופולארי, אותו כתב והלחין.

בונדק, אתה יודע שבכל הפאבים רוקדים לצלילי השיר הזה הגברים יחד עם הפילגשות.
“האמת, רציתי לתבוע אותם על גניבת זכויות יוצרים, רק חששתי שנגד התביעה שלי יגישו בג"צ שיקבע שאני צריך לשלם להם, אז ירדתי מזה".

ישראל בונדק (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
ישראל בונדק (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)