עוד אחד שיחגוג את שחרורו מהכלא של זאב רוזנשטיין, העבריין הכי מפורסם בישראל, הוא שותפו לשעבר, שם טוב מכתבי, שהשתחרר לפני כארבע וחצי שנים מהכלא האמריקאי לאחר ריצוי 14 שנות מאסר, שאת חלקן בילה בכלא הישראלי. מכתבי, 70, היה שותפו של רוזנשטיין בהברחת קוקאין לדרום אמריקה במיליוני דולרים וגם חלק איתו אשמה דומה בארצות הברית. עכשיו הוא מפרסם את זיכרונותיו עמוסי החומרים הקשים בספר על מבצע אקפולקו האגדי.

מי ששמו משורבב באופן מפתיע לספר ולהרפתקאותיו של מכתבי, הוא לא אחר מנשיא רוסיה היום, ולדימיר פוטין, אז סגן ראש עיריית סנט פטרסבורג.

מכתבי, אתה לא פוחד להזכיר אותו?
“הספר יוצא לאור בעוד שבועיים. אז הקונסוליה של רוסיה יכולים לעשות לי בלגן. כבר כתבתי שני ספרים, אבל אקפולקו זה משהו אחר לגמרי, פרשה שהתרחשה בשנת 1993, לא שייכת בכלל לסיפור עם רוזנשטיין. בתיק עם רוזנשטיין אני קיבלתי 20 שנה והוא קיבל 12 שנה. אני הלכתי למשפט, טענתי לחפותי ובספר אני כותב את כל הסיפור של המשפט שלי ומה קרה בארצות הברית".

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

איך יקראו לספר?
“חומות של שתיקה".

מה הסיפור עם פוטין?
“אני רוצה כמה שפחות לדבר על זה".

בגלל מה שקורה למתנגדים שלו?
“בספר אני כותב בפרוטרוט את כל הסיפור, מה שקרה, מה שקורה פה, מה שקורה שם. קצת סבלנות עד שהספר ייצא.

תן לי זיכרון בולט מהפרשיות שלך עם זאב רוזנשטיין.
“הוא חבר ילדות שלי".

זאב רוזנשטיין (צילום: פלאש 90)
זאב רוזנשטיין (צילום: פלאש 90)

תיפגשו?
“אסור לי להיפגש איתו. יש לי שליש ברישיון. השתחררתי בשנת 2017, יש לי חמש שנים. הוא יש לו שליש ברישיון. אסור לי להיפגש בכלל עם עבריינים. אם אני הולך באקראי ופוגש מישהו, אז אני אומר לו שלום, אבל ליצור מפגשים וזה אסור".

יצאת לגמרי מעולם הפשע?
“אני תליתי את הנעליים".

אתה בטח מפוצץ בכסף מכל הסיפורים האלה, לא?
“לא מפוצץ בכלום. אני חי לבד, אני גרוש. יש לי ארבעה ילדים. אני כותב את הזיכרונות שלי".

מכל הסכומים הדמיוניים של מיליוני הדולרים מהסמים לא נשאר כלום?
“בחייך. את מצחיקה אותי. ישבתי כל כך הרבה שנים בבית סוהר, איזה כסף נשאר?".

אתה נוסע במרצדס?
“אני נוסע על קורקינט, אין לי אפילו רכב. אני מטייל ברגל עם הכלבה שלי. איזו חמודה את, יא אללה. את מצחיקה אותי, עשית לי את היום. כשאני הולך לשוק לעשות קניות, יש לי עגלה נגררת עם שני גלגלים, אני קונה וחוזר הביתה. אם את רוצה לדעת עוד פרטים עליי, תעשי עליי גוגל".

שם טוב מכתבי (צילום: רענן כהן)
שם טוב מכתבי (צילום: רענן כהן)