שבועיים בלבד לאחר תחילת הצילומים של "הישרדות VIP", הפקת התכנית נאלצה לעצור את הצילומים בעקבות סופת טייפון ומזג אוויר קשה שפקד את הפיליפינים. סופת טייפון מספר חמש עם העוצמה הכי חזקה שהייתה עד כה בפיליפינים בחודש אפריל, כך דיווחו בחדשות.

יעל בר זוהר שקיבלה אינספור הודעות וטלפונים מבני משפחה, מקורבים וגם ממעריצים מודאגים, החליטה להרגיע את הרוחות ולעלות את מנחה הריאליטי, בעלה גיא זוארץ, לשיחת לייב מרגעי סופת הטייפון בפיליפינים. זוארץ ענה לשיחה מבקתת העץ בה הוא שוהה ושיתף: "אני אחרי לילה די קשה, אבל ממש לא ישנתי כל הלילה, היה קשוח".

גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"כרגע יורד גשם כל הזמן, אבל מה שבעיקר מעודד שהרוחות נרגעו. בלילה היה פה מטורף ,הרגשתי שעוד שנייה הבקתה מתנתקת מהיסודות שלה, ואני עף ברוח ומגיע לאינדונזיה מרוב שזה היה מלחיץ. כל החדר והבקתה מלאה במים והפסקת חשמל, עכשיו אנחנו בלי חשמל. אני הייתי פה הרבה עונות, דבר כזה עוד לא היה. אתמול הלכתי למטה איפה שנמצא הצוות ואמרתי שאני אקח מטרייה, איזה טעות תוך שנייה המטרייה הלכה, אנחנו עכשיו עם מעילי גשם".

עוד הוסיף ודיווח על מצבם של השורדים: "זאת הפקה מאד גדולה, זה זמן להרגיע מפה את כולם. אז כולם בסדר, אני יודע ששואלים לגבי השורדים, הם נמצאים בידיים הכי טובות שיש, הפקת 'הישרדות' זאת הפקה מאד רצינית וגדולה ואחראית, גם השורדים בסדר. אנחנו עוברים את זה ומקווים שמחר מחרתיים הסופה תעבור. יש לנו גם הרבה חברים מהכפרים הקרובים, יש להם ניסיון עם זה. באפריל שעבר הייתה סופה מאד קשוחה שפירקה את כל הכפרים, הפעם הם נערכו לזה".

גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"גם אצלנו כל הגגות עם שקי חול שלא יעופו ברוח, אוטמים את כל החלונות בקרשים, האזור הזה ידע אסונות טבע ויש להם ניסיון. עכשיו אני מתמודד בעיקר עם חושך בחדר ונזילות. הרוח יש לה שפה, אתה שומע אותה שורקת והדלת זזה וכל הקיר זז מלחיץ ממש. כל עונה היא הרפתקה, דבר כזה עוד לא היה לנו. אז מה נלחצת?", שאל זוארץ את אשתו.

"כן, אני מודה שזה הצליח להלחיץ אותי וראיתי בחדשות שמדווחים ורואים את כל המצב בפיליפינים שזאת הסופה הכי חזקה שהייתה בשנים האחרונות, מספר חמש, נשמע אמיתי", השיבה בר זוהר. "מאמי אני בסדר. אל תגידי לילדים כלום שהם לא ילחצו". בר זוהר עדכנה את בעלה שהילדים כבר יודעים.

הבקתה של גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הבקתה של גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"תגידי שאבא בסדר וכולם בסדר", השיב זוארץ והוסיף: "ירד כאן גשם ביומיים האלה, שהיא חצי מכמות המשקעים השנתית בישראל. השורדים הם תותחי על. כבודם בפני עצמם, הם הדבר האמיתי, אני קשקוש אבל הם עומדים בזה, הם חבר'ה רציניים מאד. תמיד אומרים על 'הישרדות' שזה משחק שאתה מתמודד בו עם הטבע בכלל וגם עם הטבע האנושי ולראות איך השורדים עומדים בזה והם גם מתחזקים כשאנחנו עוברים תהליכים שדורשים מאיתנו מאמץ וצמיחה אישית, אבל זה מחזק אותם. הם נבנים וגדלים מזה וזה כיף לראות אותם מהצד". את השיחה סיים זוארץ בתיעוד קצרצר מחדרו בבקתת העץ ומציורים שהכינה בתו, שתלויים בגב מיטתו וסכים את הדברים כשאמר: "מתגעגע אליך יפה שלי".

מהפקת הישרדות נמסר: "עם היוודע דבר הסופה המתקרבת הפקת הישרדות נערכה מבעוד מועד ונקטה באמצעי בטיחות על מנת לשמור על בריאות ובטיחות השורדים והצוות בזמן הסופה והצילומים נמשכים".

יעל בר זוהר, גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
יעל בר זוהר, גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)