היום (ראשון) הוכרז יום אבל לאומי לזכר 45 קורבנות אסון הר מירון. דגלי ישראל הורדו לחצי התורן במבנים ציבוריים ושר התרבות קרא לבטל את אירועי הספורט והתרבות, טקסים חגיגיים נדחו. אומנים רבים ביטלו הופעותיהם, סלבס שינו את תמונות הפרופיל שלהם ושיתפו ברגשותיהם הכואבים ויש גם סלבס שהיו קצת יותר מנותקים והעלו תמונות מחגיגות סוף השבוע ומבילויים שונים בים ובבריכה בביקיני.

הזמרת מאיה בוסקילה הביעה כאב גדול לאסון הכבד ומורת רוח כנגד אותם אנשים ששיתפו תמונות בביקיני ביום אבל כזה. "יום אחד בלי תמונות בים, יום אחד בלי סטורי, זה כל כך קשה? לא מצליחה להבין. ואם חרבנו ונחרב העולם עמנו על ידי שנאת חינם, נשוב להיבנות והעולם עמנו יבנה על ידי אהבת חינם", כתבה הזמרת.

"כמה שאת מטומטמת": המחיר הכבד שמשלמת ליהיא גרינר - לחצו כאן. 

מאיה בוסקילה (צילום: שוקה כהן)
מאיה בוסקילה (צילום: שוקה כהן)

אל בוסקילה הצטרפה גם אביבית בר זוהר שנוהגת לשתף בתדירות ברשתות החברתיות ואמרה: "כולנו צריכים לכבד את היום הזה וכמה שפחות להתנהל פה באינסטגרם בצורה רגילה ונהנתנית כמו שאנחנו רגילים, ושכל אחד יעשה משהו טוב היום להניח תפילין, לעשות מצווה, לתרום צדקה". 

אביבית בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אביבית בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גם הדוגמנית נטלי דדון הצטרפה לסוגיה וכתבה: "מי שולט במי? אנחנו במדיה שלנו או היא בנו? האם המדיה הזאת מנהלת לנו גם את הלב והנשמה. האם ניתן לעצור לרגע עוד פרסום, עוד תמונה בביקיני או את הדחף להראות מה לבשנו או בילוי כלשהו וכמה החיים יפים, בזמן ש-45 משפחות מרוסקות בינינו. מתרוצצים לי ילדים נחנקים בראש, תמונות של נערים מתחננים לטיפת אוויר, וגופות, מלא גופות". 

נטלי דדון (צילום: אור גפן)
נטלי דדון (צילום: אור גפן)