בראשון השבוע התקיימו צילומי הקמפיין החדש של מותג תוסף הברזל "ספאטון", בכיכובה של לירון ויצמן, המשמשת כפרזנטורית של המותג זו השנה החמישית ברצף. הצילומים התקיימו בסטודיו של צלם האופנה יניב אדרי בתל אביב. ויצמן הגיעה לצילומים במקום להיות בזמן הזה בחופשה משפחתית בטורקיה שבוטלה בעקבות הקורונה. המנחה סיפרה על הסט שבמקום החופשה לטורקיה שבוטלה, היא מתכננת עם בעלה ושתי הבנות, לסיים את הקיץ בחופשה מקומית בצימר חלומי בראש פינה.

לירון ויצמן (צילום: רפי דלויה)
לירון ויצמן (צילום: רפי דלויה)

> כנראה שהחום הלוהט של הקיץ גורם לאנשים לאבד צלם אנוש. לא רק באילת, גם בארץ רחוקה ורותחת אי־שם. מני מזוז, שופט בית המשפט העליון, התיר לפרסם כי אחד הקונסולים של משרד החוץ הודח מתפקידו לאחר שהורשע בהכאת בתו במהלך כהונתו, בין השאר באמצעות חגורה, כשהייתה בת 13 ויתומה מאם. 

השופט מזוז אישר לפרסם את כל הפרטים, למעט שמו של הקונסול לשעבר, שהורשע בשתי עבירות: תקיפת קטינה וכפיית עדות שקר על בתו. הקונסול נידון לקנס ולמאסר על תנאי. הוא גם קיבל נזיפה חמורה ונפסל משירות המדינה בנסיבות מחמירות למשך חמש שנים, במקביל לפסילה לצמיתות ממשרד החוץ.

מני מזוז (צילום: פלאש 90)
מני מזוז (צילום: פלאש 90)


על פי כתב האישום, הבת, שהתייתמה מאמה לפני שנים רבות, סיפרה שבכמה הזדמנויות הכה אותה אביה בחגורת עור. בכתב האישום נטען גם כי במהלך חופשתה בישראל נקלעה המשפחה למריבה במהלך נסיעה לירושלים. בנסיעה הם עצרו בתחנת דלק, ו"הבת, שחששה שהנאשם יפגע בה, ביקשה בחשאי מהמתדלקת להתקשר למשטרה. לאחר מכן הורה לה הנאשם להגיד למשטרה שזה הכל טעות והיא ביקשה מהמתדלקת להתקשר למשטרה ולומר כי התקשרה אליהם 'כי היא הייתה עצבנית'".

ח', הדוד של הילדה, אח של אמה המנוחה. מה אתם אומרים על הפרשה?
"המקרה הזה הוא נוראי, הרבה יותר ממה שאתם חושבים. הוא לא נתן לנו להתקרב אליה. הילדה יצרה איתנו קשר עם כל מיני קודים וכיוונו אותה ללכת להתלונן. באיזה שלב האחות הנוספת שלי הגיעה לשם ולקחה את הילדה לארץ. הקונסול לשעבר החתים אותה על זיכרון דברים שברגע שהוא מגיע לארץ היא תעביר לו את הילדה. כשהילדה הגיעה לארץ, היא הלכה לתחנת משטרה וסיפרה הכל. הוא הודה בדברים, והעונש שהוא קיבל זו חתיכת בדיחה. לא הכל נכנס בכתב האישום. הוא עשה דברים מחרידים. אני מאוכזב מבית המשפט".

מה קורה איתה עכשיו?
"היא עוד מעט בת 18. המקרים האלו קרו לפני חמש שנים ומשפיעים עליה עד היום. עכשיו היא מתכוונת לעבור ניתוח לשינוי מין. מדובר בסיפור מורכב מאוד. הוא הרס את הילדה עד היסוד".

מישהו מהמשפחה שלכם בקשר איתו?
"מה פתאום. הוא מוקצה מחמת מיאוס״.

עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס מסרו בשם הקונסול: "האב בחר שלא להשתתף בהכנת הכתבה, גם אם ההימנעות הזו תפגע בשמו הטוב, על מנת שלא ליטול חלק בפגיעה בפרטיות של בתו". ממשרד החוץ נמסר: "מדובר בפרשה כואבת ומורכבת על כלל היבטיה. הנושא טופל כולו על ידי גורמי אכיפת החוק ובאגף המשמעת של נציבות שירות המדינה. מעבר לכך אין בכוונתנו להתייחס בשל היבטים של צנעת הפרט".

ילדה נפגעת התעללות, אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)
ילדה נפגעת התעללות, אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)