השחקן עמוס תמם פתח את השנה החדשה בשתיקה מוחלטת למשך עשרה ימים, ולא בגלל שבחר לעשות סדנת ויפאסנה, אלא לאחר שעבר ניתוח במיתרי הקול והרופא הורה לו לשתוק עד ליום הכיפורים. 

תמם שיתף עם עוקביו על ההתנסות הלא פשוטה שפקדה אותו בשיאם של החיים ועם פתיחת השנה החדשה - לשתוק בלי להוציא אף מילה - אז הוא החליט לכתוב את כל מה שהוא מרגיש. "ערב ראש השנה, יום הולדת ובית חדש, והתעוררות מניצוח מתוכנן מראש במיתרי הקול, פלוס הנחייה מהרופא המנתח לשתוק למשך שבוע עד עשרה ימים. והשתיקה אוי השתיקה".

עמוס תמם ואשתו (צילום: רפי דלויה)
עמוס תמם ואשתו (צילום: רפי דלויה)

עוד המשיך וכתב: "מראש השנה עד יום כיפורים, ממש עשרת ימי תשובה כפויים. אף פעם לא יצא לי לחשוב כמה בקלות אני ממלא במילים כל סיטואציה ומפספס וממסמס את המתרחש כי הייתי עסוק בלדבר במקום להקשיב. אחרי ארבעה ימים של שתיקה אני יכול לומר שזאת התנסות לא פשוטה ומאתגרת, אבל חבויים בתוכה מתנות רבות. זה כאילו מישהו פתח לי שער לעולם נסתר".

"אני זוכה לראות ולהבחין בהמון דברים שבדרך כלל חומקים ממני, מסרים שקל לי להתעלם מהם, והרבה דיוקים שלא יכולים 'להתדייק' כשאני מברבר. השקט גורם גם למחשבות לצמוח למימדים מפלצתיים אבל אם אתה ממשיך לברוח ולא מסכים להקשיב אז אתה מפסיד את המתנה וגם סובל כי ככל שמנסים להשתיק את הקול הפנימי כך הוא מתגבר. אחת מתופעות הלוואי של תשיקה ממושכת היא אשתה מפסיק לשמור דברים בבטן, אז אל תיבהלו ממני בימים הקרובים בוואטסאפ ובהמשך גם בקול שלי". 

עמוס תמם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עמוס תמם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)