היום (שני) מציינים בארץ ובעולם את יום האישה הבינלאומי ובזמן שכוכבות ומפורסמות בארץ ובעולם מעלות פוסטים לקידום מעמד האישה, מנחת "האח הגדול", לירון ויצמן, בחרה בדרך מקורית לצאת דווקא נגד ציון היום הזה.

בפוסט שפרסמה הסבירה ויצמן מדוע היא לא אוהבת לציין את יום האישה הבינלאומי וכך כתבה: "אני לא אוהבת את יום האישה. אני לא אוהבת את היום הזה כי הוא מהדהד לי כמה אנחנו לא באמת שוות. וכמה הדרך עוד ארוכה".

לאחר שידור "האח הגדול": מסע החילוץ של גיא זוארץ ולירון ויצמן - לחצו כאן. 

לירון ויצמן (צילום: רפי דלויה)
לירון ויצמן (צילום: רפי דלויה)

עוד הוסיפה וכתבה ויצמן: "אני לא אוהבת את היום הזה, כי הוא מזכיר לי על כמה מכשולים עוד אצטרך לדלג כאילו בקלילות וכמה מלחמות עוד אצטרך להילחם. אני לא אוהבת את היום הזה, כי הוא זורק אותי לכל אותן הפעמים שגברים הסבירו לי כמה שאני טועה, כמה שהשוויון הוא כבר לגמרי כאן, ואיך שבאופן כללי הכל זה רק בראש שלי. אני לא אוהבת את היום הזה, כי הוא מחזיר אותי לפעם ההיא שעבדתי בדיוק כמו הגבר שלצידי, והרווחתי בדיוק 25 אחוז פחות. כשגיליתי את זה בדיעבד, שוב ניסו להסביר לי למה זה ״הגיוני״ בעצם".

לירון ויצמן (צילום: אמיר מאירי)
לירון ויצמן (צילום: אמיר מאירי)

"אני לא אוהבת את היום הזה כי כל כך הרבה נשים שילמו בחייהן, ורבות אחרות עוד סובלות במעגל האלימות מדי יום. ונראה שאף אחד לא מתאמץ כדי לשים לזה סוף. פוסט די מדכא עד כה אני יודעת, אבל במציאות הקשוחה יש גם כמה סימנים לאופטימיות זהירה: אני אוהבת את היום הזה כי אני נזכרת בכל אותן נשים גדולות מהחיים שאני מעריצה, נשים מצליחות ואלופות שמקיפות אותי, ותומכות אחת בשנייה", כתבה ויצמן.

"אני אוהבת את היום הזה כי השינוי שעשינו בעשורים האחרונים, ואפילו בשנה שנתיים האחרונות, הוא כל כך משמעותי. וזה אדיר להיות חלק משינוי. אני אוהבת את היום הזה כי הוא חשוב. כי יש עוד דרך. אבל עם כל האהבה, ממש כמו עם הצבא, אני מקווה שעד שהבנות שלי יהיו בנות 18, כבר לא נצטרך את יום האישה". מסכימים איתה?

לירון ויצמן (צילום: ניר פקין)
לירון ויצמן (צילום: ניר פקין)