נשיא ארגון איחוד הצלה, אלי ביר, חיתן בתחילת השבוע בטקס מצומצם באולם "דוסטינו" שבמושב שורש בהרי ירושלים את בתו, ליבי. ביר, שהחלים לאחר שהיה במצב אנוש בזמן הגל הראשון של הקורונה, רקד יחד עם חבריו אילי ההון, אדוארדו אלשטיין, מוטי בן־משה ומיכאל מירילשוילי. נכחו גם אנשי התקשורת עופר חדד וגיא לרר, שגם זכה לקבל ברכה בשבע ברכות, כהוקרה על מבצעי ההתרמה לנזקקים שהוא עורך. מי שהשיא את הזוג היה הרב הראשי לישראל, הרב דוד ברוך לאו.

אלי ביר נוחת בישראל (צילום: שירה הרשקופ)
אלי ביר נוחת בישראל (צילום: שירה הרשקופ)

> המיליארדר ואיש העסקים רוני ממן מארגן תפילה המונית בעיר דוד בירושלים למיגור המגיפה. ממן: "שכרתי כבר חברת הפקות. האירוע מתוכנן בהשתתפות הרב ישראל מאיר לאו, מרים פרץ, זמרים מפורסמים וכנראה גם סרטון תמיכה מהנשיא. הרעיון לשדר את האירוע בארץ ובתפוצות".

מה גרם לך להגות את הרעיון?

"קודם כל שתדעי, אני חוזר בתשובה. אני מארגן את האירוע בגלל מגיפת הקורונה העולמית, האנטישמיות הגואה, וכמובן הפלגנות בארץ, שמגיעה כבר לאלימות ואינני יודע איפה זה ייעצר. אני מקווה שבזמן הקצר עד האירוע אוכל לצרף סלבריטאים, מובילי דעת קהל. אולי דרך הילדים והמבוגרים, במיוחד בבתי האבות, נצליח קצת לרגש לרגע בעולמנו הציני".

> אתי אלטמן מ"תנו לחיות לחיות" פונה בתחינה נואשת לשר החקלאות והשר לביטחון הפנים שיפעלו נגד תופעת הכלבים הנעזבים במגזר הערבי.

אתי, כל הכבוד.
"אנחנו מטפלים והעולם שותק. סליחה שאני מציפה אותך בסרטונים, אבל הלב שלי לא מסוגל להתמודד עם הזוועות".

אתי אלטמן, תנו לחיות לחיות, עמותות בעלי החיים (צילום: יואב בן דוב)
אתי אלטמן, תנו לחיות לחיות, עמותות בעלי החיים (צילום: יואב בן דוב)

> הסופרת הישראלית עו"ד דורית זילברמן ("שער הרחמים" "בלחש"), אלמנתו של השחקן מנחם זילברמן ז"ל, זכתה בתחרות הסיפור הקצר מטעם אוניברסיטת קליפורניה באירווין.

זילברמן, זה כבוד או גם דולרים?
"הסיפור שלי הוא על אינטימיות של זוג בסיכון בגלל הגיל, שאינם יוצאים מביתם הקטן. האינטימיות נוצרת ברגע הגילוי שהזכר אלפא שלה הזדקן והתרכך. הפרס הוא על כבוד ופרסום. אפשר להגיד שהסיפור הוא: מזדקנים, סיפור אהבה".

דורית זילברמן (צילום: אריאל בשור)
דורית זילברמן (צילום: אריאל בשור)