לא מזמן, רק בסוף ספטמבר, כתב גל אוחובסקי פוסט בפייסבוק שנפתח ככה: "אני מאמין שאסור לענות לבני ציפר. המופרע הזה הרי נהנה כשמשפילים אותו. אבל ראיון החג איתו במאקו, מקום העבודה שלי מזה יותר מעשור, שבו הוא הסביר שטיפולי המרה למי שרוצה בהם זה בסדר, הרגיש לי כאילו מישהו נכנס אלי הביתה וחרבן באמצע הסלון"... והנה, כמה נדהמה ליאורה לגלות, מכל האנשים בעולם דווקא ציפר היה זה שהחליט לצאת השבוע להגנתו של אוחובסקי עם התפוצצות פרשת ההטרדות המיניות לכאורה.

ציפר, לי כל גל נושא מזכרת?
"גל אוחובסקי לא החמיץ שום הזדמנות, ב־20־30 השנים האחרונות, לרדת עליי, ללגלג עליי, להתגולל עליי ולפגוע בי. אבל אני מביט על האובססיה המוזרה שיש לו כלפיי באירוניה ובהומור, ועכשיו כבר ברחמים גדולים. אני מאמין שאוחובסקי הפך את הלהט״ביות לדת קנאית ואת עצמו לכהן הגדול שלה או לרב הראשי - וכמו ראשי דתות קנאיות הוא לא מקבל שיש אנשים שמטילים ספק בכל מיני אקסיומות של אותה דת וחיים את חייהם כפי שבא להם. אבל עם כל זה - יצאתי עכשיו להגנתו כי אני סבור שנעשה לו עוול".

בני ציפר, עורך מדור הספרות של ''הארץ'' (צילום: משה שי, פלאש 90)
בני ציפר, עורך מדור הספרות של ''הארץ'' (צילום: משה שי, פלאש 90)


ברצינות?
"כן, מה הוא כבר עשה?".

אתה אמיתי?
"בואי ננסח את זה כך: אני מאמין שמה שעושים לגל אוחובסקי הוא חלק מהציד של סלבריטאים, שנועד לא להיטיב עם החברה ולתקן אותה, אלא כדי ללבות את מדורת הרכילות".

גל אוחובסקי סירב להגיב.

גל אוחובסקי (צילום: אביב חופי)
גל אוחובסקי (צילום: אביב חופי)

>עמותת "תקווה בחושך", שנוסדה על ידי מירי סער, בת למשפחה חרדית שסבלה בעצמה מהטרדות ותקיפות מיניות בצעירותה, העלתה לאוויר קמפיין מודעות וגיוס כספים עם "האשטאג #לגרשאתהחושך2021" בשיתוף משפיענים רבים. סער: "המטרה היא להעלות את המודעות ולסייע במיגור האלימות המינית והפיזית בתוך הבית ולשבור את קשר השתיקה. העמותה מפעילה קבוצות שיח, מחלקת מלגות לסיוע ומבקשת להרחיב פעילותה במוקד טלפוני ועוד פעילויות לטובת הצעירות הנפגעות".

מירי סער (צילום: יח''צ)
מירי סער (צילום: יח''צ)

> שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, צריכה לחשוב על מחליפה זמנית לעוזרת האישית שלה, פלג בוסידן, הנמצאת בהריון ראשון.

בוסידן, מזל טוב. כבר הוחלט על מחליפה?

“בלי קשר לחופשת לידה לא תהיה מחליפה".

יפעת שאשא ביטון  (צילום: מאיר כהן)
יפעת שאשא ביטון (צילום: מאיר כהן)

> בשבוע שעבר, במהלך התוכנית “פאולה וליאון", ערכו בני הזוג ספיד דייט לסטנדאפיסטית יעל קפיטולניק, אלמנתו של השחקן והמאמן האגדי אהרן קפיטולניק, המכונה "קפי", שהיה קפטן הכח ר"ג ואימן קבוצות רבות בליגות־העל. לאולפן הגיעו שלושה גברים: פרופ׳ שאול לדני, מחזיק השיא העולמי בהליכה ברגל, עמי פרומצ'נקו ואברהם אבן־חן.

יעל, משלושה יצא אחד?
“שלושתם ראויים. בחרתי בעמי, כי הוא מעניין ועשה המון דברים בחייו. אשמח להיות בקשר גם עם אברהם, כי אני רוקדת ריקודי עם ואשמח לפרטנר, ומה ייצא מזה אין לדעת. נעים היה לדעת ששלושתם התאהבו במבט ראשון".

> לדן להט, אקס עופרה שטראוס ורונית רייכמן, יש חברה חדשה.

דן, הלהט לא נגמר?

“אני לא מעוניין להגיב".

דן להט (צילום: רפי דלויה)
דן להט (צילום: רפי דלויה)

> לאדריכלים עדי ואבנר ישר, האקס המיתולוגי של רונית אלקבץ, נולד בן. בין השניים מפרידות כ־30 שנה.

ישר, איך ההרגשה בגיל כזה, 64, לחבוק תינוק חדש?

“אכן נולד לנו בן נהדר. רפאל שמו".