זה היה שבוע לא פשוט ולא קל, אבל בחיפושיה אחרי חדשות טובות כדי להמתיק אותו קמעה, גילתה ליאורה שיעקב אגם, האומן והמזרקה, חגג בו 93 אביבים.
מזל טוב, יעקב. ברכות ליום ההולדת ולתערוכת המחווה שנעשתה לך במסגרת "מעצבים צעירים של שנקר".
"נכון. עשו כל מיני חפצים בסגנון אגם. לא משהו שהייתי מציג במוזיאון שלי. הדברים שאני יוצר הם דברים שלא עושים בהם שימוש. רק לנשמה. מה השלב הבא, גרביים בסגנון אגם? חזייה בסגנון אגם? את הדברים שלי אי אפשר להעתיק, אבל דברים בהשראתי זה משמח".
אתה מרוצה ממראה הכיכר החדשה בדיזנגוף?
"יש לי בעיה עם ראש העיר הזה. חבל שהוא לא הלך לפוליטיקה הארצית. כשעשו את מגדלי נאמן עם היצירה שלי הוא אמר שרק משוגעים יגורו פה, שבחינם לא יגורו פה. אז ההבנה והחזון שלו באומנות מצומצמים. בכל זאת הוא בא מחולדה".
גם היה טייס בחיל האוויר.
"טייס בחיל אוויר זה כבוד גדול, אבל זה לא קשור לתרבות וניהול עיר. אני לא רוצה לפגוע חלילה, אבל עם צ'יץ' עשיתי הרבה מאוד דברים. חולדאי והאדמיניסטרציה שלו לא הראו עניין גם בדברים אחרים שעשיתי".

המזרקה של יעקב אגם, כיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)
המזרקה של יעקב אגם, כיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)

איך אתה חוגג את יום ההולדת?
"עושים לי מסיבה ואת מוזמנת. זה יהיה במוזיאון שלי בראשון".
בת הזוג שלך תהיה?
"היא לא תהיה, היא בצרפת. לא ראיתי אותה כבר ארבעה חודשים גם בגלל הקורונה. זה לא דבר פשוט. היא עזרה לי בכמה תערוכות בפריז ובסין".
בת כמה היא?
"63".
30 שנה זה הבדל משמעותי.
"עזבי, זה לא משנה. מה שחשוב זה הבנה בין אנשים. בת כמה את?".
58. אמא, סבתא ורעיה.
"נחמד. שתזכי לנינים ובני נינים וחדוות היצירה".

>כמחווה ליום ההולדת של יעקב אגם, ערכו מעצבים צעירים בוגרי שנקר אירוע הצדעה מטעם אירוקה, שגייסה גם את נטע אלחמיסטר לעשות כבוד. בקרוב ייחשף הפרויקט ברשתות החברתיות, תחת השם "אשליה אופטית, נקודת מפגש בין אומנות לאופנה".

נטע אלחמיסטר (צילום: שי ארבל)
נטע אלחמיסטר (צילום: שי ארבל)