הזמר קובי אוז יוצא בפוסט אמיץ ומעורר השראה, בו הוא מודיע כי הוא מתנגד להופיע מול אנשים שלא התחסנו, מאחר והוא חושש מצפונית לסכן את קהל מעריציו. נראה כי לאומנים רבים בתעשייה שמופיעים באירועים בניגוד להנחיות, יש המון מה ללמוד מסולן טיפקס שלוקח אחריות על בריאות מעריציו.  בפוסט ארוך מגולל אוז את משנתו ומסביר מדוע יסכים להופיע רק מול מחוסנים על פי התו הסגול או התו הירוק כשהוא נזכר באירוע הטרגי שהתרחש בתחילת הקריירה שלו בפסטיבל ערד שגבה את חייהם של שלושה אנשים שנמחצו למוות. 

View this post on Instagram

A post shared by קובי אוז (@kobi.oz)

"עד כמה אנחנו האמנים אחראים על שלומו של הקהל שבא לראות אותנו? שאלה שווה" כתב אוז וסיפר. "כשטיפקס ניגנה על הבמה בפסטיבל ערד ושלושה צעירים נלחצו להיכנס ונהרגו - הם נמחצו כי המפיקים מכרו יותר מדי כרטיסים יחסית לגודל המתחם. אנחנו לא ידענו מזה וגם היינו פרט שולי - להקה צעירה שחיממה את מופע הפרידה של משינה. אחרי האסון היינו בהלם, הפסקנו להופיע כמה חודשים - הרגשתי כאילו אני פיתיון בחכה של אמרגנים ופחדתי שקהל שיבוא לשמוע את המוסיקה שלי יפגע שוב ממשהו שלא בשליטתי. זה משליך על עניין ההדבקה בהופעות - נניח והופעה שלנו פתוחה לכולם - מתחסנים ולא מתחסנים ובמהלכה נדבק אדם שלא התחסן וחלילה מת מקורונה".

"איך ארגיש עם המצפון שלי? ואיך ארגיש אם כמה נדבקו וכמה חלו וכמה נפטרו בגלל הופעה שלנו? לא בא לי להיות זה שמחבר את מי שאוהב את המוסיקה שלי עם וירוס קטלני. אני אוהב את הקהל שלי ודואג לו. ברור שאי אפשר לשלוט על כל פרט וגם בהופעה הכי מוגנת מישהו יכול חלילה ליפול במדרגות ולשבור רגל. אבל אני מוודא שלא אופיע במקום שאין מעקה ובמקום שאין גישה בטוחה ומופיע רק במקומות תקניים. מבחינתי הופעה בימים אלה לקהל הרחב - יכולה להוביל לפיקוח נפש ודומה קצת להופעה במקום שמועד למפולות סלעים. הופעה בפני אנשים עם התו הירוק או על פי התו הסגול - היא מאמץ בטיחותי ראוי בעיני. אני מכבד אנשים שבחרו לא להתחסן, אבל לא מתאים לי לקחת חלק פעיל באובדנות פוטנציאלית".

להקת טיפקס, קובי אוז. חליפות: דורון אשכנזי (צילום: מאיה ברקאי)
להקת טיפקס, קובי אוז. חליפות: דורון אשכנזי (צילום: מאיה ברקאי)