השורדת בדימוס והגולסטארית הטרייה, שמחה גואטה, שגדלה בבית דתי בבני ברק במשפחה חרדית, ביקרה אמש (מוצ"ש) בבית הוריה בבני ברק ושמעה ברחובות כרוז המכריז על הלווייתו של ידידיה משה חיות ז"ל שנהרג באסון מירון. מה שגרם לגואטה לשתף את הדברים הבאים וגם לצאת נגד האמירות הקשות של ליהיא גרינר, מי שהייתה עד לא מזמן חברתה הטובה.

גרינר וגואטה היו כזכור בסטיות ב"הישרדות", אלא שהיחסים בין השתיים ראו עליות ומורדות בין היתר בגלל אמירות של גרינר ועלו סופית על שרטון לפני הצילומים ל"גולסטאר". גרינר כידוע ביטלה את השתתפותה לאחר שהבינה משמחה גואטה שקיבלה שכר גבוה ממנה. מה שגרם לגרינר לכעוס על ההפקה ולבטל השתתפותה, כמו כן לכעוס על גואטה שחיממה אותה לחינם ושיקרה לטענתה אודות התשלום שקיבלה ולנתק עימה כל מגע. כעת גואטה ניצלה את פליטת הפה המכוערת של גרינר בכדי לסגור איתה חשבון והגיבה.

שמחה גואטה (צילום: אור גפן)
שמחה גואטה (צילום: אור גפן)

"אני נמצאת עכשיו בבית הוריי שבבני ברק. שומעת את אמא שלי מדברת בטלפון עם אח שלה, והוא בוכה לה בטלפון ממש עכשיו שהוא בדרך לקבור את אחד התלמידים שלו, שנחנקו למוות באסון מירון. אותו ילד שאבא שלו יצא במיוחד מבית החולים, ללוות את בנו בדרכו האחרונה והלב נשבר. עכשיו מסתובב כרוז שמודיע מאיפה תצא ההלוויה של אותו ילד, תלמידו של דודי", כתבה גואטה.

שמחה גואטה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
שמחה גואטה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

עוד הוסיפה ואמרה גואטה: "גדלתי וחונכתי בעיר הזאת, שסביבי חרדים וחילוניים כאחד. אני באה מבית דתי ויש לי דודים חרדים. חרדים הם לא בהמות, לא חיות. בני אדם נמדדים לא לפי מלבושם ולא לפי הדת שלם אלא על פי מעשיהם ומידותיהם. כשיש פיגועים, כשאדם צריך טיפול ועזרה, גמחים לכלות וחתנים, עזרה בקבורה, אותם חרדים הם הראשונים להגיע לשטח במהירות האור. ערכים, כבוד האדם, ועזרה לזולת הם הערכים שגדלתי עליהם. אני יודעת כמה חסד יש באותם חרדים. אולי אם היית מכירה חרדים, היית חרדה למילים שיוצאות לך מהפה. חיים ומוות ביד הלשון".

ליהיא גרינר על האסון בהר מירון (צילום: אינסטגרם)