גם ליאורה מתאבלת על לכתה לעולם שכולו נישואים מאושרים של הלנה עמרם. עמרם ז"ל נחשבה בשנות ה־70 לשדכנית של המדינה, בימים שבהם טינדר וקופידון היו רק חיזיון רחוק. רק שאז, ב־1979, הגיע התחקיר של הכתבת והשדרנית שרי רז בתוכנית "מבט שני" בערוץ הראשון, עם קרוב למאה אחוזי רייטינג. עסקיה קרסו והיא היגרה לארצות הברית. אגב, אחרי מאבק משפטי ארוך פסק ב־1984 שופט בית המשפט המחוזי יעקב מלץ שהכתבה הוציאה את דיבתה של עמרם ושמה הטוב נפגע שלא בצדק. רז, שהייתה הראשונה בטלוויזיה הישראלית שהשתמשה במצלמה נסתרת, המשיכה לעבוד ברשות השידור עד סגירתה והגישה כתבות ל"רואים עולם" בתאגיד עד פברואר השנה, כאשר הורדה התוכנית מהאוויר. כיום יש לרז ערוץ יו־טיוב בשם "שרי רז תרבות ואמנות".

שרי רז (צילום: פלאש 90)
שרי רז (צילום: פלאש 90)

שלום לשרי רז. במבט לאחור את מצטערת על כתבת התחקיר הזו?
"כמובן שלא מצטערת. אני גאה בתחקיר הזה שהציל עשרות נשים בודדות, שהצליחו בזמן, טרם תשלום או אחרי תשלום ראשון, להפסיק את הקשר שלהן איתה. הן גם הודו לנו על זה. היו הרבה אחרות שנפלו ברשתה. היא טענה ופרסמה בעיתונים שהיא עשתה 35 אלף חתונות".
הפסדת במשפט לשון הרע שהיא הגישה.
"היא הביאה למשפט בני זוג לעדות, והתברר לאחר מכן שהיא התכוונה לתת להם כרטיסי טיסה חינם לניו יורק. הם העידו שהם התחתנו דרכה, ואחר כך התברר שהיא לא נתנה להם את כרטיסי הטיסה. ובכלל, אני חושבת שאם העורך דין שלה היה העורך דין שלנו, של רשות השידור, הוא היה מכניס אותה לבית סוהר. לא הצלחנו בזה כיוון שהייתה לנו עורכת דין צעירה, אומנם מאוד נחמדה וישרה, אבל בלתי מנוסה. במשפטי דיבה צריכים ניסיון גדול ועמידה בלחצים. בבית המשפט היו דברים נוראיים. איומים של האחים שלה על עדים. בסוף, כשבחנו את המקרה, הבנו שהשופט מלץ אימץ את כל המסקנות של העו"ד שלה".
את טוענת שלא היה משפט צדק?
"ברור, היא עשתה עוולות. עובדה שכשהיא עברה לעבוד בארצות הברית תפסו אותה שם בנוכלות והיא גורשה מניו יורק ומניו ג'רזי. כל פעם שהיא פתחה משרד היא גורשה, כי היא לא נתנה תמורה לכספים שהיא קיבלה. הלנה טענה שאצלה הכל דיסקרטי. אנחנו הראינו איך הכרטסת של הקליינטיות שלה חשופה במרפסת פתוחה שנכנסים אליה מהרחוב. גברים עברו שם וליקטו מספרי טלפון. היא טענה שיש לה פסיכולוג וגרפולוג. אך היו כמה מקרים קשים. אחד מהם היה של אלמנת מלחמת יום כיפור. הלנה הכירה לה גבר מעורער בנפשו שירה בעצמו למוות בפגישה השלישית. הלנה אמרה לה: 'טוב, הוא ראה אותך ובא לו להתאבד'. לאחרת היא הכירה דוד שלה, שהיה מבוגר ממנה ב־30 שנה, ועוד מקרים איומים. בארצות הברית, מי שטיפלה בה הייתה הכתבת הנודעת, קוני צ'אנג, שראתה את התחקיר שלי והודיעה לי שהיא תעיף אותה מניו יורק. וכך עשתה. ברמה המקצועית תקופת הלנה - התחקיר, המשפט, המפגש בסתר עם כל הנשים הבודדות שחיפשו שידוך, המפגשים עם העו"ד שלה - היו התקופה המעניינת ביותר בחיי המקצועיים".
וכששמעת שהיא נפטרה?
"להגיד על מישהו מת שזה משמח אותי? לא. לא הרגשתי כלום. היא כבשה לה את הפרסום בכל מיני דרכים. מה ששלה שלה. לשמוח לא שמחתי, אבל לפחות אני יודעת שיש נוכלת אחת פחות בעולם".

הלנה עמרם (צילום: פייסבוק)
הלנה עמרם (צילום: פייסבוק)

יש לך משהו לומר לבעלה ולילדיה של עמרם, אחרי מותה?
"מתארת לעצמי שהם מאוד אהבו אותה ומצטערים על מותה. אין לי עניין איתם".
שלום לאלמן איתמר עמרם, משתתפת בצערך. שוחחתי עם שרי רז וצללתי איתה לפרשת העבר.
"אני לא רוצה להגיד ולהגיב שום דבר, אין לי תגובה".
אני אומרת לך את הדברים שהיא אמרה ואז תחליט מה לעשות.
״גועל נפש. זה תת־רמה שאני אגיב בכלל. נשפטה וקבעו שמדובר בצרות עין. משפט של שש שנים. בן אדם יכול לדבר מה שהוא רוצה. גועל נפש. המשפט הזה עלה הון תועפות. בושה וחרפה לרדת לרמה הזו. ממש אישה רעה. בן אדם מת, מה את עכשיו הולכת לעשות כתבה כזו. איפה הלב שלך?".
מה אני קשורה?
״זה קשור. תעשי מה שאת רוצה. ממש חוצפה מצדך, לא מאמין שירדת לרמה הזו".