היהודים ברחבי העולם, מתייחדים היום (חמישי), יום הזיכרון לשואה ולגבורה, עם זכר ששת מיליון קרבנות השואה - ומוקירים את חייהם של הניצולים שנותרו בחיים. כמה מכוכבי תעשיית הבידור הישראלית, החליטו לשתף ביום זה את הסיפורים האישיים של בני משפחתם שנספו או ניצלו בשואה, לצד אחרים ששיתפו את תחושותיהם ומכאובם כלפי הרצח ההמוני שהופנה כלפי בני עמנו.

בין הכוכבים המוקירים את קרוביהם שניצלו מהתופת בתקופת מלחמת העולם השנייה, היו טיילור מלכוב, ששיתפה את העוקבים שלה כי השנה היום יהיה עבורה קשה במיוחד, מאחר וזו השנה הראשונה שהיא מנציחה את יום השואה ללא סבתא שלה, ניצולה. כוכבת "האח הגדול" לינור סביניק שיתפה את סיפורם של סבא וסבתא שלה. "סבי, שהצליח לחמוק עם אמו ליערות לאחר שהייתה פשיטה על מקום מגוריהם, חייל נאצי ירה אל מול עיניו בכל אחיו ואחיותיו ובאביו. בעודו מחשב את רגעיו האחרונים, זינק כלב על אותו חייל ואפשר לסבי ואמו לברוח. לצערי הם לא הספיקו ונורה כדור. הכדור פגע ברגלו של סבי ובזמן שברחו אמו מאצה לכרות לו את כף הרגל על מנת שלא יווצר נמק. סבי חי כל חייו עם רגל אחת והרבה גאווה בלב"

לינור סביניק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
לינור סביניק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גל גברעם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גל גברעם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גיא זוארץ ושאר כוכבי "הישרדות" VIP שנמצאים ברגעים אלו על האי בפיליפינים זוכרים ולא שוכחים לעמוד בדקת דומייה. יובל שרף, כבכל שנה שיתפה זיכרון מסבתא שלה גוטה, וחלקה הפעם עם העוקבים שלה כי בתקופת הצבא היא גרה במשך שלוש שנים עם סבתא שלה בתל אביב וסיפרה על החוויה לחיות עם מישהי שניצלה מהשואה. "לא זורקים אוכל אחרי ששנים כל ביס שאתה נוגס בו הוא נס. לא זורקים אוכל, כשבמשך שנים גוועים ברעב ,והגוף שלך לעולמים ינסה להחלים את עצמו לשווא. זה שבר את הלב, בכל פעם מחדש כשהייתי מחכה שתרדם ובשקט בשקט מרוקנת את האוכל המקולקל מהמקרר וזורקת לפח" כתבה.

View this post on Instagram

A post shared by Guy Zu-Aretz (@guyzu_aretz)

לירז רוסו, הידוע בכינויו סטטיק שיתף פוסט מרגש בו כתב "היות יהודי. זה כל מה שהיית צריך לעשות באותה תקופה אפלה בשביל שירדפו אותך. בשביל שיאספו אותך במשאית בכוח מהבית שלך, שירוקנו את תכולתו ויתנו אותו למישהו אחר. בשביל שיכריחו אותך לענוד טלאי צהוב. בשביל שיקחו ממך את האנושיות שלך בכוח. בשביל שיפרידו אותך מההורים, מהאחים ומכל המכרים במחנות. שיחרטו לך מספר על היד. שישרפו לך את ספרי הקודש. שירביצו לך ויתעללו בך נפשית ופיזית על בסיס יום יומי. שיעבירו אותך גהינום של אמת עלי אדמות ובסופו של דבר , שגם יקחו את חייך בדרכים הכי אכזריות בהיסטוריה. ומה היית צריך לעשות בשביל כל העונשים הקשים האלה? להיות יהודי". כתב והמשיך.

"אז עכשיו, הרבה שנים אחרי הזוועות. תהיו גאים להיות יהודים. תהיו גאים להיות שרידים של אלה שעברו את מה שעברו. של אלה שלא נתנו לענן המוות לגבור עליהם. של אלה שהצליחו להקים מדינה, להתחתן, לבנות בית, ללכת לעבוד, לנהל חיים רגילים ככל שניתן אחרי שהם ראו וחוו את הזוועות. תהיו גאים בהם. תהיו גאים להיות מהם. חשוב מאוד גם שנלמד על היום הזה. נלמד את גודל האסון. שנדע לספר מה שכשאני הייתי ילד היו הרבה שסיפרו ממקור ראשון. כי הם הולכים ונקטפים לנו. תלמדו , תשננו ותזכרו את הסיפורים. בכדי שאף אחד אף פעם כבר לא יפחד - להיות יהודי".

נטלי דדון שיתפה באומץ פוסט על הקשיים בלהיות אמא בתקופת השואה, ואילו מיה דגן, בחרה להתמקד דווקא ביום זה במצבם העגום של ניצולי השואה ששרדו את התופת אבל לא מצליחים לחיות בכבוד. "יום השואה2021 וככה הם חיים.ניצולי השואה. אלה ששרדו את התופת. את טיפת הכבוד שהצליחו לדלות מאז,גם אותה לקחו מהם. בשביל הניצולים,הגיבורים האלה כל יום הוא יום השואה.וזאת החובה המוסרית שלנו לא רק לשמר את הסיפורים שלהם,זאת החובה המוסרית שלנו לראות אותם ולתת להם את התחושה האנושית שרואים אותם.שהם שייכים.כי הם הולכים ונעלמים. תתנדבו. תעזרו. כל יום. אפילו בקצת. אף אחד לא צריך לחיות ככה. בטח שלא הם".

View this post on Instagram

A post shared by Nataly Dadon (@natalydadon)

כבכל שנה גם הפעם, רגע אחרי שהביא לעולם תאומים למשפחה, עידן רייכל לא שכח להנציח את היום ושיתף בתמונה קשה לצפייה מתקופת המלחמה והשואה. גל גברעם החליטה לשתף עם עוקביה זיכרון מהמסע לפולין, במהלכו ביקרה במחנות והניחה פרחים על המסילות. 

לאה שנירר, שסיפורה של אמה ידוע ותופס מקום מרכזי בכל שנה מקפידה להזכיר את גבורתה. בסרטון שהעלתה לחשבון האינסטגרם שיתפה חלק ממסע שעשתה יחד איתה בפולין. "רק לפני שנה חזרתי עם אמא, מתאומות מנגלה, לאחר 75 ושנים מאז היתה שם ושרדה את התופת. ניצולת שואה ושורדת אמיתית, אישה גיבורה, אמא בכל רמ"ח איבריה שלימדה אותי מהי תקומה וגבורה, בחרה בחיים, שימשה לי אות ומופת לחוסר אימוץ רחמים עצמיים וסגרה מעגל עם השנים הללו שכולנו היינו רוצים לשכוח, אבל לעולם לא נוכל! לזכור ולא לשכוח".

לירן שטראובר, שיתף את העוקבים שלו וכתב "סבא וסבתא שלי ז״ל ניצולי שואה. סבא שלי איבד את אישתו בשואה ואחים ואחיות כמו כן גם סבתא שלי. זכרון ילדות חקוק לי תמיד זה יום השואה שהיה מאוד קשה לשניהם הייתי מגיע לשבת איתם ורק לחבק אותם בזמן שהם יושבים בסלון ורק בוכים כל ניסיון שלי לשמוע סיפורים נחסם על ידם. הטראומה היתה כל כך קשה להם שלא יכלו אפילו לדבר רק ישבו ובכו.
סבא אליעזר וסבתא סוניה אתם בליבי תמיד אוהב אתכם ואזכור עד יומי האחרון את יום השואה איתם ולזכרם".