לאחר שקראתם ב-TMI כי כתב אישום בגין עבירות מס במיליוני שקלים הוגש נגד יניב אדם, אביו ומנהל עסקיו של הזמר עומר אדם. כעת, בית המשפט השלום בתל אביב (כב' השופט שאול אבינור) הרשיע היום (ראשון) את יניב אדם בביצוע עבירות מס, זאת על פי הודאתו של אדם, במסגרת הסדר טיעון.

במסגרת ההסדר עם אדם הוסכם כי הוא יודה בעבירות של מסירת דוח וידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר, והצדדים יעתרו לעונש מוסכם של שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 100 אלף ש"ח, זאת לאחר הסדרת חוב המס מול רשות המיסים. טיעונים לעונש וגזר דין יישמעו במועד אחר.

יניב אדם (צילום: אבשלום ששוני)
יניב אדם (צילום: אבשלום ששוני)

אדם נאשם בפרשת "דיפנסיב שילד", שבה נאשמים גם עודד שכנאי, גל הירש ומיכאל בנימיני. על פי כתב האישום שהוגש בנפרד נגד אדם, בין השנים 2009-2007 פעל באמצעות חברה זרה בבעלות משותפת שלו, של שכנאי, הירש ובנימיני; לצורך מתן שירותי ייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי עבור משרד ההגנה בגיאורגיה. אדם פעל בגיאורגיה לקידום הפעילות המקצועית של השותפות. רווחי השותפות חולקו לשותפים, ובכלל זה לאדם, באמצעות העברות כספים מחשבונות חברות זרות בחו"ל ובאמצעות העברות מחשבונות השותפים וחברותיהם הפרטיות לבין עצמם.

גל הירש (צילום: מרק ישראל סלם)
גל הירש (צילום: מרק ישראל סלם)

על פי כתב האישום, באותה תקופה היה אדם הבעלים של חברה בשם Laore Corp, לה נצמחו רווחים במהלך התקופה הזו בהיקף של למעלה מ-3 וחצי מיליון שקלים - רווחים שמקורן ברווחי השותפות. הכנסות אלו הועברו לחשבונות הרשומים על שם יניב אדם או על שם החברה בבנקים בגיאורגיה, בשוויץ ובישראל. בנוסף, אדם החזיק לזמן קצר בחשבונות האמורים כספים שיועדו לשניים משותפיו האחרים.

אדם וחברה בבעלותו לא דיווחו על ההכנסות האמורות כנדרש והוא לא הגיש דו"חות מס של Laore בשנים הרלוונטיות. בנוסף, אדם לא הצהיר בדוחות השנתיים שהגיש לפקיד השומה על אחזקותיו ב-Laore ועל נכסיו בחו"ל. בשל כך נמנעה האפשרות לבחון את מיסוי ההכנסות האמורות לצורך גבייתן לקופת המדינה.

עומר אדם (צילום: אביב חופי)
עומר אדם (צילום: אביב חופי)

התיק נחקר על ידי צוות משותף של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת ישראל ושל פקיד שומה חקירות תל-אביב ברשות המיסים, ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון. התיק מטופל על ידי עוה"ד אתי בן-דור, טל תבור וטליה נעים מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

לתזכורת - קיים צו האוסר על פרסום שמו של עד מדינה אחד, ועל עצם קיום הסדר עד מדינה אחר. כן קיים צו האוסר פרסום פרטים מזהים של מי שעבדו כמדריכים במסגרת הפעילות בגיאורגיה שעומדת במרכז הפרשה.