רוב השחקנים והאומנים נמנעים מלהביע תמיכה פוליטית במפלגה כזאת או אחרת, אך נראה כי מאז המגיפה וההפגנות הבלתי פוסקות בבלפור כנגד הממשלה, יותר ויותר ידוענים שנמנעו עד כה מלהביע את דעתם, החליטו לשבור שתיקה. אמש בהפגנות בתל אביב השתתף לא אחר מהשחקן והארוס של ניב סולטן, מאור שוויצר וסיפר על אלימות השוטרים ועל מי אשם בפילוג הגדול שנוצר במדינה שלנו. 

בפוסט ארוך חשף שוויצר כי אינו בעד ימין ולא בעד שמאל, כי הצביע בעבר לביבי ולגנץ ולאורלי לוי ועלה ירוק כי הוא מצביע לאדם שהוא סומך עליו באותו רגע אך יצא בפנייה נרגשת לשוטרים שהתנהגו לטענתו, באלימות כמו "חיות על סוסים".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Maor Schwietzer (@maor_schwietzer) on

"אני רק אזרח שרוצה לחיות במדינה שדואגת לאזרחים שלה, אין לי בעיה שמחלקים כסף לחרדים, כי הם חלק מהעם שלנו, אבל גם לניצולי שואה מגיע ולאימהות חד הוריות ולנכים ולעוד סקטורים שצריכים בחברה שלנו", כתב והוסיף: "היום מימשתי את הזכות שלי כאזרח שומר חוק לצאת ולהפגין ליד הבית שלי, קילומטר מהבית ולא מטר יותר. יצאתי עם מסיכה והדבר הראשון שראיתי זה שוטרים מרביצים למפגינים, שוברים להם טלפונים ומצלמות, שוטרים על סוסים שדוהרים לכיוון בחורות שמתות מפחד ועוד רגע עולים עליהן ופוצעים אותן, כששאלתי את אחד השוטרים 'אחי למה באלימות?' הוא הרשה לעצמו להסתובב אליי ולאיים עליי שאסתום את הפה".

עוד כתב: "אני מכבד את המשטרה ואת כוחות הביטחון ואני יודע שלצערי לנהוג באלימות זה הוראות שהם מקבלים מלמעלה, אבל השוטרים שהיו היום בהפגנה והתנהגו ככה, בסופו של דבר הם אלה שמקבלים את הריקושטים מהציבור במקום הממשלה. האם אנחנו לא באותה סירה שוטרים יקרים? האם אני לא מפגין גם בשבילכם בשביל העתיד של הילדים שלכם? האם אני חי בקוריאה הצפונית? אני מאוכזב מהמדינה שלי אבל הפסקתי לשתוק. אין אשם אחד רק ביבי ,יש 120 אשמים חדלי אישים שקמים כל יום בבוקר ונותנים לזה לקרות , כולם צריכים ללכת הביתה ולא רק הוא, כולם אשמים באותה מידה".

מאור שוויצר מתעד מההפגנה בתל אביב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מאור שוויצר מתעד מההפגנה בתל אביב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אחרי שכתב בסטורי "חיות על סוסים" ותיעד את השוטרים שמנסים לפזר את המפגינים, חטף השחקן תגובות קשות בנוגע לאמירותיו כלפיי השוטרים ומיהר למחוק את הסטורי ולהתנצל על דבריו. "צר לי מעומק ליבי אם מישהו נפגע והרגיש שהכללתי את כל השוטרים, מה שכתבתי נכתב ברגע של כאב ספציפית על השוטרים מהסרטון שלא יודעים להתנהג. שהתנהגו באלימות קשה כלפי אזרחים", כתב שוויצר.

עוד הוסיף וכתב: "אם מישהו יעלה סרט שאני לא משתתף בו ויכתוב 'שחקנים פח' אני לא אחשוב שהוא מדבר על כל השחקנים במדינה. אבל אנחנו בזמנים שנוח להשליך כל דבר על ימין או שמאל, לגרום לשנאה ולהסתה שמאלני זאת לא קללה, זאת דעה לגיטימית של אנשים גם אם לא מסכימים איתה, גילוי נאות גם אני בדעותיי לא תמיד מסכים איתה. זו לא הנקודה, זה מזמן מלחמה של עתיד שלנו כמדינה".

מאור שוויצר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מאור שוויצר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)